Gl1100 met EML zijspan

Precies, vereiste is dat de verlichting en het kenteken goed zichtbaar zijn.
Crossmotortje staat precies goed zo.
 
Als je recht van achter kijkt is het zichtbaar.
Maar sta je er in een hoek achter is het niet slecht zichtbaar. En ik denk dat dat punt discussie waardig is voor meneer de agent.
En dan de vraag, wil je door zo iets simpels de discussie aan moeten gaan met meneer de agent?!

Een kentekenplaat naast het achterwiel is ook goed leesbaar vanaf achter, ik denk dat ze zulke dingen erbij gaan halen.
 
Maar net hoe je het bekijkt. Gisteren zwaaiden de agenten vriendelijk terug in het voorbij gaan.
Ik laat het vooralsnog zo.

Discussiëren met een agent doe ik sowieso niet.
 
ik heb al wel van iemand gehoord dat die een boete kreeg voor een lege fietsendrager achter op de trekhaak van het zijspan omdat die daar geen kenteken op had zitten.
Dus ik ben bang dat Rob wel een punt heeft, maar je hoeft niet altijd die ene zeikerige agent tegen te komen natuurlijk
 
Dat kan alleen als de originele plaat niet goed leesbaar is. Zo heb ik een prent gekregen omdat mijn trekhaak voor de plaat zat.
 
Deze week heb ik de cdi (tci, oki, vonkversterker) kastjes van mij Goldwing vervangen.
Er zaten twee verschillende gemonteerd en 1 was van achter gesmolten.

IMG_20230928_231819_907.jpg

Ik kwam hier een artikel tegen waarin ze de cdi kastjes van een Honda Cb vervangen voor hei modules.
Deze hei modules zitten normaal in de ontsteking van een Amerikaanse auto.

CbHeiModStockCoil.gif

Deze modules zijn erg goedkoop dus dat is het proberen wel waard.

Bij mij heb ik het zo aangesloten.
Mijn accu heeft voldoende kracht, dus de diodes en weerstanden heb ik achterwege gelaten.

IMG_20230928_232018_285.jpg



IMG_20230928_231903_508.jpg

Wat een wereld van verschil.

Eerder viel de motor heel erg dood bij het dichtdraaien van de gashendel.
Het loopt nu allemaal veel soepeler.
Het oppakken laag in de toeren gaat nu ook beter.
 
Die vonkversterkers liepen nog wel eens leeg ja. Op mijn cb heb ik ze toen vervangen door een of ander imitatie ding en dat werkte ook goed.
 
Die cdi kastjes zijn inderdaad aftermarket ook wel te vinden.
Het leuke van die hei modules is dat ze zo goedkoop zijn.
Het zou mij niks verwonderen als hetzelfde ic (Motorola MC3334) ook in de nieuwere aftermarket cdi kastjes zit
 
Zo, wat een verschil!

Net nog even een proefrondje gemaakt, het schakelen gaat nu veel beter. Kan nu een stuk vlotter doorrijden.
 
Lukt dat met t blok volledig in t frame?
Zelfs de achterbrug er niet uit hoeven halen?
 
Het viel mij ook niet tegen. Nou scheelt het natuurlijk ook dat ik het niet op de grond hoef te doen.
Heb verder niks hoeven te demonteren alleen het koppelingsdeksel.

Volgens het werkplaatshandboek moet het achterwiel gedemonteerd worden, maar zelfs met het originele wiel erin kan de korf er wel uit zonder het achterwiel te demonteren.

Ik zit mij nu wel te bedenken dat de framebuis achter het koppelingsdeksel bij mij niet meer origineel is. Deze was bij mij doorgerot en heb ik vervangen door een rechte buis, weet niet of hierdoor meer ruimte ontstaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Het beeld van mijn koplamp klopte niet helemaal, hier waren de tegenliggers niet zo blij mee.

IMG_20231114_204548_208.jpg

De houder was ook doorgerot..

IMG_20231114_204602_159.jpg

Ik heb een stuk uit de oude koplamp geslepen en met dit deel de houder weer gerepareerd.

IMG_20231114_212935_826.jpg

Een nieuwe koplamp.

IMG_20231115_201029_395.jpg

Een likje verf.

IMG_20231115_201103_739.jpg

En nu ziet het er zo uit.
Gelijk de chroomplaat en spiegels gepolijst.
Het is niet nieuw, maar wel een heel stuk beter.

IMG_20231115_205250_137.jpg

Bijna klaar voor het winterseizoen, ik moet alleen nog even de waterpomp vervangen 😅
De revisie van de oude is niet helemaal goed gegaan, af en toe ligt er een druppel water onder het motorblok.

IMG_20231115_212138_228.jpg
 
De oude koplamp was helemaal gaar. Op de eerste foto kun je zien dat het chroom van de reflector helemaal opstaat.
Ik heb dus nieuwe koplamp gemonteerd. Bij de GL1100 zit gewoon een standaard 7 inch koplamp gemonteerd wat ook veel in auto's werd toegepast.
 
Nieuwe kap gemaakt voor over het gat waar normaal een radio in kan.
Dat velletje met de drukknopen was helemaal gaar.

IMG_20231218_211549_180.jpg

Het kapje linksonder heb ik een ander voor gevonden op marktplaats. De oude was een gaten kaas.

WhatsApp Image 2023-12-26 at 14.02.21.jpeg

Er zat ook een groot gat in de kuip, hier heb ik, een 12 volt aansluiting in gemaakt

IMG_20231218_211618_549.jpg

En de choke kabel heb ik vervangen.

IMG_20231226_134845_464.jpg

Het plaatje heb ik gezet met een eigenbouw zetbankje.

IMG_20231218_211559_959.jpg

Ziet er een stuk netter uit nu.

20231226_131520.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan