LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
(afslag ventiel iets ruimer zetten, en je hebt ook 10 bar)
Het schijnt Italiaanse makelij te zijn.
Je bedoelt die voetpompen die een paar jaar geleden als verreweg de beste uit de vergelijkingstests kwamen?Nee, maar als het dezelfde kwaliteit is van voetpompen waar zij hun merk aan verleent hebben lekker laten staan.
Je bedoelt die voetpompen die een paar jaar geleden als verreweg de beste uit de vergelijkingstests kwamen?
Die pomp die ik al vele jaren gebruik tijdens vakanties, en die mijn motormaten ook al jaren lenen? Die pomp die ons nog nooit in de steek heeft gelaten en nog geen 2 tientjes kostte?
Ja, dat is echt een onding....
wat voor banden hebben jullie dan dat je al jaren moet pompen....
Dit is idd een twee cilinder.
En hoe praat je dit recht met LM velgen waar je niet aan de buitenkant kunt aanbrengen, maar aan de binnenkant vaak achter de spaken moet plakken, dan zit je ook al snel 5-6 cm van je velgrand af....
Het is natuurkunde, die wetten gelden altijd, ook bij LM velgen.
Afhankelijk van hoe ver je van de kant af zit zal het wel meevallen met de onbalans.
Er zijn ook mensen die op 10 gram balanceren er daar tevreden mee zijn.
Dat is zeker voldoende voor simpel gebruik. Ik heb 2 cilinder van Brown, ook 2.2kW maar met een 200 liter vat. Alleen bij langdurig achtereen zandstralen kom ik tegen zijn limiet aan: temperatuur te hoog en hij slaat af uit veiligheid. Dit omdat hij op een gegeven moment aanspringt, moet blijven pompen zonder dat de druk omhoog gaat (zandstralen verbruikt ongeveer evenveel als hij netto kan leveren) en daar zijn dit soort machines niet voor gemaakt.Deze is 100 liter, max van 10 bar. Motor is 2.2 KW. Lijkt me genoeg.
Is allemaal enigszins hetzelfde van kwaliteit, als je gaat zoeken kom je nog 20 merken tegen die er hetzelfde uitzien, maar met een ander kleurtje.
Er zit op een 230V compressor geen bedrijfsurenteller, dus je vaart compleet blind. Ze zijn namelijk allemaal van een oud vrouwtje geweest die hem nooooit gebruikte. Hier geldt mijn 10 jaar verkoopervaring met alle mensen die na zo'n miskoop, onnodige kosten en 1 uitgebrande garage toch maar gewoon een nieuwe aanschaffen.- 2dehands kopen, normaal meer waar voor je geld
Ja, maar niet beide. Een pompje dat aangedreven kan worden op 230V (dus 3PK max) wordt al heet genoeg op een 100 / 150 liter vat (afhankelijk van de kwaliteit van de machine natuurlijk).- zo groot mogelijk vat, zo zwaar mogelijke motor/pomp
100% correct, en hoe goedkoper de compressor hoe harder de fabrikant overdrijft.- vergelijk op basis van netto luchtopbrengst, liefst ook bij een bepaalde opgegeven druk, aangezogen debiet zegt niets
Halve waarheid, de 230V compressor moet verhoudingsgewijs zo vreselijk hard werken van 8 naar 10 bar, dat het eigenlijk niet rendabel is.- Let op de max. Werkdruk, hoger is vaak beter (bij 10bar zit er 25% meer lucht in je ketel dan bij 8bar)
Mee eens.- Let op het toerental, je hebt er normaal van rond de 3000tpm (meestal goedkope modellen) en rond de 1500tpm. De laatste doet zijn werk een stuk rustiger/stiller
Het hangt er uiteraard allemaal maar van af wat je er mee wil doen. Wat betreft een nieuwe heb je misschien wel een punt, aangezien niet iedereen zomaar weet of een compressor goed/slecht is. Dan is een nieuwe (met garantie) geen slecht idee, als je dat wil betalen natuurlijk.Willekeuirig voorbeeld: Wijs mij maar aan welke motor Chinees en welke Italiaans is.
[afbeelding]
Even los van de cilinderblokken, waar naast de 100% Chinese blokjes ook een Chinese licentiebouw versie van is, en ook een originele Italiaanse versie. Net als met Honda OHC motorblokjes trouwens.
Wat tips:Er zit op een 230V compressor geen bedrijfsurenteller, dus je vaart compleet blind. Ze zijn namelijk allemaal van een oud vrouwtje geweest die hem nooooit gebruikte. Hier geldt mijn 10 jaar verkoopervaring met alle mensen die na zo'n miskoop, onnodige kosten en 1 uitgebrande garage toch maar gewoon een nieuwe aanschaffen.Ja, maar niet beide. Een pompje dat aangedreven kan worden op 230V (dus 3PK max) wordt al heet genoeg op een 100 / 150 liter vat (afhankelijk van de kwaliteit van de machine natuurlijk).100% correct, en hoe goedkoper de compressor hoe harder de fabrikant overdrijft.Halve waarheid, de 230V compressor moet verhoudingsgewijs zo vreselijk hard werken van 8 naar 10 bar, dat het eigenlijk niet rendabel is.Mee eens.
Het hangt er uiteraard allemaal maar van af wat je er mee wil doen. Wat betreft een nieuwe heb je misschien wel een punt, aangezien niet iedereen zomaar weet of een compressor goed/slecht is. Dan is een nieuwe (met garantie) geen slecht idee, als je dat wil betalen natuurlijk.
Hitte: zie mijn vorige post, dat is inderdaad het geval. Als ik drijfkracht had in de garage stond er een 380V compressor, scheelt in prijs niet veel, wel in "plezier".
Als je de bergen in gaat verandert de relatieve luchtdruk in je banden, en dus moet je die controleren/aanpassen.wat voor banden hebben jullie dan dat je al jaren moet pompen....
Ik werk bij de wereldleider op compressor vlak, maar jammer genoeg kan ik het me niet veroorloven om een schroefcompressor aan te schaffen van dat merk. Dan kan je gewoon uren aan een stuk stralen zonder problemen
Aight
Rubber o-ring was gesprongen dus die heb ik vervangen.
En teflontape om de draad gedaan en hij is weer werkzaam.
Waarvoor dient de glycerine? Smering van de meter
Vandaag nog een Powerfix van hetzelfde type gekalibreerd.
Dit is officieel de slechtste momentsleutel die ik ooit heb gekalibreerd.
Optisch zag de momentsleutel er als nieuw uit, maar de meetwaarden zijn om te huilen.
Ik hoop dat hier geen essentiële delen van een motorvoertuig 25 - 56 % te los zijn (vast)gedraaid.
[afbeelding]
Demping, anders kan die naald in een keer naar beneden tegen de stop aan klappen als de druk weg valt.
Uit ander topic, maar evengoed van toepassing op dit topic: