Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en neig naar een NX650, is de Dominator een beetje een geschikte motor voor iemand van 1,90m? Of kan ik beter op zoek naar een motor die net een slag groter is?

Wat zijn de zwakke punten van de Dominator waar ik evt. op moet letten bij aanschaf?
 
Haaalo,

Als eerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Job en ik woon in Amsterdam. Sinds een week mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar mijn droommotor; de Honda NX650! Ik ben heftig op zoek om een mooi exemplaar te vinden en dacht door hier een berichtje te plaatsen mijn vindkansen te vergroten. Dus stel je hebt er nog een staan of je kent iemand die niks meer met zijn NX doet zou je mij heel erg blij mee maken.

Vriendelijke groeten,

Job
 
Binnenkort beginnen!

Heeft iemand hier wel eens een kickstarter op een niet kickstarter blok gezet?

jawel maar zitten wel wat haken en ogen aan!!!!!

het ergste is dat er verschil in de as zit bij een niet standaard kickstart blok
Kleinere diameter en extra oliegaatje!!!!
Dus het blok moet helemaal open!!!!
Verder is het gewoon aanschaffen van kickstartas-beugel tussen tandwiel en bus en koppelingsdeksel met gat erin .
En het rechtse stepje komt in de weg te zitten bij kicken..


full
 
jawel maar zitten wel wat haken en ogen aan!!!!!

het ergste is dat er verschil in de as zit bij een niet standaard kickstart blok
Kleinere diameter en extra oliegaatje!!!!
Dus het blok moet helemaal open!!!!
Verder is het gewoon aanschaffen van kickstartas-beugel tussen tandwiel en bus en koppelingsdeksel met gat erin .
En het rechtse stepje komt in de weg te zitten bij kicken..


[afbeelding]
full
 
Bedankt Hans! Ik had het ondertussen al uitgezocht en ik heb de onderdelen liggen.
Zit het rechter stepje op een andere positie op de '88+ domi's? Of zitten ze altijd in de weg. Ik heb namelijk een 88'er met een nieuwer blok.
 
FF uitproberen ben er ook niet zeker van dat stepje denk dat ik niet de originele erop had zitten 0p mijn domi.
Ben benieuwd trouwens je kan ook een xr600 as erop zetten is volgens mij hetzelfde als de domi alleen de tandwielen zijn anders bij de xr Meer off road gericht.
passen wel maar moet je naturlijk beide kanten veranderen.
Misschien iemand die dit al eerder gedaan heeft????
wilde dit opzoeken op de HONDA NX650 Dominator Club Nederland site maar meerdere malen geprobeerd om voledig lid te worden maar kennelijk ben ik niet goed genoeg hiervoor.
Op de duitse site Infos über die Dominator gaat dit wel lukken.
 
volgens mij heeft de beheerder/eigenaar van DCN er de brui aan gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad al een tijdje inactief en op het forum gebeurt ook al jaren niets meer ;)
Het zou mooi geweest zijn als de DCN geintegreerd kon worden in de TCN.
Ik heb het op het tCN forum diverse keren voorgelegd maar destijds wilden ze er gewoon niet aan. Maar dan ook echt niet, zelfs geen beetje twijfel.
Een cylinders hoorden er niet thuis volgens het bestuur destijds.
Vreemd want de Varadero (die de voorzitter had) mocht uiteraard wel erbij.
(vreemd in de vorm van rd02 rd06 rdo7 maar de vara heeft een heel andere type aanduiding)

Nou ja wellicht dat het nu wel kan/mag want de naam dominator stat al op de tCN site vermeld.
 
Kan ik iemand blij maken met deze, voordat ik hem op MP knal:

[afbeelding]

Heb er allerlei kapjes, een extra tank, zitje etc

- Nieuwe accu
- Erg nette ketting/tandwielenset
- Behoorlijk bandjes
- K&N

Wilde er een tracker van maken, maar goed, heb mn ander ook nog en heb mn handen vol...

Deze motor vorig jaar over gekocht. Ook met de intentie om er een tracker van te maken maar kom er helaas ook niet aan toe.. Kan ik er een ander forumlid mee blij maken? :)

Marktplaats link


256bt5h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het best een nieuwe kan kopen. T is een zwak punt van de NX650, dus gebruikte zijn vaak snel weer kapot. CMSNL heeft ze, maar via eBay kan je ze goedkoper vinden.
 
lui!!
ik besta nog!!
en ik heb nog steeds " little donkey"!
oftewel m'n slr. het heeft even geduurd en hij ziet eruit alsof ie uit een schuur getrokken is want hij is uit een schuur getrokken maar alles doet het nog steeds.
maarrrrr, optrekken gat prima maar op een snelheid vast blijven rijden is echt net een klein ezeltje, dan bokt en schokt ie steeds. dat houd pas op zolang je optrekt of als je de choke opent.
nou heb ik de sproeier schoongemaakt, de carburateur zelf ziet er keurig uit en dus maar een fles carburateurreiniger erdoorheen gegooid.
iemand een idee hoe ik dit oplos want het verpest de lol op de snelweg een beetje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan