Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Was na ruim 5 minuten warmdraaien.
Was al op temperatuur.
Effe later kwam zelfs de koelkast in.
Een uur warmdraaien zei een zeker iemand laatst tegen mij. :+
(Hij had al drie blokken opgeblazen, waarschijnlijk erg voorzichtig geworden)
(Waar wij samen :o koffie hebben gedronken)

Vijf minuten lijkt mij wat kort.
Op de openbare weg zeggen ze 15 kilometer om warm te rijden voor high revs. :?

Ik ben vanmiddag wel even kort op de 14.000 rpm geweest.
Goed warmgedraaid en eerst >15 km gereden.
Maar ik ben er zuinig op.
Verkoop hem waarschijnlijk weer over een paar maanden. :+ :+ ;)
 
Daarom hou ik hem ook al 6 jaar heel. 🤔
Omdat ik hem aftrap 🕺👌
Temperatuur was al op de normale bedrijfstemperatuur🤷‍♀️
Koelvloeistof hoor ik dan altijd iemand pareren. :')

Volgens mij is de BMW ook rapido warm.
Heeft een speciaal koude start programma.
Na vijf minuten gaat al de koelfan aan.
De hitte komt rond om de motor overal vandaan. :Y
 
Hallo! Ik ga maandag op circuit zolder rijden. Nu wordt het maar 10 graden. Wat voor bandenspanning zou ik aan moeten houden? Bridgestone s22 banden onder een vfr750 . Straatspanning is normaal 2.5 en 2.9 en op droog weer wordt 2.3 en 1.8 aangehouden…. Alvast bedankt!
 
Ligt aan het tempo.... als je in een instructiegroepje gaat rijden lekker zelfde waardes als straat aanhouden. Als het vrij rijden is met een hoger tempo kun je wat zakken idd.
 
Hoe dik ( of dun) mogen remblokken zijn voor je ze vervangt?

Zitten nu Z04 blokken in mijn R1 en ik meet 3 mm remvoering. Heb al nieuwe gekocht maar dit lijkt mij voldoende.
Nieuwe Brembo SR blokken meet ik op 4,5 mm remvoering.
 
Mij lijkt een dikte van meer dan je in één dag versleten krijgt ruim voldoende. Maar hoeveel dat is.... op Zolder kijken ze daar wel naar bij de keuring. Dunner dan 1mm zou ik zeker nieuwe monteren.
 
Dan zit je altijd goed. Als het een circuitfiets is heb je ze redelijk snel gewisseld neem ik aan. Ik heb al die veertjes dingen die het klapperen van de blokjes zouden moeten voorkomen eraf gelaten. Maakt het wisselen en schoonhouden echt wel vlotter
 
Dan zit je altijd goed. Als het een circuitfiets is heb je ze redelijk snel gewisseld neem ik aan. Ik heb al die veertjes dingen die het klapperen van de blokjes zouden moeten voorkomen eraf gelaten. Maakt het wisselen en schoonhouden echt wel vlotter
Deze klauwen hebben alleen veertjes om dat stangetje vast te maken. Mijn vorige motor had inderdaad een boutje die je vastdraaide.

Remblokken vervangen is inderdaad een klein werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan