Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Betreft t spatbord. Ik wil graag het orginele spul compleet houden voor eventuele verkoop. Ik wou graag een spatbord dat egaal was. Dus zonder die gaatjes erin van het kenteken enz....betreft het stuur tsja daar zit ok idd beetje mee. Mijn km teller zit nu boven de tank. Maar met t nieuwe stuur moet die boven de koplamp. En dat kan niet met m'n huidige km teller.....
 
Betreft t spatbord. Ik wil graag het orginele spul compleet houden voor eventuele verkoop. Ik wou graag een spatbord dat egaal was. Dus zonder die gaatjes erin van het kenteken enz....betreft het stuur tsja daar zit ok idd beetje mee. Mijn km teller zit nu boven de tank. Maar met t nieuwe stuur moet die boven de koplamp. En dat kan niet met m'n huidige km teller.....
Andere behuizing kopen, teller omdraaien.

Er zijn modellen met teller onder de risers, en modellen met teller boven de risers, met dezelfde teller er in.
 
Ziet er leuk uit!

Ben benieuwd naar je nieuwe paint job, de mijne gaat ook een nieuwe paint job krijgen.
Ik ga voor Olive Gold Denim, de nieuwe groene HD softail slim kleur.
Wat gaat het bij jou worden?

Schrik niet als je straks je risers open maakt, daar zit een hoop elektronica tussen verstopt :-)
Alles los halen, inkorten en weer vast solderen, is even werk maar dan kun je wel andere risers monteren.

Succes!
 
Ziet er leuk uit!

Ben benieuwd naar je nieuwe paint job, de mijne gaat ook een nieuwe paint job krijgen.
Ik ga voor Olive Gold Denim, de nieuwe groene HD softail slim kleur.
Wat gaat het bij jou worden?

Schrik niet als je straks je risers open maakt, daar zit een hoop elektronica tussen verstopt :-)
Alles los halen, inkorten en weer vast solderen, is even werk maar dan kun je wel andere risers monteren.

Succes!
Twee stekkers, toch?

Eea moet toch doorgeknipt en verlengt worden, schat ik in. Zo lang maken, dat de stekker terug onder de tank kunnen.
 
Ja daar zijn we ook achtergekomen ...... hahaha daarom het stuurtje eerst maar even uitstellen. En goed rondkijken Hoe ik het hebben wil.

De paintjob word een verrassing. Kan je wel vertellen dat het blauw zwart word ..... :)
 
Twee stekkers, toch?

Eea moet toch doorgeknipt en verlengt worden, schat ik in. Zo lang maken, dat de stekker terug onder de tank kunnen.

Zijn er 3... 2 kleine en 1 grote...
Is allemaal niet zo spannend, wel vervelend als je denkt dat je een stuurtje en risers ff in een paar min kunt wisselen.
 
Ja daar zijn we ook achtergekomen ...... hahaha daarom het stuurtje eerst maar even uitstellen. En goed rondkijken Hoe ik het hebben wil.

De paintjob word een verrassing. Kan je wel vertellen dat het blauw zwart word ..... :)

Ik ben benieuwd!

Ik ga voor deze kleur, ook een erg mooie fiets trouwens, jammer dattie zo nieuw is :-(
Nieuw, duur, injectie... niet voor mijn weggelegd.


full
 
Laatst bewerkt:
Zijn er 3... 2 kleine en 1 grote...
Is allemaal niet zo spannend, wel vervelend als je denkt dat je een stuurtje en risers ff in een paar min kunt wisselen.
Dat denken meer mensen ja :')

En als ik ze zeg wat 'ff een ander stuurtje' kost, ben ik een lul :)
 
Dat is zeker een mooi kleurtje MATIEZZZ !

Stuurtje koste mij niet zo veel maar idd de nieuwe kabels en risers enz. Pfffff had ik dit van te voren geweten ....hahaha ben verliefd op t stuurtje!
 
morgeuh....

het customizen is eindelijk begonnen ....
...

nieuw spatbordje erop....

...
nieuwe 3 in 1 knipperlichten, en even afplakken waar we het spatbord gaan afzagen.

...
het huidige zadel ontdaan van duo word as we speak nu vermaakt bij de zadelmaker.....

...
nieuw stuurtje.....ma die komt pas eind dit jaar erop. staat wel bruut!

...

achteraanzicht...we hebben toch maar besloten dat we het gat van het achterlicht toch maar dicht gaan lassen....nu afgeplat met ducktape :P

...


zaterdag weer verder en hopelijk dan het spatbord klaar en dan kan alles naar de spuiter die alles gaat voorzien van een te gekke paint job!

word vervolgt....


Maar tis toch niet zoveel werk dat het stuurtje pas tegen het eind van jaar erop kan, toch?
 
Ik overweeg mijn rijdend bankstel te verkopen ( electraglide ultra classic 2009 ) ben bereid een sportster of een dyna over te nemen met een max van 6000 euro , iemand ? :)
Die van mij staat te koop.
Houd je zelfs nog geld over :)
 
Maar tis toch niet zoveel werk dat het stuurtje pas tegen het eind van jaar erop kan, toch?


Geld groeit me niet op de rug.
Ik heb nieuwe kabels nodig
Nieuwe risers
Nieuwe km teller behuizing
Stuurtje moet nog gecoat worden

De rest gaat momenteel eerst even voor...
 
Zijn er 3... 2 kleine en 1 grote...
Is allemaal niet zo spannend, wel vervelend als je denkt dat je een stuurtje en risers ff in een paar min kunt wisselen.

Ligt eraan he , ik wissel een stuurtje van mijn shovel in 10 minuten
Vraag me af of er nieuwe kabels nodig zijn , stuurtje is niet zo breed en hoog
 
Geld groeit me niet op de rug.
Ik heb nieuwe kabels nodig
Nieuwe risers
Nieuwe km teller behuizing
Stuurtje moet nog gecoat worden

De rest gaat momenteel eerst even voor...
Poedercoaten van n stuurtje is wel een extra klusje. Valt vaak tegen, ivm pasvlakken risers, controls en handvatten.
 
Ik spuit ook vaker iets eerst in plastidip en rij er een tijdje mee.
Als het bevalt dan trek ik het er weer af en laat ik het spuiten of coaten.
 
Dat zijn ook opties.

Wat ik bedoelde is dat een stuur poedercoaten soms wat lastig kan uitpakken.

De laag is te dik om overal te kunnen laten zitten.

Op de plek van de handvatten en controlunits moet het weg. Evenals op de plek waar de risers zitten.

Dat kan op twee manieren: afplakken, maar dat moet dan heel precies, of wegkrabben.
 
Dat zijn ook opties.

Wat ik bedoelde is dat een stuur poedercoaten soms wat lastig kan uitpakken.

De laag is te dik om overal te kunnen laten zitten.

Op de plek van de handvatten en controlunits moet het weg. Evenals op de plek waar de risers zitten.

Dat kan op twee manieren: afplakken, maar dat moet dan heel precies, of wegkrabben.

Ik heb beide al eens gedaan, geen probleem.
Mijn poedercoater doet ook een dun laagje als ik daar om vraag, dan zijn er geen pas problemen.
 
Ik laat ook veel coaten en herken me ook totaal niet in Martells problemen.
 
Bij het coaten van het frame is het belangrijk de motorsteunen goed blank te houden. Ik heb eens een koppelingskabel zien opgloeien als een gloeispiraal tijdens het starten.

Blok maakte geen aarde via het frame, maar via de kabel.
 
Ik laat ook veel coaten en herken me ook totaal niet in Martells problemen.
Wees blij :)

Hoewel, het merendeel dat ik tegenkom, is wat klanten zelf hebben laten doen.

Laatst nog drie uur extra bezig geweest met wat wielen van een CB450. Voor mij drie uur omzet, voor de klant een verdubbeling van de kosten.

Zolang de klant en de poedercoater maar oplet, komt het wel goed. Vandaar mijn waarschuwing: het gaat al snel mis :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan