Gezocht; Reisgenoot(e) voor reis NL - Tanzania aug 2011

Michiel85

MF veteraan
10 dec 2007
9.467
0
Baarn
Hoi allemaal,

Twee van mijn vrienden zijn aan het werk in Tanzania voor de komende 2jaar. Hij als tropenarts en zij als verpleegkundige. Ik wil hun heel graag opzoeken en dacht dit mooi te combineren met een reis op de motor daarheen. Dit wil ik ergens in de periode van juli - nov 2011 gaan doen...

Heb al het nodige vooronderzoek gedaan en denk dat een week of 5 a 6 reistijd moet voldoen. Vervolgens wil ik graag nog een weekje bij die vrienden zijn, bijkomen en daarna de motor op de boot terug en zelf het vliegtuig pakken. Dus in totaal een week of 8 weg.

Deze reis is opzich te doen alleen, maar heb toch de voorkeur voor een maatje onderweg (ook wel zo gezellig!). Dus.... wie heeft er zin om mee te gaan?! :]
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel avontuur, heb je al ervaring met motortrips? Meeste mensen vertrekken volgens mij ergens sep/okt richting Afrika, gezien de warmte. Denk dat je nog wel een reisgenoot gaat vinden.

Zal aardig doorrijden worden om dat in 6 weken te doen. Volgens mij had je http://www.polarsteps.com al gevonden. Met wat voor motor ga je?
 
Dat is wel avontuur, heb je al ervaring met motortrips? Meeste mensen vertrekken volgens mij ergens sep/okt richting Afrika, gezien de warmte. Denk dat je nog wel een reisgenoot gaat vinden.

Zal aardig doorrijden worden om dat in 6 weken te doen. Volgens mij had je Polarsteps al gevonden. Met wat voor motor ga je?
De vertrek datum/periode ligt ook zeker nog niet vast. Maar denk dat het wel ergens in de periode vanaf juli t/m nov 2011 zal zijn. Dit is dan namelijk de langste droge periode met relatief ook de lagere temperaturen.


Heb zelf redelijk wat reis ervaring. Buiten enkele tripjes naar Italië en wat korte weekendjes weg naar de Eifel ofzo heb ik ook ruim 5 maanden op de motor door Australië gereden *O*

Op dit moment heb ik nog geen geschikte motor voor deze reis. Ik ben aan het kijken naar een Transalp (of iets in die richting). Verwacht dat de Thundercat dan de deur uit zal moeten gaan, maar dat is niet anders ;)

Heb die site idd al gezien, en volg het met regelmaat *D Erg leuk!

6 weken lijkt niet veel, maar dat valt opzich wel mee. Met een week kan je in Egypte zijn (via Frankrijk, Tunesië en Libië of evt met de boot vanaf Venetië). Daarna heb je nog 5 weken voor 5 landen... (Egypte, Soedan, Ethiopie, Kenia en Tanzania) moet ruim voldoende zijn. Natuurlijk is meer tijd ook meer zien en beleven, maar heb helaas ook mijn financiële beperkingen en ook werkgever die ik tevreden moet houden :+ Maar wellicht zit er nog wat rek in, die 8 weken heb ik iig al rond!



Hoop ook dat ik via deze weg een reismaatje kan vinden... zou echt top zijn :]
 
Laatst bewerkt:
wat zijn de kosten ongeveer wat je hebt uitgerekend voor deze trip
Kosten zullen niet voor iedereen gelijk zijn, maar hier is een opzetje waar ik rekening mee hou:

- Carnet de passage: 160
- Carnet de passage borg: 3000
- Aanschaf motor: 2500 (kijk zelf voor een leuke 2e hands Transalp)
- Preparatie motor: 500
- Kampeer uitrusting: 300
- Benzine: 600 (ga vanuit; 10.000km 1:17gem, en 1euro/L)
- Visums: 300
- Boottocht naar Tunesië: 300
- Overnachtingen: 400 (hier en daar in hotel/b&b)
- Eten en drinken: 500
- Vlucht terug: 600
- Motor op de boot terug: 600


Totaal: 9760 (4260 excl motor aanschaf en borg voor carnet)
 
Laatst bewerkt:
Ben je nog steeds de reis aan het plannen en op zoek naar mede-reizigers?

Ik was ook van plan in die periode naar afrika te gaan (oktober), maar heb waarschijnlijk een ander reisplan in gedachten. Ik weet niet hoe vast jij aan je huidige plan zit?

Tanzania is waarschijnlijk ook mijn eindbestemming eind november namelijk...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan