handig olie 2stroke.

bokkumderop

Die hard MF'er
22 jul 2012
481
0
omgeving venlo
iemand mischien een handig iets om olie in te doen voor het tanken bij de pomp.
elke keer een olie bus mee nemen in mijn rugzak ben ik beu.
er moet 150 ml in kunnen.

ben benieuwd wat de creatievelingen doen !! :] :]
 
hahaha...als het goed is wel haha.

ben aant kijkken voor een ktm 300 exc,maar heb geen zin om bij elke rit een bus olie mee te nemen.
mischien zijn er speciale flesjes voor gemaakt ofzo !heb geen idee laat me verrassen
 
bidons.jpg
 
kan ook,maar dat ios eigenlijk nog te lomp om mee te nemen.
wil achterop mijn spatbord zo n zwart gereedschaps tasje maken met daarin iets waar ik de olie i kan doen.

heb eens gehoord van die oude film rolletjes alleen als ik dan 1x moet tanken moet ik er bijna 10 rolletjes in gooien,..schiet niet op.

tot nu toe flesje van remvloeistof nog beste idee..

alvast thx voor de mede denkers
 
Beugeltje maken aan je fiets waar je gewoon een fles 2takt olie in kan doen.

De hele oude motoren hebben meestal zo'n can zitten naast het voorwiel, je kan hem natuurlijk maken waar je wilt.

Paar stripjes ijzer en je komt een heel eind, en dan vast zetten met een oude leren riem, is het niet alleen praktisch, maar ook nog eens leuk :)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik meestal een flesje als dit:

befa863b99.jpg


Kan 250ml in, voldoende voor een tank en je kan op de buitenkant met stift makkelijk streepjes zetten per 20ml ofzo.
Hoef je niet per liter gaan zitten uitrekenen, dan is het gewoon 1 streepje per liter :)
 
Ik heb twee 2 takt motorfietsen + auto en gebruik al jaren een drinkfles van een baby.
De schaalverdeling is ideaal, vroeger mixte ik vaak veel te rijk met alle gevolgen van dien. :)

full


Vooral als ik met andere samen ga rijden valt het verbruik namelijk enorm mee. O-)
 
Laatst bewerkt:
inderdaad zo'n mini 250ml colaflesje oid.

Zelf heb ik een 20liter jerrycan staan waarmee ik m'n mengsmering 2-takten vul. 1x in de zoveel tijd kieper ik hem vol, 400ml olie erbij en dan kan ik weer een paar keer m'n fietsje tanken :)
 
Meestal gooi ik hem inderdaad thuis ook vol, heb een tien en twintig liter tank staan.
Dus de dag voor -of vlak voor een ritje spring ik even op de fiets voor benzine. :')
 
Laatst bewerkt:
nou het zit zo,...ik rij vaak zaterdags een rit waar ik meestal 2x moet tanken aan de pomp.
dus met een jerry can zeulen is geen optie.
nu is mij verteld dat ik op 1 tank 150 ml olie moet doen.
hoopte eigenlijk dat er mischien speciale olie flesjes ofzo !! waren om in je heuptas te doen.

dat wat crazyband700 heeft lijkt me wel wat..

alvast bedankt allemaal.
 
Zoek maar een op google: Maatbeker / Mengbeker Stage6 - 280 ml

Is precies voor 2 tanken dan toch? Hoe groot is je tank? Kan je wel even uitrekenen hoeveel olie. 1 op 40 ofzoiets.

Ideaal, staan verschillende mengverhoudingen op met de bijbehorende hoeveelheid benzine.

Puch_maatbeker2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein drinkflesje van 200 ml :)
Ik heb er elke 50 cc streepjes op gezet zodat het aardig precies is en het flesje is net een slag kleiner als 250 cc.
Tis wel goed zoeken naar zo'n flesje.
(Zal kijken of ik er nog ergens eentje heb liggen voor je :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan