Het grote BMW K1600 topic deel 2

Cockpitspray?? Hoe kom je daar nu bij, dat is een poetsmiddel voor je dashboard.

Als er al iets zou helpen, zou ik een contactcleaner nemen.
Die combischakelaas zijn intern gewoon geseald, contactspray doet daar niks tegen :)

1700671593772.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In mijn ervaring heeft het meermaals geholpen in de bijna 8 jaar dat ik aan BMW motorfietsen werk.
 
Ik begrijp niet helemaal hoe jij je TomTom hebt geplaatst. Kun je dat toelichten?
Ik lees online ook over adapters. Heb ik dat nodig? Wat zijn jullie ervaringen?
Thanks.
Gefeliciteerd!

Ik doe de lift omhoog, sluit het voedingskabeltje aan, laat de TT zakken (stuit onderin op de goede hoogte) en druk de lift naar beneden waardoor de TT precies mooi klemt. Nog even de laatste millimeter centreren en klaar! De TT verschuift eigenlijk nooit. Zelfs niet op een zeer hobbelige weg.
 
Gefeliciteerd!

Ik doe de lift omhoog, sluit het voedingskabeltje aan, laat de TT zakken (stuit onderin op de goede hoogte) en druk de lift naar beneden waardoor de TT precies mooi klemt. Nog even de laatste millimeter centreren en klaar! De TT verschuift eigenlijk nooit. Zelfs niet op een zeer hobbelige weg.
Dank je! Net geprobeerd, prachtige oplossing. Ga ik ook doen, had ook zo'n adapter besteld maar dat zit niet fraai en rammelt.
Nog klein vraagje: hoe heb je dat gedaan met voeding? USB kabeltje intern of zo?
Alvast dank!

Heb vanmiddag mijn K1600 opgehaald. Heerlijk!
 
Mooie bike en welkom.

Mocht je nog binnentassen nodig hebben, heb nog een set liggen.
Hi, da's interessant. Heb je meer info? Ik wilde je een PB sturen maar dat ging niet...

Nog een vraagje: Mijn K1600 is voorbereid voor navi, onder het dashboard luikje zit de 'lift' met aansluiting voor de Navigator. Maar in het menu zie ik niks terug. Moet dat geactiveerd worden of gaat dat automatisch als je een navigator aansluit?
 
Heeft iemand nog een hoge ruit liggen? Vstream, Puig of iets dergelijks. Heb nu de originele GT ruit erop, maar met mijn 1,92 is die net te laag, veel herrie aan m'n kop.
 
Nog klein vraagje: hoe heb je dat gedaan met voeding? USB kabeltje intern of zo?

Intern een kabeltje getrokken van de 12V aansluiting. Deze gaat van spanning na +/- één minuut. Dat werkt goed voor mij. Dan gaat de TT op stand-by bij contact uitschakelen. Als ik de motor voor langere tijd wegzet wacht ik even tot de TT vraagt om "uitschakelen''. Of ik schakel hem uit door de lift te openen en de toets bovenop de TT te bedienen.

Veel plezier met je fantastische fiets!
 
Hallo, vandaag 1e lange rit gemaakt. Samen met m'n vriendin achterop rondje Zeeland gedaan, iets van 250 km.

Was koud maar heerlijk.
Wat een machine, echt super.

Maar dingetjes en vraagjes aan jullie.
- verbruik was 5,2 l/100 km, netjes!!
- ik tank 98 / e5. Moet dat ook? Of is e10 ook oké?
- ik voel de cardan behoorlijk bij last wissels. Veel meer dan bij de GS. Echt opvallend. Is dat normaal?
- ter voorkoming van klakken / dat gevoel in cardan, speelde ik wat met de koppeling bij last wissels. Dat werkt. Maar soms voelde ik de koppelingshevel dan meebewegen en soort tegendruk geven. Gevoel van remmen dat abs ingrijpt. Vreemd!?!
- starten: moet steeds best even doorstarten, startmotor gaat aantal keren rond. Duurt even voordat ie aanslaat. GS was knop aanraken en lopen. Is dat zorgelijk of normaal voor een K1600?

Verder heerlijk en geen opvallend heden. 😉
 
Ps. Het is er eentje uit 2011 met 40.000 km.
Bij 30.000 geïmporteerd uit Duitsland. Ik heb helaas geen zekerheid of de 30k beurt met kleppen stellen is gebeurd. Wel aflever beurt bij 30k en kleine bij 40k.
 
Laatst bewerkt:
Zover mij bekend zijn de beurten bij BMW om en om klein en groot. En bij een grote beurt wordt de klepspeling gecontroleerd.
Bij mij motor is 10k een kleine beurt, 20k een grote, 30k een kleine enzovoort.

Als dat bij een K1600 hetzelfde is, ben je nu aan de beurt voor controle van de klepspeling. Kleppen stellen schijnt trouwens vaak pas nodig te zijn bij hogere km standen.
 
Zover mij bekend zijn de beurten bij BMW om en om klein en groot. En bij een grote beurt wordt de klepspeling gecontroleerd.
Bij mij motor is 10k een kleine beurt, 20k een grote, 30k een kleine enzovoort.
Nee. 10k een kleine beurt, 20k een kleine met wat extra's en 30k is de hele grote beurt.
Die E10 kun je best een keer tanken, daar gaat je motor echt niet kapot van. Als je de motor voor langere tijd weg zet zou ik er wel 98-er in gooien.
Het klakken van de cardan is vrij normaal. Misschien moet je ook nog wat aan de motor wennen en gaat het schakelen na verloop van tijd steeds beter.
Je zou bij de dealer eens na kunnen vragen of alle terugroepacties uitgevoerd zijn.
Ik ben zaterdag daarvoor bij Biqer in Eindhoven geweest. Topzaak ! Softwareupdate en verbindingsstuk van de achterste veerpoot vervangen.
 
Nee. 10k een kleine beurt, 20k een kleine met wat extra's en 30k is de hele grote beurt.
Die E10 kun je best een keer tanken, daar gaat je motor echt niet kapot van. Als je de motor voor langere tijd weg zet zou ik er wel 98-er in gooien.
Het klakken van de cardan is vrij normaal. Misschien moet je ook nog wat aan de motor wennen en gaat het schakelen na verloop van tijd steeds beter.
Je zou bij de dealer eens na kunnen vragen of alle terugroepacties uitgevoerd zijn.
Ik ben zaterdag daarvoor bij Biqer in Eindhoven geweest. Topzaak ! Softwareupdate en verbindingsstuk van de achterste veerpoot vervangen.
Ik tank eigenlijk ook altijd 98. Voelt toch ff wat beter met zo'n dikke motor. Wie nog meer?
 
Halo M'Thijs ik heb nog een v stream tall uitvoering liggen. Is een seizoen gebruikt en ben daarna toch terug gegaan naar de lage ruit origineel. Geeft wel meer wind maar dat wilde ik ook. Ruit is gekocht bij mdi in Ravenstein op 22 april dit jaar. Model Z2464. Laat maar weten of je interesse hebt.



Mvrgr hawe
 
Hoi, dank voor de reacties.
Ja, met m'n GSA tankte ik ook altijd 98, is 10% duurder maar merkte ook dat ie 10% zuiniger liep. Netto dus zelfde kosten maar beter voor de motor.
Mijn auto (BMW 530) idem. Dus dat blijf ik maar doen. 😉

Dank voor de tip van Biqer. Eindhoven is prima te doen. Ik woon in Breda en hier in de buurt is ook een BMW dealer maar heb daar wisselende ervaringen mee en dat hoor ik ook van anderen. Zal ns in Eindhoven gaan kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan