Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

THNX Frankenstein.
Ik had alleen op CMS gekeken en die hebben meer(dacht ik) dan japparts.

Volgende week bestellen!

Gr. Peter
 
Had ze een keer zien staan toen ik voor mijn eigen brommer spullen aan het zoeken was! CMS heeft alleen origineel, japparts aftermarket en tweedehands onderdelen.
 
Heeft hier iemand interesse in de remmerij, voorvork en wielen van m'n GSX1100ET?
Met Stahlflex, voorvork is wel lek en heeft een helicoil in de poot nodig voor de remklauw bevestiging.
Prijs: kratje bier oid :)

Het spul ligt in Enschede
 
Bedankt voor de tip van de remdruk schakelaar. Wist helemaal niet van het bestaan van die dingen af!
Waar het forum al niet goed voor is.
 
M'n GS750 gebruikt bijna nog meer olie dan benzine.... Geen idee of de laatste overmaat er al in zit... Maar zijn die er nog wel, of dan direct maar een big bore kit? Enige ervaring hier met een big bore kit? En moeten er eigenlijk grotere carbs achter?

Kwak er dan een GS1000 blok in, dat trekt een HEEL stuk beter! (en zet daar dan een 1238cc big bore kit op O-) ;) )

Hogere compressie (zuigers) gaan ze ook een stuk beter van lopen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wilde ik de eerste echte rit doen met de GS, na een aantal ritjes in de stad en naar het tankstation... maar de GS wilde niet.

Op een 80-weg viel het vermogen weg om naderhand helemaal uit te vallen. Ik dacht even aan de tank-ontluchting maar dat was het niet. Bleek de accu te zijn: de koplamp en de startmotor deden niks meer.

Na een tijdje met de kickstarter toch aan de praat gekregen en zonder lamp naar huis gereden, op het laatste beetje peut in de accu. Thuis toch nog even proberen om de lamp aan te zetten maar de motor viel direct uit toen ik de lichtschakelaar omzette.

Iets met de dynamo dus, maar ik weet nog niet wat...

filmpje komt eraan
 
Heb je geen werkplaatshandboek ? Daar staat vast omschreven hoe je een spanningsregelaar doormeet. Ik weet het uit mijn blote hoofd ook niet.
 
Accu dood?
Kijken of je hem op kan laden en dan meten of hij bij laad als hij gestart is.

Minimaal 11 volt bij stationair.
12,5 bij 3000 toeren.

laad hij niet bij dan is het een regelaar of dynamo probleem.
 
Accu dood?
Kijken of je hem op kan laden en dan meten of hij bij laad als hij gestart is.

Minimaal 11 volt bij stationair.
12,5 bij 3000 toeren.

laad hij niet bij dan is het een regelaar of dynamo probleem.
Ik had de accu van tevoren nog even aan de lader gehangen omdat de motor een aantal weken stil had gestaan. De motor staat nu dus helaas nog steeds bij mijn ouders dus ik kan er voorlopig weer even niet naar kijken :/ Bedankt in ieder geval!

Bedankt! :}
 
Vandaag weer op de SnavelGSX aan het knallen. Altijd leuk, met je 30 jaar oude zelfbouw hok een moderne sportfiets de stuipen op het lijf jagen. :+
Wat maakt dat ding toch een onwaarschijnlijke bak herrie.
*O*
 
Vandaag weer op de SnavelGSX aan het knallen. Altijd leuk, met je 30 jaar oude zelfbouw hok een moderne sportfiets de stuipen op het lijf jagen. :+
Wat maakt dat ding toch een onwaarschijnlijke bak herrie.
*O*
Heb jij eigenlijk ooit een bouwtopic bijgehouden van de Snavelfiets ? Lijkt me wel leuk om eens terug te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Jawel maar niet op dit forum. Volgens mij bestond MF toen nog niet.
Ik heb zelfs ooit een website aangemaakt. Eens kijken of die nog bestaat.
 
Gisteren gekeken naar een 1100 wielenset. Die heb ik laten staan, ze waren niet echt mooi meer. Wat ik ook zag staan in de hoek van de garage was een GSX 1100 blok :)

Die ga ik maandag ophalen met het idee dat daar vast wel een liefhebber voor is.
Blok heeft 2 jaar bij hem in de garage gelegen en is afkomstig uit een "lopende" fiets (volgens de verkoper).

Ga het blok niet zelf gebruiken voor mijn GSX 750 omdat ik dit nieuwe speelgoed heb staan.
Maar wat ik daar mee ga doen weet ik ook nog niet ;)
Er zitten een hoop leuke onderdelen op die ik kan overzetten op mijn GSX, maar eigenlijk is sloop/demontage van die GPZ ook wel weer zonde.
 
Heb er nog iemand hier een gsx1100et kont liggen ,die met groot achterlicht dus.

inc licht het liefst

mail bakjoost@hotmail.com
 
Onderste plaatje is een gsx1100e, dat is het opvolgende model en idd anders. De ET, EX en EZ hebben dezelfde kont. Verschil zit in de koplamp en instrumentenpaneel. ET en EX hebben een vierkante koplamp, EZ een ronde. Dus kont zou gewoon moeten passen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan