mikedevriesnl
Rookie
- 22 mrt 2022
- 25
- 4
- Onderwerp starter
- #26
Compressie tester is besteld + nog een hoop handige spullenVolgens mij rond de 10 bar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Compressie tester is besteld + nog een hoop handige spullenVolgens mij rond de 10 bar.
Merkwaardige methode om de brandstofpomp te voeden. Nieuw voor mij. Ik dacht dat brandstofpompen ofwel mechanisch ofwel elektrisch werken en bij scooters altijd elektrisch.@PeterCC
Vacuüm trekt hij vanuit het spruitstuk, hier zit een nippel op waar de vacuümslang op zit die maar de vacuumbenzine pomp gaat. Door de zuigende werking waarmee lucht/benzine mengsel vanuit de carburateur wordt gezogen door het spruitstuk wordt ook dit vacuüm gebruikt om de vacuumbenzine pomp mee te laten werken. Dit is anders dan een vacuumkraan wat je op andere scooters ziet omdat de tank lager ligt dan de carburateur zal deze dus geholpen moeten worden om omhoog te stromen. In mijn geval lijkt deze dus alleen niet voldoende te werken als de motor weinig toeren draait.
2 bar is zeker veel te laag, moet inderdaad ergens rond de 10 bar zijn.Compressie test zat ik ook al aan te denken maar kon eigenlijk niet goed terugvinden hoeveel bar hij zou moeten hebben. Ik maak uit jouw reactie in ieder geval op dat 2 bar te weinig zou moeten zijn.
Je motor verbruikt maar weinig brandstof als die stationair draait, dus het duurt wel even voor het niveau in de vlotterkamer te laag is om nog vlot te lopen en met het tankje beneden vloeit er geen brandstof naar de carburator dus na enige tijd stopt de motor ermee.Net nog even wat dingen uitgeprobeerd, ik heb het olietankje gebruikt maar dan aangesloten met alle (oude) spullen en op de grond naast de motor gelegd. Dit gaat een behoorlijk tijdje goed, eigenlijk totdat de motor volledig op bedrijfstemperatuur is maar gaat dan toch weer het probleem vertonen. Het tankje verhogen tot boven de carburateur lijkt het probleem op te lossen, door het verhogen hoeft er geen brandstof omhoog te lopen.
Daarna even jou vraag getest via de orginele brandstoftank en alleen vacuümslang aangesloten op spruitstuk. De benzine wordt amper omhoog gepompt, als ik zelf aan de vacuümslang zuig lijkt deze beter de benzine omhoog te pompen dan wat de motor op dat moment doet. Het gekke is trouwens dat als ik de vacuümslang aansluit op het spruitstuk en de brandstof dus moeizaam omhoog pomp hij op het moment dat de motor uitvalt of uitzet met het contact dat de laatste slag bij het uitgaan juist voor een benzine puls geeft uit de slang.
Krijg dus de indruk dat het probleem alleen naar voren komt als de motor echt op bedrijfstemperatuur is en wel benzine aanzuiging gerelateerd.
Wat zou er voor kunnen zorgen dat het vacuüm minder wordt of verstoord worden als de motor warmer wordt??
Het is een 1-cilinder, maar met een stationair toerental van pakweg 1500t/min heb je 12,5 keer/seconde een inlaatslag, waardoor dat vacuum toch redelijk stabiel zou moeten zijn.Beetje late update maar was even druk met wat andere zaken. Maar heb even de vacuumtester er aan gehangen maar vraag mij af of dit wel een geschikte tool is, als ik er mee test dan zwabbert de naald flink en komt denk ik door dat het natuurlijk maar 1 cilinder is (en geen 4 cilinder bij een auto).
Geen idee of de waardes/schaal ook van toepassing zijn in mijn situatie, de waardes die ik nu meet zouden veel te laag zijn. De wijzer beweegt in de range "LATE VALVE TIMING OR LEAK AT INTAKE MANIFOLD"
Voor de zekerheid het spruitstuk nog eens los gehaald en zag er niet uit dat deze lekt, ook met de remreiniger test was het goed. Spruitstuk maar teruggeplaatst met vloeibare pakking om echt zeker te zijn dat het daar niet kan lekken.
Begin nu toch echt op het punt te komen om de cilinderkop er maar eens af te gaan halen en te kijken of ik daar iets geks kan zien, maar dat is wel een redelijke onderneming. Hopelijk heeft iemand nog andere suggesties?