gsx400e electrische problemen

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
hoi mede mf ers ik ben emiel en zit even met een dillema ik heb een gsx400e die verder perfect rijdt

deze motor heb ik voor de wintermaanden om toch te kunnen rijden maar nu komt het ik heb een nieuwe accu gekocht geplaatst en rijden tot laatst toen zou ik ook even vlug weg niet starten op de electrische start te weinig power de motor toen maar aangeduwd en vlug een boodschap gedaan

eenmaal terug thuis het hok in en meterij erbij gepakt meten voor de laadspanning dit was niet geweldig maar ik had nog een onderdelen motort staan afijn dynamo s gewisseld en nog eens meten dit was goed na het wisselen ongeveer 13 a 14 volt laadspanning

laatst zou ik weer weg weer geen stroom hele verhaal weer gemeten en ik dacht hmmm mischien spanningsregelaar of iets dergelijks ook verwisseld met de onderdelen motort en tot nu toe geen problemen maar heb ook pas gister avond de spanningswisselaar omgezet en de accu even een nacht geladen

mijn vermoeden is dat wanneer de motor niet op contact staat de accu toch leeggetrokken wordt door iets van lekspanning of iets waar stroom op blijft staan

heeft iemand hier een suggestie of een antwoord op is het mischien een kwaal van dit type motor

alvast bedankt van mijn kant
 
hoi mede mf ers, ik ben emiel en zit even met een dillema. ik heb een gsx400e die verder perfect rijdt .

deze motor heb ik voor de wintermaanden om toch te kunnen rijden maar nu komt het; ik heb een nieuwe accu gekocht, geplaatst en rijden tot laatst, toen zou ik ook even vlug weg, niet starten op de electrische start, te weinig power. de motor toen maar aangeduwd en vlug een boodschap gedaan.

eenmaal terug thuis het hok in en meterij erbij gepakt, meten voor de laadspanning. dit was niet geweldig maar ik had nog een onderdelen motort staan, afijn dynamo s gewisseld en nog eens meten dit was goed. na het wisselen ongeveer 13 a 14 volt laadspanning.

laatst zou ik weer weg, weer geen stroom. hele verhaal weer gemeten en ik dacht; hmmm, mischien spanningsregelaar of iets dergelijks. ook verwisseld met de onderdelen motort en tot nu toe geen problemen. maar heb ook pas gister avond de spanningswisselaar omgezet en de accu even een nacht geladen.

mijn vermoeden is dat wanneer de motor niet op contact staat de accu toch leeggetrokken wordt door iets van lekspanning of iets waar stroom op blijft staan.

heeft iemand hier een suggestie of een antwoord op? is het mischien een kwaal van dit type motor?

alvast bedankt van mijn kant


Ik heb je verhaal gekw00t en een paar leestekens toegevoegd. Word een stuk duidelijker nu.
 
alvast bedankt helaholatuthola en tussen de start pogingen in zit ongeveer 4 a 5 dagen normaal gesproken als de accu goed vol is start de motor zonder problemen en als ik een volle accu heb kan ik ongeveer 3 a 4 dagen rijden met licht en starten electrisch ik vermoed echt een lek spanning hier of daar
 
Accu goed doorladen en weer monteren. Contact uit en met een multi-meter op voltwaarde 2 cijfers achter de . of , afstellen. Hierna op de "polen" zetten en als je de meter nu achteruit (naar beneden) ziet gaan in waarde heb je ergens een massa-lek (lees een kleine kortsluiting) -O-
 
alvast bedankt helaholatuthola en tussen de start pogingen in zit ongeveer 4 a 5 dagen normaal gesproken als de accu goed vol is start de motor zonder problemen en als ik een volle accu heb kan ik ongeveer 3 a 4 dagen rijden met licht en starten electrisch ik vermoed echt een lek spanning hier of daar
Wat ik in de quote dik heb gemaakt laat vermoeden dat er iets in je laadcircuit niet in orde is.
 
bedankt voor zover maar het is een nieuwe accu mischien een week oud nu twee keer volledig opgeladen en geplaatst na het opladen .
met een v ers geladen accu kan ik een week rijden iedere dag ongeveer
maar als ik de accu heb geladen ik plaats de accu ik start eens om te meten of iets en zet de machine aan de kant en kom dan een dag of vijf later weer zit er geen prik meer in de accu dus deze loopt leeg dus het lijkt mij sterk dat het aan de accu ligt deze is namelijk nieuw
 
Koppel de massaverbinding op je accu eens los en zet daar een amperemeter mee in serie. Om te beginnen op het 10 A bereik zetten en dan net zolang terugschakelen totdat je een behoorlijke aflezing hebt. Bij een lekstroom zal de Amperemeter iets moeten aanwijzen.

Als er een lekstroom is dan gaan opzoeken waar die fout zit. Dat is te doen door alle connectors stuk voor stuk los te koppelen totdat de A-meter 0 A aanwijst. Je hebt dan gevonden wat de stille stroomverbruiker is. Die dan vervangen of repareren.
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt maar ik ben zelf niet zo n electrieker mijn maat gelukkig wel dus ik zal hem eens vragen of we er van het weekend eens naar kunnen kijken een amperemeter zal vast wel te krijgen zijn neem ik aan en als deze in serie geplaatst moet worden tussen de massaverbinding van de accu zal het vast goed komen ik hou jullie op de hoogte
 
Terug
Bovenaan Onderaan