GPS op je Nokia N serie (symbian) wat allemaal kan..

Elroy

Die hard MF'er
5 aug 2002
895
1
Omg. Arnhem
hallo hallo

na enig zoekwerk en gepruts door mijzelf, leek het me een leuk idee om hetmaar eens te delen met mede forummers...

ik heb zelf een nokia Symbian toestel (N serie en nog wat andere types die dat zijn)

hierop draai ik tomtom mobile 5, met een aparte GPS muis

sinds enige tijd ben ik hiermee aan het navigeren geslagen, en moet zeggen dat dit god bevalt. met een programma als mapsource, of oziexplorer, kun je tracks uitzetten, en deze omzetten naar een TOMTOM mobile 5 route.

Tevens heb ik een GPS logger gevonden, waarmee je je route als GPS log opslaat, en na je rit deze kunt openen in een google earth, of bovengenoemde routeplanner, en hierin je route veranderen, bekijken en bijwerken...

voor mensen die hier interesse in hebben, en al een symbian toestel gebruiken, is dit een zeer goedkope en eenvoudige manier om te navigeren, en het is erg leuk om je gps te loggen, zodat je je ritten kunt bekijken na de tijd.

reacties..
 
ik gebruik zelf een RBT-1000 Royaltek Bleutooth GPS muis
deze is al te koop vanaf 60 euro op internet.
duurdere versies zijn ook te vinden, deze hebben als voordeel sneller te zijn, met plaatsbepaling, en ze zijn meteen een stuk duurder.

Tomtom mobile gebruik ik zelf versie 5.2 met een nieuwe benelux plus en duitsland map. (versie weet ik zo 123 niet.)

voor GPS log gebruik ik Phone2GEarth v 1.1

software etc etc is allemaal op internet te vinden.

voor het uitzetten van routes gebruik ik nu nog Oziexplorer, maar ik ben van plan over te stappen naar Mapsource van Garmin.

of dit problemen op gaat leveren weet ik niet, maar zoals ik nu lees, lijkt het aardig compatible te zijn met converten.

je kunt dus al (indien je je toestel hebt) voor 60 euro navigeren.
 
hallo hallo

na enig zoekwerk en gepruts door mijzelf, leek het me een leuk idee om hetmaar eens te delen met mede forummers...

ik heb zelf een nokia Symbian toestel (N serie en nog wat andere types die dat zijn)

hierop draai ik tomtom mobile 5, met een aparte GPS muis

sinds enige tijd ben ik hiermee aan het navigeren geslagen, en moet zeggen dat dit god bevalt. met een programma als mapsource, of oziexplorer, kun je tracks uitzetten, en deze omzetten naar een TOMTOM mobile 5 route.

Tevens heb ik een GPS logger gevonden, waarmee je je route als GPS log opslaat, en na je rit deze kunt openen in een google earth, of bovengenoemde routeplanner, en hierin je route veranderen, bekijken en bijwerken...

voor mensen die hier interesse in hebben, en al een symbian toestel gebruiken, is dit een zeer goedkope en eenvoudige manier om te navigeren, en het is erg leuk om je gps te loggen, zodat je je ritten kunt bekijken na de tijd.

reacties..

Welke GPS logger heb jij? Ik heb nu een N73 met TT Navigator 6, en ben op zoek naar zoiets. Graag zou ik bijvoorbeeld achteraf mijn gereden route zien met snelheden per locatie.

Tevens: SCHOP!
 
{spam}

klikkerdeklik

{/spam}

Kan al voor 49 euries

Ken dit ding niet, maar denk dat ze onderling niet veel verschillen ....



Ben trouwens benieuwd of er 2 apparaten aan een bluetooth telefoon gekoppeld kunnen zijn ???
-- Mijn N73 hangt al met bluetooth aan de Com--
 
{spam}

klikkerdeklik

{/spam}

Kan al voor 49 euries

Ken dit ding niet, maar denk dat ze onderling niet veel verschillen ....



Ben trouwens benieuwd of er 2 apparaten aan een bluetooth telefoon gekoppeld kunnen zijn ???
-- Mijn N73 hangt al met bluetooth aan de Com--


Niet alle Nokia's kunnen dit, zodra ik met mijn 6600 navigeer, wordt de verbinding met de carkit verbroken. Ik kan dan nog gebrekkig handsfree bellen met de ingebouwde handsfree optie. Ik navigeer overigens met tt mobile 5
 
{spam}

klikkerdeklik

{/spam}

Kan al voor 49 euries

Ken dit ding niet, maar denk dat ze onderling niet veel verschillen ....

Ik zou (vooral) op de motor wel voor een Sirf 3 ontvanger gaan. Deze heeft namelijk een veel betere onvangst. Juist op de motor wil je nog wel eens op plekken komen waar je niet altijd 100% zicht op de hemel en dus de satellieten hebt.
 
Heb zojuist bij GPSshop een Holux 236 sirfIII ontvanger besteld voor 89 €

Had al TT mobile 6.02 op de N73 gefixed (lang leve internet)

Nu nog effe een westeuropa kaartje scoren (bezig_ _ _ _ @ 8,7 kB /sec)


Dus morgen weten we het ....
 
ik heb nokia n70 en draai tomtom mobile 5 (geloof ik)
samen met een universele gps ontvanger werkt dit in de auto wel fijn
maar op de motor kan ik hem niet plaatsen dat de ontvangst redelijk blijft, dit is nu vaak nog maar 1 blokje en dan mis je wel eens wat natuurlijk .

weet iemandt of je ook flitspalen op je tomtom mobile kan zetten zo ja hoe ?
 
Net binnen:
12f903567b2febfce88c1f9d47914b84

De holux 236

Opladen +++++
Fix <1 min 5 satellieten (binnen in huis)
bluetooth koppelen +++++


In combinatie met een N73 en tomtom 6 met Benelux map 6.75


Werkt als een
zonnetje.gif


Al effe geprobeerd in het koekblik. ontvanger in de broekzak ..

en mijn N73 kan ook 2 Bluetooth apparaten hebben .... computer en gps op dit moment ... *O* *O* *O* *O* *O*


[me="J.A.M.F."]is behoorliijk vrolijk klik[/ME]
 
Laatst bewerkt:
Ha luitjes,

Ik heb sinds kort een nieuwe N73.
Ik heb er vervolgens de nieuwste tom tom 6 opgezet (www.thc-torrents.org).
En de adapt AD300 gps reciever aangeschaft. De adapt gaat 30 uur mee en de batterij van de telefoon gaat ongeveer 8 uur mee als je tom tom continue aan hebt staan.

Ik heb vervolgens een hele route door de eiffel eerst met Microsoft Autoroute 2007 (www.thepiratebay.org) uitgestippeld. Machtig en gemakkelijk programma.
Omdat ik niet wist hoe ik hem van mijn pc in mijn N73 moest krijgen heb ik hem handmatig in de tom tom geplaatst (ja heeft me een paar avonden gekost).

In de auto werkt de combinatie perfect. Op de motor heb ik hem nog niet uit geprobeerd.
Maar dat lijkt me geen probleem.

Ik ben wel benieuwd hoe ik een route van een programma op de pc om kan converteren naar mijn tom tom. Ben benieuwd.

Mzzl.......
 
Ha luitjes,

Ik heb sinds kort een nieuwe N73.
Ik heb er vervolgens de nieuwste tom tom 6 opgezet (www.thc-torrents.org).
En de adapt AD300 gps reciever aangeschaft. De adapt gaat 30 uur mee en de batterij van de telefoon gaat ongeveer 8 uur mee als je tom tom continue aan hebt staan.

Ik heb vervolgens een hele route door de eiffel eerst met Microsoft Autoroute 2007 (www.thepiratebay.org) uitgestippeld. Machtig en gemakkelijk programma.
Omdat ik niet wist hoe ik hem van mijn pc in mijn N73 moest krijgen heb ik hem handmatig in de tom tom geplaatst (ja heeft me een paar avonden gekost).

In de auto werkt de combinatie perfect. Op de motor heb ik hem nog niet uit geprobeerd.
Maar dat lijkt me geen probleem.

Ik ben wel benieuwd hoe ik een route van een programma op de pc om kan converteren naar mijn tom tom. Ben benieuwd.

Mzzl.......


Kijk ook eens in dit topic :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/168946
 
Terug
Bovenaan Onderaan