LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
Vorig jaar stelde ik die vraag hier in dit topic. En toen kreeg een tip over een emmer met water op een bepaalde afstand.
Geniaal!
Anyway, vraagje: Is Sonic spul van Brezan echt zo brak?
[afbeelding]
Ik wilde met de middelste een stuurdemper loshalen. Maar dat ding brak vrijwel direct.
Ja, dat geluid komt mij erg bekend voor.Is dat zon ding dat een geluid maakt alsof je een bout afbreekt op het moment dat je het aanhaalmoment behaald hebt?
Ik kakte echt mn broek vol de eerste keer dat ik daarmee een nokkenas tandwiel vastdraaide
Ja, dat geluid komt mij erg bekend voor.
De eerste paar keren gebruiken was dat wel even schrikken.
Voor zover ik weet zijn stuurdempers niet afgemonteerd met Tamper Resistant boutjes, dus er is ook geen reden om dunwandige en dus veel zwakkere TR-Torx bitjes te gebruiken .
Had je wel mogen zeggen hoor. Nog bedankt voor de olie!En ik maar op m'n tong bijten
Kun je hiermee de zak snelheid van de brug ook regelen?Een tijdje terug hadden wat mensen het hier over het aanpassen van een motorfiets hefbrug met een aftermarket hydro-pneumatische unit. Die dingen werken trouwens met vrijwel iedere hydraulische ram, maar het verhaal liep vast op een prijs van €300,- +.
Heb er nu een paar voor minder dan de helft van die prijs gevonden... En nee, niet met plastic reservoir
[afbeelding]
Ik zou er twee vlakke kantjes aan slijpen, loshalen en weggooien. Daar wil je toch geen gereedschap voor kopen?Tamper Resistant boutjes dus. Weer wat geleerd.
[afbeelding]
Maar dit was toch echt het enige wat hierin past
En de aansluiting van die doppen is 1/2 inch, je zou dan toch denken zwaar materiaal.
Het enige wat ik mij kan bedenken dat het niet de bedoeling was van de fabrikant dat die bout ooit nog los gemaakt wordt.
Of een klep die nog open staat.....Ja het is een voetpedaal die je traploos kan bedienen. Alleen meestal als het zakken niet vloeiend gaat bij een motorlift, dan heeft dat met een mechanisch probleem te maken (zoals stroef lopende rollen onder het werkblad, of een schaarconstructie die scheel staat of niet soepel werkt).
Kijk eens bij een contactslot....Vorige eigenaar bang dat z’n stuurdemper gejat zou worden? Dit soort boutjes nog nooit gezien op een motorfiets..
Kijk eens bij een contactslot....
de TPS sensor op de ZRX heeft ook van die ((&%^$&#$ torx boutjes.... echt compleet zinloos, zit verder geen enkele torx op die fiets.
zeker bang dat je tps gejat wordt
Of een klep die nog open staat.....
Vraag mij nu niet hoe ik dat weet.....
*denkt terug aan afgelopen voorjaar..*
Hoeft er niet eens een luxe pomp aan te hangen...
[afbeelding]
VFR moe.. VFR wil slapen...
VFR was erg kapot..
Brug ligt nu op de kant in de garage.. beun vertrouwd de brug nog steeds niet helemaal...
Zo heb ik eens het resultaat mogen zien als een vers afgebouwde Harley van maximale hoogte op zijn kant gaat.
Die vent zat in een oude varkensschuur en de grond was een beetje semi-zacht. Ik nog roepen dat ie zo'n metalen bouwplaat/rijplaat er onder moest leggen, maar neuh dat was allemaal niet nodig.
Een week later brug + motor op de zijkant, werd hij even voor €12.000 privé aansprakelijk gesteld (carter was open geklapt, stuurstop van het frame afgebroken, olietank, benzinetank etc).
Alleen inverted Torx (dus Torx-doppen over Torx boutjes) zoals o.a. BMW die gebruikt op bijvoorbeeld remklauwen is een absoluut waardeloos idee. Ik moet de doppen 9 van de 10 keer eerst aantikken over de al eerder beschadigde boutkoppen.....Inderdaad, Torx werkt perfect en draaien zelden dol, mits je fatsoenlijk gereedschap gebruikt.
Nu ik er over nadenk is dat eigenlijk met bijna elke soort bout/moer/schroef zo.