Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.363
10.987
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Site opgeslagen. Dank je wel

Als je een moer ergens aan vast last moet je hem effe natappen. Zijn er taps voor deze soort draad?
Of de moer "opsluiten" in een U-constructie.
Heb je gelijk ook wat speling op de moer omdat het nooit 100% vast zit en hierdoor mogelijk ook wat minder slijtage omdat het wat minder wringt.
 
zoals al geschreven zou ik zo'n moer inderdaad niet lassen. Er zijn ook moeren met een flens eraan zodat ze te schroeven zijn. Maar het komt inderdaad redelijk prcies... dus of het echt DE oplossing is voor @Wrakhout zijn toepassing betwijfel ik. Het is wel zeker dat die trapeziumdraad veel beter functioneert als er iets moet bewegen. Een gewone draadstang, maar dan een blanke versie met een lekkere klodder vet in een blank stalen (koppel) moer werkt ook al beter, dat laagje zink op zo'n draadstang heeft veel te veel wrijving en gaat vreten.

Natappen van trapeziumdraad kan zeker, maar loopt wel in de papieren €€€ denk ik...
 
Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gemaakt. Dit was met trapezium schroefdraad en een moerblok.
In het moerblok zaten ook twee boutgaten, waarmee je deze aan de constructie vast kunt bouten. Dan hoef je deze niet te lassen.
I
1711618152905.png
het is niet precies de gene die ik bedoel, maar even voor het idee.
De boutgaten had ik ook ruimer dan de bout, dan kun je hem zo stellen, dat hij wrijvingsvrij loopt
 
Allemaal latere zorg. Geen zin om er nu tijd en energie in te steken. Radiografisch wordt het sowieso niet. Een krulsnoer is makkelijker te maken en sneller hufterproof. Gereedschap akki als voeding, omschakelrelais en een kleine 24V actuator. 3 keer douche en een paar avondjes werk en hij doet het. Dit is de eerste serie van >20 deuren. Geen idee of er een vervolg komt

Het meedenken wordt zeker gewaardeerd. En de spullen verzamelen kan geen kwaad
 
Op het werk waar ik nu loop zijn fans van m’n rolmaten. Ze gaan hard en omdat de voorraad op nul staat een nieuwe gekocht. Dit ding moet je heul heul ver uit kunnen hengelen zonder knik. De dikte is wel onhandig. Wat wel handig is is dat de haak ook andersom zit. Dan kun je hem andersom gebruiken en er langs aftekenen
IMG_9580.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan