Goede beginnersmotor voor veel km's

indoow

MF'er
9 okt 2015
91
0
Enschede
Ha vrienden,

Weer 1 die graag wilt weten wat een goede beginnersmotor is voor veel km's. Toch even mijn verhaal, sinds vrijdag officieel rijbewijs binnen. Heerlijk gevoel uiteraard, nu ben ik net afgestudeerd en wil eigenlijk een motor voor woon en werk verkeer. Alle forums en topics afgestruind en er wordt zoveel aangeraden dat ik het lastig vind om een keus te maken. Ik mag vol rijden dus geen 35kw oid. Ik verwacht zo'n 300/500km per week te gaan maken. Dan is een toermotor aan te raden heb ik gehoord. Een mooie racer is dan lstig ivm last van polsen en dergelijke. Dit is wat ik allemaal gelezen heb en waar ik mijn keuzes op basseer.

Nu heb ik dan eindelijk na veel research een beetje een richting kunnen kiezen. De XJ, maar dan heb je ook weer de keus voor de 600 en de 900. Naar alle forums lijkt de 900 de beste keus maar is dat ook werkelijk voor een beginnende motorrijder.

Beste vrienden, wat is nou een goede startersmotor voor veel km's wat beetje zuinig is en niet veel onderhoud vergt.
 
Maar dan wel met een superbike stuur, denk aan je rug! :+

Ik denk dat je deze vraag beter in een ander forumgedeelte kunt stellen, misschien dat de moderators je even kunnen verplaatsen!
 
Ha vrienden,

Weer 1 die graag wilt weten wat een goede beginnersmotor is voor veel km's. Toch even mijn verhaal, sinds vrijdag officieel rijbewijs binnen. Heerlijk gevoel uiteraard, nu ben ik net afgestudeerd en wil eigenlijk een motor voor woon en werk verkeer. Alle forums en topics afgestruind en er wordt zoveel aangeraden dat ik het lastig vind om een keus te maken. Ik mag vol rijden dus geen 35kw oid. Ik verwacht zo'n 300/500km per week te gaan maken. Dan is een toermotor aan te raden heb ik gehoord. Een mooie racer is dan lstig ivm last van polsen en dergelijke. Dit is wat ik allemaal gelezen heb en waar ik mijn keuzes op basseer.

Nu heb ik dan eindelijk na veel research een beetje een richting kunnen kiezen. De XJ, maar dan heb je ook weer de keus voor de 600 en de 900. Naar alle forums lijkt de 900 de beste keus maar is dat ook werkelijk voor een beginnende motorrijder.

Beste vrienden, wat is nou een goede startersmotor voor veel km's wat beetje zuinig is en niet veel onderhoud vergt.

XJ900S Diversion is degelijk, betrouwbaar, cardan, goedkoop in aanschaf en onderhoud, perfect voor woon-werk. Hij is prima geschikt voor beginners, want hij zal je niet snel verrassen. Zowel om te zien als om te rijden is het niet echt een bijzondere verschijning, de degelijkheid en gebruiksgemak gaan overduidelijk voor de looks. Om op een goedkope manier en zonder poespas kilometers te maken is het een topper. Ik zou de 900 zeker kiezen voor de 600. Het grote voordeel van de 900 ten opzichte van de 600 is de onderhoudsvriendelijke cardan.

Mijn 900 heeft nu zo'n 125.000 km op de klok en ik heb er afgezien van normaal onderhoud nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad.
 

Voor veel km's zou'k toch eerder naar de honda RCV gaan hoor. Ik heb al vaker een M1 over de lijn zien geduwd worden dan een RCV.
Hmm, als ik er zo bij stilsta, er mag, dus 'kan' er ook misschien meer brandstof in de tank van de desmosedici? Niet onbelangrijk voor woon-werk

:W
 
Oke ik ga ze allemaal even bekijken. Tot een max van 2000 euro maar minder mag altijd!
 
Yamaha Fazer 600 cc, betrouwbaar, stuurt goed en genoeg vermogen om een tijd lang leuk te blijven.
 
Inmiddels heb ik 30.000 km gereden met een Bmw K75. Staat nu ruim op 170.000 km.
Het is een hele fijne motor om veel te gebruiken, behalve als het warm is. Maar de afgelopen week was het weer een weldaad in de regen en kou.
Technisch zijn ze goed, alleen er zijn wel wat zwakke punten.

Ik vind zelf een K75 nogal fijn omdat hij niet zo zwaar is. Boetes voorkomen is al bijna onmogelijk in NL.
 
Met Guus : een YAMAHA Fazer 600 en geen XJ DIVERSION.

De Diversion was mijn eerste motorfiets : rijdt zwaar, houdt niet goed zijn lijnen, en biedt weinig rijplezier. Is wel degelijk en onderhoudsarm, dankzij z'n cardan, maar dat is een duffe auto ook.

De Fazer 600 heb je wellicht voor je budget, rijdt levendig en soepel, biedt een comfortabele houding en is betrouwbaar.
 
Waar je ook voor kunt kijken is de honda Deauville. Goede toermotor, cardan, probleemloos, en door de kuip zit je nog redelijk beschermd ook. En als voordeel nog veel bergruimte.
Lage onderhoudskosten.
 
Ik heb een schitterende Triumph Sprint ST 955i te koop staan voor veel minder dan 2000 euro en weinig kilometers
interesse Pm dan maar even
 
Honda Hornet S, veel plezier ermee!
Edit, of wat Bowser al zei.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan