Gezocht Blauwe Hella Lampen Politie (BMW jaren 70 en 80)

PROTON1

Die hard MF'er
16 dec 2012
878
0
Merchtem
Hallo, dit is een ongewone vraag, maar stel ze toch maar.

Ik restoreer een EML HW1 uit 1976 met T bakje (6de Span met BMW aandrijving die EML ooit maakte). Heb dit span gerestoreerd naar het evenbeeld van de 6 stuks die ooit in 1976 aan KMAR werden geleverd (dus dat was 5 jaar voor de EMLs met TS bakje aan de Amsterdam Politie werden geleverd). Ik kocht het span met de originele Gläser Polizei Verkleidung uit 1976 , ook de originele mechanische 1-toon Politiesirene was erbij.
Wat ik nu zoek zijn de originele blauwe HELLA politielampen die indertijd op Deutsche Polizei, Nederlandse Rijkspolitie, Franse Gendarmerie, etc...BMW Motoren met Gläser Stroomlijn stonden.

Wie kan me aan deze lampen helpen ?
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou deze vraag niet alleen expliciet bij de zijspannen vragen. Het aantal lezers is hier relatief beperkt. Zou het bij brikken en klassiekers eens proberen als ik jou was .
 
Ik heb nog een blauwe lamp van een politie motor liggen in de garage. Geen idee of dat een Hella is eigenlijk.
Ik zal vanmiddag eens kijken.
 
nope, elk blauw licht is verboden, om overduidelijke redenen...

zie je ook regelmatig voorbij komen in blikopdeweg, etc.
 
En anders zou je eens met Ries Groenewoud in Woudenberg kunnen proberen, die heeft al honderden politie en gendarme motoren gesloopt.

Beetje vreemde vent maar wel een goeie gast als je hem kent:
Groenewoud International Trading

Als hij je niet aardig vindt verkoopt hij gewoon niks aan je. Het is een enorme rommelaar die alles op z'n eigen manier en in z'n eigen tijd doet. Probeer hem niet op te jutten en stel niet teveel vragen want daar houd hij niet van. Laat hem maar vertellen over wat hij nu weer gescoord heeft.
 
De lamp die ik heb is geen Hella maar een La Sonora:
[afbeelding]

Helaas!
Hellracer, mooie lamp, heb je er zo geen 2 stuks ? En ja bedankt voor de tip, ik zal eens met die rare meneer spreken. Ik vermoed dat een maat van mij daar een R80G/S heeft gekocht die ooit aan de Franse Gendarmerie toebehoorde.
 
Ik heb er maar 1. Als je hem graag wilt hebben regelen we wat, ik hoef er maar heel weinig voor te hebben. Denk in biertjes.
 
Ik heb er maar 1. Als je hem graag wilt hebben regelen we wat, ik hoef er maar heel weinig voor te hebben. Denk in biertjes.
Hellracer dat waardeer ik ten zeerste maar heb set nodig dat weet je best, Ik probeer ergens setje te versieren...of als ik één 2de vind zoals de jouwe...ja dan ga ik je dorst lessen...
 
Laatst bewerkt:
De lamp die ik heb is geen Hella maar een La Sonora:
[afbeelding]

Helaas!

Hellracer, Heer Groenwoud heeft geen blauwe lampen (alleen lamphuizen zonder blauw glas)...hij suggereerde in 2-3 maand eens terug te bellen...hij geraakt er wel aan...hoe dan ook...hou je die Sonora eve bij ? Ik probeer ergens een tweede te vinden...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn twijfels, ken'm al wat langer. Kan heel wat hebben

Dat wordt ooit wel eens getest. Ik baal dat ik wegens langdurige druipneus niet in tent in Gennemuiden kan gaan liggen (tja tis verdorie iets cronisch...), maar bij de Kwastert Treff ben ik erbij come rain or shine.
 
Het lukt wel hoor, maar van 7 Duveltjes nog niet. Daar is idd wel iets meer voor nodig.

@ Proton,
Ik leg hem gewoon weer terug in de garage, wie weet kom ik ook nog eens een andere voor je tegen.
 
@ Proton,
Ik leg hem gewoon weer terug in de garage, wie weet kom ik ook nog eens een andere voor je tegen.

Deal ! Alle Achtung, de meeste "echte drinkers" die ik ken kunnen niet meer dan 7 Duvels aan...vooraleer ze plat moeten...
 
Ik noem mij zelf bij voorkeur een gelegenheids- of gezelligheidsdrinker.

Ik vind alleen bijna iedere dag een gelegenheid en in Brabant is het altijd gezellig.

:+
 
Ik noem mij zelf bij voorkeur een gelegenheids- of gezelligheidsdrinker.

Ik vind alleen bijna iedere dag een gelegenheid en in Brabant is het altijd gezellig.

:+
omdat een egte brabander zijn intelect heeft weg gezopen :+
hoe dommer hoe blijer toch :+

ik heb een hekel aan brabant trouwens _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan