4strokerules
MF veteraan
Egnie.Nee hoor, een K is te saai om lelijk te zijn ( en de lelijkste BMW is toch ècht de R 1100 GS )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Egnie.Nee hoor, een K is te saai om lelijk te zijn ( en de lelijkste BMW is toch ècht de R 1100 GS )
R100 /7/RS/SIk heb nog nooit een mooie BMW gezien. En als ik ze mooi vind zijn ze minstens 50 jaar oud, maar liever 75.
Egwel en ik kan het weten, rij er elke dag met veel plezier op ( en ik heb m'n K 75 er op ingeruild )Egnie.
Dat oliepeil moet hoognodig z'n eigen peil gaan controleren.Egwel en ik kan het weten, rij er elke dag met veel plezier op ( en ik heb m'n K 75 er op ingeruild )
En ik kan trots mededelen dat ik de # 1 èn de # 10 bezit : De 10 lelijkste motoren in de geschiedenis, nr 1: De BMW GS
Sorry dat ik me er tegenaan bemoei (paar maanden geleden mijn BMW verkocht...), maar de mooiste BMW is toch echt wel een Guzzi!
Eigenlijk allemaal dezelfde motor dus. De 75/5 als oer uitvoering en de 100RS als topper. Maar lelijk zijn ze allemaal. Het motorblok is een groot glad ei, de tank is te groot en te hoog. De 90S is een leuk gekleurd ding, maar ernstig over het paard getild. Kaiser had drie jaar eerder al een vijfbak 900cc gemaakt. De R100R is beter en zeldzamer, maar daar zoekt geen hond naar.R100 /7/RS/S
R90S
R75/5
En zo nog een paar de meeste 2 kleps boxers zijn zeker niet lelijk echt mooi is de r90s. Allerlei onderdelen van deze boxers zijn mooi bv de tank is voor de inhoud sierlijk te noemen klepdeksels achter/knipperlichten bepaalde voorspatborden de ronde klepdeksels niets mis mee.
Eigenlijk allemaal dezelfde motor dus. De 75/5 als oer uitvoering en de 100RS als topper. Maar lelijk zijn ze allemaal. Het motorblok is een groot glad ei, de tank is te groot en te hoog. De 90S is een leuk gekleurd ding, maar ernstig over het paard getild. Kaiser had drie jaar eerder al een vijfbak 900cc gemaakt. De R100R is beter en zeldzamer, maar daar zoekt geen hond naar.
Nee, mooie BMW's hebben koningsassen en een kompressor. Het ding waarmee Georg Meier in '39 de Engelsen liet zien hoe je de TT wint. Überhaupt, BMW heeft haar mooiste motoren in de jaren '30 gebouwd.
FIAT op 2 wielen?
Ik heb een Guzzi en een Fiat. Ik zie eigenlijk geen gelijkenis.
Ik ook
Blij met de Guzzi (hoewel die al jaren stil staat), en gemengde gevoelens bij de Fiat.
Trail en error.Ik ben blij met allebei.
@Halflive, hoe kom je aan die getallen over voorloop enzo. Ik weet nog dat op mijn Jawa span e.e.a. met klemmen op een bepaalde plaats op het frame werd geklemd. En zelfs dan moesten we proefrijden om te voelen hoe het reed. En dat was nog een Velorex die hoorde bij die Jawa. Het frame was daar toen ook zonder "keuring"geschikt voor. Ik denk zo eens hardop,..
De bak valt me reuze mee, maar ik ben ook een EML GT3 gewend. Het eigen gewicht van de bak gaat overigens ook wel. Het onderframe, met name die torsie as is lomp zwaar.Qwa lijnen ziet het er al mooi evenwichtig uit.
Pas alleen op dat het in massiviteit ook in evenwicht blijft.
Een K75 is al niet de grootste K en de S is de lichtst en luchtigst ogende versie, de Motorturist is van oorsprong al een vrij lompe en logge bak, met juiste belijning en kleur keuze kun je dit wat "verlichten", ook een groter en open wiel zou hier wonderen in doen.
Trail en error.
Nou niet helemaal. Vroeger werd er gerekend in voorloop berekend vanuit het gewicht van de motorfiets. Vermogens kwamen zelden boven de 50pk en gewichten niet boven de 200kg. Dan kwam je aan een voorloop tussen de 18 en 25cm. Naarmate de vermogens ten opzichte van het gewicht toenamen bleek dat deze berekening niet meer werkte. De zijspanbouwers zijn de voorloop gaan vergroten. Gelukkig worden die maten ook vaak vermeld. Met een MZ of een Jawa kan je nog steeds beleven wat een kleine voorloop doet. Als je een linker bocht een beetje hard neemt ga je vanzelf achterop zitten om het achterwiel aan de grond te houden. Kan je nagaan wat dat doet als je het met een Yamaha R1 span doet. Vandaar dat de voorloop groter geworden is. Een Jawa, Ural en MZ hebben vaste punten, dat is ook prima bij deze fietsen. Maar met meer als vijftig pk wil je meer voorloop hebben. Voor mij is 28/30cm de ondergrens. De bovengrens ligt ergens bij de 45cm, dat wordt gehanteerd bij Blackbird/BW R1000RR zijspannen. Ik wil nog wel vlot een rotonde over, mijn richtgetal is 35cm.
. De bovengrens ligt ergens bij de 45cm, dat wordt gehanteerd bij Blackbird/BMW R1000RR zijspannen. Ik wil nog wel vlot een rotonde over, mijn richtgetal is 35cm.
Ik zat voor een ander forum een verhaaltje te tikken, toen kwam ik nog een plaatje van de voorkant tegen. Zo lomp is hij toch niet?Qwa lijnen ziet het er al mooi evenwichtig uit.
Pas alleen op dat het in massiviteit ook in evenwicht blijft.
Een K75 is al niet de grootste K en de S is de lichtst en luchtigst ogende versie, de Motorturist is van oorsprong al een vrij lompe en logge bak, met juiste belijning en kleur keuze kun je dit wat "verlichten", ook een groter en open wiel zou hier wonderen in doen.
Van de voorkant niet nee. Ik vind vooral de kont zo massief ogen.
Niks mis met een dikke kont hoor trouwens. Voor je weet heb je ruzie met dat soort opmerkingen.
@ mijzelf: niet reageren , niet doen