Gezwets over de goeie ouwe tijd

Zo net even de 1981 500cc Grand Prix van Silverstone gekeken, heerlijk zo'n races, ik was toen nog maar1 jaar oud maar kan me voorstellen hoe mijn pa heeft staan juichen bij die overwinning van Jumpin Jack.

( mijn vader heeft nog eens een zwaar shaggie gedraaid voor Jack toen ie voor hun neus crashte. )

haha lachuh zo ging dat ik heb dat toen voor hem gedaan in de GP van Zweden in Anderstorp tijdens de training ook 1981 en ik riep vanaf de tribune "Hé Jacky shaggy " en hij wuifde van kom maar op met die peuk en gaf het hem en ik zei uit de gein van ik heb alleen geen vuurtje voor je en toen zei hij nou dat is dan lekker sta ik hier dus echt voor lul .
Ook meegemaakt dat ik in HvH in een discotheek stond op vrijdagavond de avond voor de TT , nee komt meneer ook nog ff een biertje halen dat vond hij een soort ontspanning en om 2.00 uur gewoon met bakkie uit naar Assen hij was toen samen met Alex George en Ballington.
 
Laatst bewerkt:
haha lachuh zo ging dat ik heb dat toen voor hem gedaan in de GP van Zweden in Anderstorp tijdens de training ook 1981 en ik riep vanaf de tribune "Hé Jacky shaggy " en hij wuifde van kom maar op met die peuk en gaf het hem en ik zei uit de gein van ik heb alleen geen vuurtje voor je en toen zei hij nou dat is dan lekker sta ik hier dus echt voor lul .
Ook meegemaakt dat ik in HvH in een discotheek stond op vrijdagavond de avond voor de TT , nee komt meneer ook nog ff een biertje halen dat vond hij een soort ontspanning en om 2.00 uur gewoon met bakkie uit naar Assen hij was toen samen met Alex George en Ballington.

Kijk dat zijn nou de verhalen! Niet voor te stellen in de huidige tijd......
 
Kijk dat zijn nou de verhalen! Niet voor te stellen in de huidige tijd......

Ik heb daar één van mijn mooiste GP's meegemaakt ben er 3 keer geweest wat een sfeer hing daar zeg , ja alleen een biertje was daar enorm duur voor onze begrippen 5 gulden(1981 he ) het tweede jaar toen wij daar heen gingen hebben we de camping betaald met één fles jenever die man was helemaal in de wolken en wilde ons zelfs geld terug geven want de camping was voor 3 dagen 45 gulden voor twee personenen een fles jenever koste daar bij de slijter .....let op 125 gulden !!!!!!!!!!!!,....geen fabeltje he maar drank was daar en volgens mij nog schruwend duur in Finland deden we hetzelfde , ik zat aan boord te vertellen tegen een Nederlandse vrachtwagenchauffeur hoe wij dat deden , nou die man had een verhaal hij zei ..... mijn ruitesproeierreservaar (inhoud bij truck's 10 liter ) zit vol met Bacardi en dat leverde hem 800 gulden op terwijl daar één liter 145 gulden koste , hoe bedoel je vroeger was alles leuker.
 
M,n eerste TT - 1976 , achterop de Honda 750 , van m,n buurman .
Was erg warm die dag , de plaatselijke boeren deden goede zaken , met de (dure) verkoop van een glaasje water.
full

 
Gelukkig bestaan er nog sites waar je zo nu en dan een mooie race uit het verleden vandaan kunt plukken.
 
Gelukkig bestaan er nog sites waar je zo nu en dan een mooie race uit het verleden vandaan kunt plukken.

:Y Op youtube pas geleden nog heel de 500 race op Assen gezien van volgens mij 1992 :Y
Was de race dat Barros op de Suzuki in de laatste ronde op zn tinus ging op de meeuwenmeer...

En nu je zo die races ziet gvd wat mis je dan de oude lus.. :( :( :( alleen die rechts links knik na start finish al :} :} :} :} :} :}
 
M,n eerste TT - 1976 , achterop de Honda 750 , van m,n buurman .
Was erg warm die dag , de plaatselijke boeren deden goede zaken , met de (dure) verkoop van een glaasje water.
[afbeelding]

Ja was tropisch en een bekertje idd 25 cent geloof ik.

En de laatste winst van MV 350 , gespoten in de Marllboro kleuren heb er nog een foto van maar heb geen zin om al die dozen na te kijken en die is nog zwart/wit ook.
 
De meesten hier zullen de volgende docu vast wel kennen:

http://www.youtube.com/watch?v=z8ycawIlCTM

Een schitterende docu over Jack Middelburg van TV Drenthe. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik hem kijk. Echt een aanrader voor de mensen die hem nog niet gezien hebben :Y
 
De meesten hier zullen de volgende docu vast wel kennen:

http://www.youtube.com/watch?v=z8ycawIlCTM

Een schitterende docu over Jack Middelburg van TV Drenthe. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik hem kijk. Echt een aanrader voor de mensen die hem nog niet gezien hebben :Y

Heb ik idd ook al eens gezien De witte reus duidelijk geëmotioneerd op het eind en begrijpelijk. Zijn enthousiasme is trouwens nog altijd enorm. Ooit eens gezien in een interview op tv (zoals meestal net voor de TT)dat er aan Hans Spaan werd gevraagd waar zijn eerste zege was... O, zei Hans dat weet ik niet meer zo precies. Nou Wil Hartog ontplofte zowat: WEET JE DAT NIET MEER? Dat is toch iets dat je je hele leven meedraagt! Prachtig! :}
 
Heb ik idd ook al eens gezien De witte reus duidelijk geëmotioneerd op het eind en begrijpelijk. Zijn enthousiasme is trouwens nog altijd enorm. Ooit eens gezien in een interview op tv (zoals meestal net voor de TT)dat er aan Hans Spaan werd gevraagd waar zijn eerste zege was... O, zei Hans dat weet ik niet meer zo precies. Nou Wil Hartog ontplofte zowat: WEET JE DAT NIET MEER? Dat is toch iets dat je je hele leven meedraagt! Prachtig! :}

Inderdaad erg mooi om te zien, hoe enthousiast en vooral trots Wil is, op wat hij bereikt heeft. Hij komt bij de klassieke races waar hij verschijnt, nog steeds met net zo'n smile voorbij gereden als destijds :}


En die docu over Jack is gewoon geweldig. Als privé rijder winnen op Silverstone tegen die arrogante Roberts. Geweldig! :Y
 
A.s. zondag 24 juni zendt men op RTV Drenthe de documentaire weer uit, die ze 2008 over de 50 cc hebben gemaakt

Uitzending begint om twintig over zes en zal hoogstwaarschijnlijk - zoals gewoonlijk - die avond vaker worden uitgezonden

Sport - RTV Drenthe

EgbertO
 
Net de rtv drenthe docu gekeken over Jack, ik ben in '80 geboren een maand voor de TT dus heb het nooit bewust meegemaakt, maar de beelden spreken tot de verbeelding, schitterende momenten uit een tijd dat privateers gewoon voorin mee konden.

Mooi commentaar ook dat erbij staat: if you win a grand prix that means that you were the best that day... En zo is het.
 
Net de rtv drenthe docu gekeken over Jack, ik ben in '80 geboren een maand voor de TT dus heb het nooit bewust meegemaakt, maar de beelden spreken tot de verbeelding, schitterende momenten uit een tijd dat privateers gewoon voorin mee konden.

Mooi commentaar ook dat erbij staat: if you win a grand prix that means that you were the best that day... En zo is het.

:Y

Ik was destijds 8 en heel bewust heb ik het niet mee gemaakt. Toch staat het nieuwsbericht over het overlijden van Jack me nog bij. Weet nog wel dat mijn ouders er erg ontdaan van waren. Het was erg stil toen in de huiskamer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan