Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zier er wel bruut uit met dat filter. Heb net zelf de Stage 2 met KevMod en dat maakt al veel verschil. Heb je de mapping nog verder aangepast?

Ennuh wat voor merk banden heb je er op zitten? Ik kan ze niet echt herkennen Karoo T's?

Bevalt dat op de weg een beetje?


jaja heeel content van , tis toch zo een schoon kleureke eh :)

nee maar echt bevalt mij goed, binnekort zal ik pas het verschil merken als ik terug origineel rijd, deze is barst in de verf in ik krijg een nieuwe ,

jaja moete we zeker doen , en die tenere 3 daagse , klinkt goed! moete we het es over hebbe!
 
Routes en tracks genoeg... maar dan wel in Vlaams Brabant.
Wanneer willen jullie komen rijden???

Prik maar een datum... moet ik enkel weten of jullie de avond voordien al afzakken.
Overnachten/camperen kan worden geregeld ;)

Ik hoorde op de MS een verhaal van de Belgische delegatie, die ook ritten organiseert, dat de wetgeving in België erg streng is in bosgebieden. Zeker in Wallonië!
In het Vlaamse gedeelte is toch de Bosdecreet van kracht? Oftewel als er wat bomen staan....is het dus een Bos. :/
Hoorde namelijk dat als er op een pad GEEN auto kan rijden, zoals single tracks, paden en smalle weggetjes, dat het dat verboden is voor motorvoertuigen. En de boetes zijn ook niet misselijk....en zelfs inbeslagname motor... :o

Of zijn er nog gebieden waar je toch nog legaal mag rijden? Ben wel effe benieuwd! :)


Gr. Johan.
 
Ik hoorde op de MS een verhaal van de Belgische delegatie, die ook ritten organiseert, dat de wetgeving in België erg streng is in bosgebieden. Zeker in Wallonië!
In het Vlaamse gedeelte is toch de Bosdecreet van kracht? Oftewel als er wat bomen staan....is het dus een Bos. :/
Hoorde namelijk dat als er op een pad GEEN auto kan rijden, zoals single tracks, paden en smalle weggetjes, dat het dat verboden is voor motorvoertuigen. En de boetes zijn ook niet misselijk....en zelfs inbeslagname motor... :o

Of zijn er nog gebieden waar je toch nog legaal mag rijden? Ben wel effe benieuwd! :)


Gr. Johan.

ow dat zijn denk ik beetje drastische maatregelen,

mijn routes bvb behalve de landbouwwegen zitten idd stukken bij single tracks , bosweggetjes, waar geen enkele bord of iets staat , dus gewoon idd als er geen auto kan rijden

bij sommige , bij andere zijn dat ook "ongemerkte" wegen maar daar kan wel een auto of jeep door

maar in beslagename , en boetes,
tjsa , als je nu gelijk een halve zot met een enduro of cross in group de buurt onveilig maakt dan gaan er mss wel eens klachten van komen en gaan ze de politie bellen en zo geraak je in trouble ,maar heb op mijn route al veeeeeel mensen tegengekomen , elke keer is het met vriendelijke knik , soms zelf praatje, en niks aan de hand , oh ja het tempo is dan ook stapvoets natuurlijk als er mensen zijn

vaak zijn het die voor problemen zorgen ook gasten zonder kenteken

nu wat nu allemaal illegaal of legaal is , weet het zelf niet , ik let gewoon een beetje op ,
weet zelf wel van een een stuk of twee in mijn route waarvan ik denk, hmmm best raar dat ik hier met de motor doorga , en die laat ik er dan wss uit , maar voor de rest , geen enkel probleem
 
@johan DR we moet idd eens afspreken , ik google hie regelement offroad en kom op een forum waar jij de wegskes in asse aanhaalt :) wij rijden dus in dezelfde buurt , al zie ik dat jij met uw ktm en bmw (als je die nog hebt) iet of wa meer ervaring zult hebben dan ik , ik rijd maar wa en vaak gaat het net niet fout :) maar toch dikwijls opt gemak
 
Even wakkerschudden...

attention.gif


Zaterdag 3 september!! Joehoe!!
Mooi ritje mannen en dames! :Y De 2e XTZ meets DR meeting!

Pak de agenda er bij en plannen maar! ;)

Link: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/309206/xtz-meetz-dr-1.html


Gr. Johan.
 
@johan DR we moet idd eens afspreken , ik google hie regelement offroad en kom op een forum waar jij de wegskes in asse aanhaalt :) wij rijden dus in dezelfde buurt , al zie ik dat jij met uw ktm en bmw (als je die nog hebt) iet of wa meer ervaring zult hebben dan ik , ik rijd maar wa en vaak gaat het net niet fout :) maar toch dikwijls opt gemak

Gelukkig maar dat die Hollanders denken dat ze hier in Belgie haast niet meer mogen/kunnen rijden... of ze zaten hier allemaal ;)

Het is inderdaad wel zo dat wat Vlaanderen betreft ... er door bepaalde burgemeesters in hun gemeentes een verbod werd gestemd aan al het gemotoriseerd verkeer behalve dan voor landbouwvoertuigen.
Enkele burgemeesters van naast elkaar liggende gemeentes (waar er terecht ook overlast was van niets ontziende "wildcrossers") volgden één voor één dit voorbeeld op, met als gevolg dat er in bepaalde regio's nu toch wat minder gereden wordt.
Het bosdecreet is hier in Belgie al enkele jaren van kracht, maar toch kan je hier nog deftig legaal off-road rijden!!!
Zolang je maar respect en begrip hebt voor medemens en natuur kan er nog wel wat ;)

Samen met nog wat andere mensen van codegroen zoeken wij naar oplossingen om onze geliefkoosde hobby toch nog een tijdje te kunnen blijven uitvoeren.
Het is echt niet makkelijk om in deze tijd, waar milieu en natuur heel belangrijke factoren geworden zijn, onze hobby nog in een goed daglicht te plaatsen :$
Als één van de codegroen bestuursleden probeer ik dan ook zo legaal mogelijke ritjes in elkaar te puzzelen en me steeds aan de 11 codegroen fatsoenregels te houden: HugeDomains.com - CoDeGroen.com is for sale (Co De Groen)

Ik probeer via verschillenda fora nieuwe mensen te leren kennen en met hen te gaan rijden, net om zoveel mogelijk mensen te wijzen dat je ook plezier kan maken en fijn kan rijden terwijl je je aan deze regels houdt... Verandering begint in de eerste plaats bij jezelf, en iedereen zal dit moeten doen om te voorkomen dat onze hobby zal uitsterven '(

@kemizz...

Dat iemand weinig of veel ervaring heeft... maakt voor mij helemaal niks uit!
Hoewel ik regelmatig in de Beaujolaisstreek vertoef met gasten die op hun motor wonen :]
Het liefst van al... trek ik op met mensen die het wat kalmer aan doen of met mensen die het nog aprecieren dat je hen iets kan bijbrengen ;)
Als All-road motor heb ik nogsteeds dezelfde als jij + nog een oude BMW gs 80R en in Belgie rijd ik haast nooit op mijn (wr 450) enduromotor.
Met de Tenere heb ik de indruk toch beter geacepteerd te worden tijdens ritjes op Belgische Off-road wegskes :]

ja... als we willen blijven rijden... zullen wij ons moeten aanpassen!!!
 
Zier er wel bruut uit met dat filter. Heb net zelf de Stage 2 met KevMod en dat maakt al veel verschil. Heb je de mapping nog verder aangepast?

Ennuh wat voor merk banden heb je er op zitten? Ik kan ze niet echt herkennen Karoo T's?

Bevalt dat op de weg een beetje?

contintal twinduro oftewel tck80 je herkend ze mss niet omdat vooral de achterste in het midden nog max 2mm heeft
 
@ JohanDR:
Dat idee kreeg ik al. Er zijn toch wel ritjes in België wat ik zo af en toe hoor...nooit geen "enge" verhalen. ;)
Het is maar net HOE je rijd en WAAR je rijd. En rekening houden met je omgeving en andere recreanten.
Hoor wel eens wat over Wallonie....erg streng!

Ben je bestuurslid van CG België?


Gr. Johan.
 
@johan v

jammer dat je de ms1k niet hebt kunnen voltooien, maar zo
te lezen heb je genoten van het gedeelte wat je wel hebt voltooid.

@johan dr
durf jij voor 100% in te staan voor wat je hierboven beweerd?

rene
 
~djustmie schreef op 19 juni 2011 @ 19:42:

@johan dr
durf jij voor 100% in te staan voor wat je hierboven beweerd?

rene


100% is wel erg veel O-) en ... ik ben zeker niet heiliger dan de paus :$
maar als mede bestuurslid van codegroen tracht ik toch erg mijn best te doen :Y

Ga hier zeker niet verkondigen dat ik niet es een verboden wegje durf in te rijden, maar toch steeds met respect voor natuur en medemens.

Als je echt legaal wil off-road rijden in Belgie ... stop je er maar beter dadelijk mee!
 
xt loopt nog steeds niet goed. nieuwe bougie was alweer zwart.
deze week een doosje bougievonken bestellen.
 
Misschien iets voor de hardcore offroad rijders hier:
www.bestrestproducts.com/c-98-beadbrakr.aspx

Greetz, Hans.

Was al op zoek naar een setje bandenlichters.
Maar wat een mooi setje Hans!!! Ook om je band uit de velg te drukken....VERDOMD handig!
114 pond....wederom effe sparen. ;)
Rij nu steeds zonder bandenlichters...gaat een keer fout he... _O-

En dat CyclePump compressortje is ook wel een mooi ding. :Y


Gr. Johan.
 
even een bandenvraagje
ik heb nu siracs eronder en die bevallen super
ik ga in maart 2012 naar marokko maar eerst in sept dit jaar nog even een weekje dolomieten doen
nu twijfel ik tussen weer siracs eronder waar ik in marokko denk ik niets aan heb
of heidenau k60 of tkc80
maar ik heb geen idee hoe die 2 het gaan doen in de dolomieten
 
Kijk eens naar de Mefo Explorer! Prima band op de weg, hele lange levensduur, goed op onverhard (grind en licht zand) en niet al te duur. Stond versteld van de grip van de Explorers. Even aflaten tot 1.5 bar en je komt een heel eind. (met UHD tubes)

Heb er mee in de Alpen gereden. Zowel geasfalteerde passen gereden als onverharde geiten/bergpaadjes mee gereden.

Voor hardcore Marokko avonturen zou ik zelf voor de Mefo Stonemaster achter en de Metzeler Unicross voor gaan. Errug goede combi, ook voor stukken op de weg. :Y
Bij een 18" velg achter de Dunlop D908RR rondom. *D Weet alleen niet of die D908RR ook zo tricky zijn op natte wegen...

TKC geen ervaringen mee.


Gr. Johan.
 
Voor de Dolomieten zou ik de Siracs houden, prima banden op de weg, ook als het nat is.

Voor Marokko is iets met noppen wel aan te raden. TKC80 is een goede band voor gemengd gebruik. Ik heb zelf de TKC80 naar Oekraine gebruikt en dat is goed bevallen. Ze worden ook aangeraden door Chris Scott (schrijver van Morocco Overland). T63 is ongeveer hetzelfde, met iets beter bij nat weer.

Even heen en weer naar de Dolomieten met iets met noppen zou ik niet doen. Je bent toch snel 3000 kilometer verder en dan zijn de noppen er grotendeels af en moet je voor Marokko toch weer nieuwe banden kopen.

Maar: zoveel mensen zoveel smaken, zeker als het op banden aan komt.
 
Laatst bewerkt:
Wat ga je rijden in Marokko. Alleen pistes of ook de duinen in.
Hier heb je niet veel nop voor nodig
IMG_4757.jpg


Hier wel:
IMG_4809.jpg


Of je moet die kameel nemen ;)
 
Laatst bewerkt:
_O-

En voor de schapen en geiten een paar rubber laarzen mee.....zet de achterpoten er in en ze kunnen geen kant meer op! :Y
"Zo schaapje, kom maar effe...".... :o ...Béééééh! :+ _O-


Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing van Giantloop. Heatshields voor op de uitlaat om je soft luggage te beschermen tegen brandplekken.

[afbeelding]
Is ook wel zelf te maken voor de Tenere. *D

Wil toch met softluggage blijven rijden en met bv Leo's kan dat niet. Wel met zulke heatshields!

Verders ook mooie spullen voor bagage oplossingen: http://www.giantloopmoto.com/collections/giant-loop-gear-collec


Gr. Johan.

johan, die leo's worden verassend niet erg heet ,
na een uurtje rijden kan ik mijn hand er niet lang ophouden maar kokend heeft worden ze nu ook echt niet
 
Laatst bewerkt:
@ hj of andere leovince rijders ... of misschien zit dat ding op de orginele uitlaat ook

het V-stuk waarmee de uitlaat vast komt op het middenste stuk van de pijp (naast de veer ongeveer) zit vast met een buis die schuift in een andere buis , en daarond zit dan zo een ijzeren spanband achtig ding met daar een 6kant vijs in ..

dat ding is bij mij helemaal naar de kl*te

het rare is dat ik die vijs 1 maal heb aangeraakt en dat is bij plaatsten van de uitlaat , dus snap niet waarom de kop nu helemaal kapot is gedraaid , mss bij de dealer gebeurt

anyway, je kan je al voorstellen als dat ding niet meer los geraakt , het vrij lastig is om nog de veer bvb te veranderen, (heel de uitlaat moet er vanvoor en vanachter af en dan de boel omhoog wrikken)

zou ik dit gewoon doorslijpen , maar ben bang dat ik de uitlaat raak , of wat zouden jullie doen om dat toch lost te krijgen ...

herinner me niet meer of dit stuk ook op de originele uitlaat zat , zou ik zo iets kunnen kopen appart of beter bestellen bij dealer

maar first things first , dat ding loskrijgen ! grrrrrr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan