LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
Door het gepraat over Fluke multimeters in het aldi/lidl/gamma topic heb ik mijn multimeter er eens bijgepakt. Deze blijkt helaas slechts CAT 2 te zijn. Niet echt geschikt dus om straks aan de 380V automaten te hangen in de zekeringkast.
Nu heb ik deze gevonden. Is dit setje wat? Verschil tussen een 17B en 18B lijkt mij alleen de mogelijkheid om LED-jes te testen?
Die set kan je beter laten voor wat het is , mijn ervaring is de bij de elektronische schijfmaten altijd de batterij leeg is als je hem zondags nodig hebt .
Ga voor een wat bekende mechanische schuifmaat en micrometer .
En neem bij het kopen een setje voelermaten mee dan kan je meten of de micrometer de voelermaat goed meet wat dikte aangaat dan heb je een controle
Ikzelf heb een BGS 1935. Bevalt mij prima. Of hij naukeurig is weet ik niet; er zit geen ijkrapport bij maar ik verwacht dat het behoorlijk is. Het is in ieder geval een stuk naukeuriger dan alleen een goede schuifmaat. En hij zal er misschien dan een paar 100ste naast zitten maar dat lijkt mij genoeg.
Deze heb ik dus:
[afbeelding]
Let op dat je de “duitsland” verzend locatie kiest, dat kost 5 euro porto maar bespaart je de douane kosten die , ik gok, veel hoger zijn, en je hebt hem in 4 dagen thuis ipv 4 weken.
Niet iedere verkoper heeft deze optie, dus goed opletten welke verkoper je kiest, storeinfinity (uit je link) werkt goed en snel.
De ampere tang is alleen AC wisselstroom , behoorlijk grof/onnauwkeurig (400 amp!) en miz alleen handig voor een industriele monteur die 30 KW motoren wil meten, voor een motorfiets heb je meer aan een DC tang maar vooral dc tangen zijn duur door de Hall effect sensor die er in moet zitten die bovendien voor ieder gebruik gecalibreert moet worden op 0 (nul), een Hall effect sensor is gevoelig voor het aard magnetisch veld en de positie en lokatie vd tang laat de 0 verlopen.
Wellicht heb je wel een goed doel voor een zware ac tang maar ik zou er niet te veel van verwachten, dan kan het alleen maar meevallen als je hem in je handen hebt
Deze verkoper heeft ook de 17b+ met een DC gelijkstroom en die is iig nutteloos want ook veel te grof en onnauwkeurig en heeft bovendien geeneens een nul-instel knop wat al weggeeft hoe de nauwkeurigheid (toleranties) is die ook nergens vermeld worden wat de tweede weggever is. (Ik heb de dc tang en die is iig brandhout)
Een knappe stroom tang kost een paar honderd en een echt goede richting de duizend, je kunt je dus wel ongeveer voorstellen wat je voor 8-15 euro koopt, niet veel soeps en je geld niet echt waard.
En denk er om dat je hem alleen vastpakt op de kunststof beschermplaat waar het logo op staat. Dit om uitzetting te voorkomen door je warme vingers. En ja, dat kan echt een paar honderdsten millimeters schelen. Officieel moet je in een geconditioneerde ruimte meten, maar als je er voor zorgt dat de schroefmaat/micrometer dezelfde omgevingstemperatuur heeft als het te meten object ben je meestal al nauwkeurig genoeg.Schroefmaat draai je met de kleine knop aan en dan drie klikken, dan drukt ie precies goed aan om de maat te nemen.
Met die grote knop draai je m groter of kleiner.
Ja zo heb ik bij conrad ook een mooie ampseal gekocht voor mijn verlichting; ik had origineel 2x H4 55watt op de SV. Gewoon standaard. destijds H4 HID’s geplaatst. Ging allemaal prima, maar ik was niet tevreden over het lichtbeeld. Teveel strooilicht. Vervolgens projectoren in de koplampbehuizing geplaatst met 2x nieuwe H1 HID’s en 2 nieuwe ballasten. Perfect lichtbeeld. Alleen bij contact inschakelen knipperen de lampen; er ging teveel stroom over de standaard bedrading met die setup.
Dus ik moest een relais harnas plaatsen; dus gedaan maar ik dacht toen das leuk zo; maar dat spul moet wel los kunnen. Kabels kwamen nu immers rechtstreeks van de accu.
Dus toen een mooie ampseal connector uitgezocht.
Maar geen tang heh? Dacht dat kon wel met mijn kabelschoentang.
Niet dus. Uiteindelijk met een punttangentje wezen buigen en doen en de zooi dichtgevouwen. Vervolgens met soldeer gevuld. Pinnetjes pasten nog gewoon in de connector en t zit nu al een heel poosje zo.
Moraal; veel te lang aan het klieren geweest. De volgende keer bestel ik een tang mee
Ik heb Ampseal16 connectors gebruikt van TE Connectivity.
Niet goedkoop, ook niet extreem duur, hun tang daarintegen wel; 90 euro.
Mooie uitleg van hoe te knijpen;
[~[url="https/www.motor-forum.nl/media/1312213/full"]afbeelding~][/url]
Al die tangen zijn te groot voor de connectors die ik had.
Dus ik heb er een gekocht voor kleinere connectors. (nu een van 1.6mm tot 2.x)
Weet je zeker dat je nu de goede hebt besteld?
Ducati-m in "Pakketdiensten - hoe moeilijk kan het zi..."
Ah. Nee. Mijn geheugen liet me even in de steek.
Ik heb 2 setjes voelermaatjes; 1 van BGS en 1 van "Yinghua"
Die laatste zou zogenaamd professioneel moeten zijn volgens de verkoper destijds (en dus ook in mijn gedachte) maar nee; ik heb deze ooit eens gekocht omdat hier de maten 0,01 tot en met 0,10 in zitten in stapjes van 0,01.
Ik moest ooit eens een maat opnemen van 0,07 ofzo.. zoiets..
Anyway. De BGS voelermaatjes zijn echt spot-on in de BGS micrometer..
Opgelet met het aandraaien dat je de micrometer niet "vast" draait want dan heb je meteen een afwijking uiteraard. De grotere maten van de Yinghua zijn niet zo naukeurig, deze zelfde maten zitten ook in mijn BGS voelertjes dus kon ik mooi vergelijken. Gelukkig waren de kleine maten wel goed (waar ik hem dus ooit voor gekocht heb)
Doe er je voordeel mee