kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
De GS500 die ik onder mijn hoede heb gekregen heeft last van slijtage in de carburateurs. Nog niet zo erg als ik eerder heb gehad maar toch redelijk wat. De gasschuif geleiders slijten langzaam af en het plastic daarvan blijft enigszins korrelig waardoor de geleiders weer sneller slijten etc etc. De geleiders zijn nog wel betaalbaar maar de gasschuiven zijn erg duur met ruim €100 voor een nieuwe set.
Wat ik zou willen doen is het plastic oppervlak van de gasschuiven weer glad maken. Door de afgesleten korrels van de geleider is de glimmende gladde buitenlaag wat ruwer geworden:
Ik denk dat de levensduur aanzienlijk verlengt wordt als de schuiven weer een glad oppervlak hebben.
Ik zie verschillende kunststof polijstmiddelen maar dat is vooral voor transparante plastics en ik denk dat dat ander spul is dan de gasschuiven. Misschien is het een optie om op te schuren met heel fijn schuurpapier. Waar ik ook aan zat te denken is teflon tape met benzinebestendige lijm als zoiets al bestaat. Dat zou ik dan op de vleugels kunnen plakken want dat is waar de meeste slijtage is.
Iemand nog goede ideeën of ervaring? Ik heb wat ruimte voor experimenten want ik heb de oude ruwe gasschuiven van mijn andere motor nog liggen.
Wat ik zou willen doen is het plastic oppervlak van de gasschuiven weer glad maken. Door de afgesleten korrels van de geleider is de glimmende gladde buitenlaag wat ruwer geworden:
Ik denk dat de levensduur aanzienlijk verlengt wordt als de schuiven weer een glad oppervlak hebben.
Ik zie verschillende kunststof polijstmiddelen maar dat is vooral voor transparante plastics en ik denk dat dat ander spul is dan de gasschuiven. Misschien is het een optie om op te schuren met heel fijn schuurpapier. Waar ik ook aan zat te denken is teflon tape met benzinebestendige lijm als zoiets al bestaat. Dat zou ik dan op de vleugels kunnen plakken want dat is waar de meeste slijtage is.
Iemand nog goede ideeën of ervaring? Ik heb wat ruimte voor experimenten want ik heb de oude ruwe gasschuiven van mijn andere motor nog liggen.