Robin_ke
Die hard MF'er
Ik heb mij een opknapper KLX 600 gescoord welke volgens de vorige eigenaar niet fijn meer zou lopen. Hij dacht aan een zuiger of timing probleem.
Nu heb ik vanmorgen het klepdeksel eraf getrokken om te kijken hoe het er van binnen uitziet en de klepspeling te controleren.
Nokkenassen zien er prima uit, geen pitting o.i.d. Vervolgens de klepspeling gecontroleerd en het volgende geconstateerd: beide inlaatkleppen en 1 uitlaatklep zitten netjes tussen de min. en max. waarde, echter op 1 uitlaatklep meet ik 0.70 mm speling.
Uitlaatnokken meten beiden de zelfde hoogte en zitten binnen de slijtage toleranties.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ? Lijkt me niet alleen op te lossen met een 0.50 mm dikkere SIM toch ?
Nu heb ik vanmorgen het klepdeksel eraf getrokken om te kijken hoe het er van binnen uitziet en de klepspeling te controleren.
Nokkenassen zien er prima uit, geen pitting o.i.d. Vervolgens de klepspeling gecontroleerd en het volgende geconstateerd: beide inlaatkleppen en 1 uitlaatklep zitten netjes tussen de min. en max. waarde, echter op 1 uitlaatklep meet ik 0.70 mm speling.
Uitlaatnokken meten beiden de zelfde hoogte en zitten binnen de slijtage toleranties.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ? Lijkt me niet alleen op te lossen met een 0.50 mm dikkere SIM toch ?