Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag weer iets wijzer geworden: Aangezien er op de Buells gewerkt wordt met engelse maten, gisteren geprobeerd een inbus 7/8 inch te kopen, nergens op voorraad dus bestellen en ongeveer 2 weken levertijd. Dus maar van een grote mm inbus haaksleutel een passende gemaakt voor voor-en achteras t.b.v. bandenwissel. Ik maak de sleutel passend en probeer of ik het achterwiel ermee loskrijg ja hoor. Vandaag maar aan de slag en ik begin met het voorwiel, tjonge wat zit dat vast, flinke pijp op de inbussleutel en pfff wat zit dat vast !!! offfffffff zou het linkse draad zijn ? Wie verzint zoiets voorwiel linkse draad, achterwiel gewoon rechtse draad. Zal wel een reden voor zijn.
Typische Nederlandse mindset inderdaad. Altijd voor meer pk's willen gaan. De lichte bouw van de 9 spreekt me juist aan. Heb nu een beetje verbouwde 900ss met vergelijkbare stuurkuip, ook een lichte v-twin met vergelijkbaar vermogen. Maar de Buell heeft nog een bak meer karakter. Misschien toch eens gaan kijken/rijden bij zo'n machine!
Niemand een simpel lijstje/opsomming met een paar eigen ervaringen of dingen die vaak stuk gaan?
Wat je niet bij hen kan kopen = problemen. Typisch... .Mannen/vrouwen, mijn eerste post op dit geweldige toppic.
Ik ervaar sinds vorige week problemen met het opladen van mijn accu. Aangezien ik niet verder keek dan mijn neus, heb ik direct een nieuwe accu aangeschaft. Dit betrof een lithium ion accu van JMT. Na 3x starten van de accu alweer leeg en stond ik stil bij de benzinepomp (3 min rijden van mijn huis).
Twin motorcycles gebeld en die gaven aan bekend te zijn met de JMT accu's en de bijheorende problemen.
Heb de oude accu maar weer gemonteerd, maar blijf laad problemen houden. Bij draaiende motor meet ik net geen 12v op de accu. Ik heb begrepen dat je minimaal tussen de 13/14v moet zitten. Als ik met de multimeter op de uitgaande draden van de spanningsregelaar meet, dan komt er niks uit. Nu geeft Twin motorcycles aan dat de spanningsregelaar alleen spanning uitgeeft mij een belasting (als er stroom nodig is). Ik meet op de polen van de dynamo een nette 28v bij stationair draaiende motor.
Diverse testen met de multimeter gedaan en het lijkt erop dat de spanningsregelaar het loodje heeft gelegd. Nu zag ik dat die dingen erg duur zijn en vroeg mij af of iemand er nog eentje heeft liggen voor een Buell XB 12 Scg uit 2008.
Ps. ik moet voor een grote beurt op 26 oktober naar Twin motorcycles toe, maar durf het niet aan vanuit Leiden met een accu die niet bijgeladen wordt.