DutchDaniel
MF'er
Hallo allemaal,
Sinds enige tijd rijdt mijn Suzuki SV 650 S uit 2002 (oud model dus) heel onrustig. Nadat de motor ruim een jaar stil heeft gestaan, had ik hem weer van stal gehaald en toen waren de problemen er ineens. Ik rijd heel weinig en de fiets heeft slechts een kleine 18.000 km gelopen.
De motor kan niet stationair op een normaal toerental draaien want dan valt hij direct uit. Hij moet behoorlijk gechoked worden om draaiende te blijven. Ook als ik rijd zonder choke, dan valt de motor uit wanneer ik bijvoorbeeld koppel. Ik moet dus met choke aan rijden. Dit zal vermoedelijk ook de reden zijn waarom er klappen uit de uitlaat komen en dat hij ploft wanneer ik het gas los laat of terugschakel tijdens het rijden.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Luchtfilter schoongemaakt
- Nieuwe benzine erin
- Carburateur en injectie reiniger bij de benzine gedaan en ong. 100 km ermee gereden.
- Nieuwe bougies erin gedaan
- Met de stationair schroef spelen levert ook niet op.
Toen ik de bougies verving, zag ik wel dat de bougie van de voorste cilinder echt ontzettend geoxideerd was. Hij zag er werkelijk niet uit. Ik vermoede dat hiermee het probleem was opgelost, maar helaas niet.
P.s. In hoge constante toeren rijdt en loopt hij echt geweldig en perfect!
Help mensen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties
Sinds enige tijd rijdt mijn Suzuki SV 650 S uit 2002 (oud model dus) heel onrustig. Nadat de motor ruim een jaar stil heeft gestaan, had ik hem weer van stal gehaald en toen waren de problemen er ineens. Ik rijd heel weinig en de fiets heeft slechts een kleine 18.000 km gelopen.
De motor kan niet stationair op een normaal toerental draaien want dan valt hij direct uit. Hij moet behoorlijk gechoked worden om draaiende te blijven. Ook als ik rijd zonder choke, dan valt de motor uit wanneer ik bijvoorbeeld koppel. Ik moet dus met choke aan rijden. Dit zal vermoedelijk ook de reden zijn waarom er klappen uit de uitlaat komen en dat hij ploft wanneer ik het gas los laat of terugschakel tijdens het rijden.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Luchtfilter schoongemaakt
- Nieuwe benzine erin
- Carburateur en injectie reiniger bij de benzine gedaan en ong. 100 km ermee gereden.
- Nieuwe bougies erin gedaan
- Met de stationair schroef spelen levert ook niet op.
Toen ik de bougies verving, zag ik wel dat de bougie van de voorste cilinder echt ontzettend geoxideerd was. Hij zag er werkelijk niet uit. Ik vermoede dat hiermee het probleem was opgelost, maar helaas niet.
P.s. In hoge constante toeren rijdt en loopt hij echt geweldig en perfect!
Help mensen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties