KeesR69
Die hard MF'er
Mooi zo'n zetbakje! Misschien dat ik dat ook nog eens ga maken. Tussen twee stukken hoekijzer en met de hamer wordt toch nooit zo strak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je nog steeds die Oki blokjes er tussen zitten?
Het mooie van mijn project is dat je het steeds beter ziet/voelt worden.Langzaam maar zeker ben je rond geweest, goed voor een betrouwbaar zijspan!
Rijden is altijd goed!Het mooie van mijn project is dat je het steeds beter ziet/voelt worden.
Vanmorgen heb ik eerst de remmen voor gecontroleerd.
Onder het rijden piepten de remmen. De geleidebussen had ik niet goed gemonteerd, hierdoor konden de klauwen niet vrij bewegen.
Alles opnieuw gemonteerd en gesmeerd inclusief nieuwe remblokken en het aanlopen is weg.
Na het middag uur kwam de bezorger met de nieuwe laadregelaar.
Alles weer in elkaar gebouwd en de laadspanning is nu goed. (14,5V)
Vanmiddag de eerste rit gemaakt met de nieuwe bobines.
Nadat ik de ontstekingsmodules had vervangen liep de motor al een stuk beter, maar nu met nieuwe bobines ken ik hem niet weer.
Het geheel loopt een stuk fijner nu, optrekken en doortrekken gaat stukken beter. Het loopt allemaal veel soepeler nu.
De startkoppeling weigerde alleen de eerste keer, daarna geen problemen weer gehad.
Denk dat ik gewoon wat meer moet rijden
Ovale zuigers erin zetten, deed Honda al langer.mijn ervaring met olie zuipende motoren, is dat de cilinders ovaal zijn.
dan gaan zuigerveren niet helpen.
dus meet goed de ovaliteit op! en op 3dieptes van je cilinder
Maar die had dan wel weer snel last van versleten zuigerveren!
daar heb je helemaal gelijk in, maar zo werkt het in mijn hoofd niet. Ik heb normaal gesproken lol in het idee dat dat ouwe ding er misschien niet uitziet (met hammerite spuitwerk) maar dat ie technisch wel in orde is. En dat is ie nu voor mijn gevoel niet.Ik heb met een GS850 ook heel lang zo'n verbruik gehad.
Olie bijvullen was veel goedkoper dan reparatie en hij reed er geen meter minder goed om was de redenatie.
En zo zijn de spannen van 3States ook ontstaan....in mijn hoofd zou ik dan gelijk gaan denken aan uithohnen en overmaats setje wiseco erin; en omdat het dan toch los ligt, dan ook maar gelijk de krukas lagers en bigend aan pakken en omdat dan alles toch weer helemaal nieuw en fris is, dan kan er ook wel gelijk een lekkere turbo bij op...
maar ja... dan ben je toch eenmaal bezig, dus kan je er misschien net zo goed gelijk maar een heel ander en veel moderner blok in gaan lepelen zoals van die GSX1100F van je
Compressie zegt niet zoveel over de toestand van je schraapveren, het kan zelfs zijn dat de compressie hoger is met versleten schraapveren. Er komt dan olie bovenop de zuiger en veren en hierdoor sluit het geheel beter af.Dacht dat met mijn verbruik bij het AET van 1:500 al erg was, bij jou is dat nog t dubbele! Ik kan t alleen niet zelf. Morgen afspraak bij mijn motorman om eerst maar es diagnose te stellen. Compressie meten van de ouwe gs850.
Er zullen wel nieuwe klepseals in moeten, neem ik aan. Maar met mijn beperkte technische inzicht: hoe zit t dan verder?
Kun je een goeie compressie hebben en toch versleten olieschraapveren? Ben je met een te lage compressie automatisch aan de beurt voor uithonen en overmaat, of is dat mogelijk ook nog op te lossen met zuigerveren? Dat soort dingen...