Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik neem aan dat er een caravan achter kan als het moet.
:Y;)
1711267400879.jpeg
 
Top, als je het setje hebt ingebouwd check dan nog even voor de zekerheid of de kraan ook echt helemaal dicht gaat en niet nog een beetje blijft druppelen.
Bij mij heb ik het veertje nog 2 mm uit moeten rekken voordat het stopte maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

Wat een zenuwslopend gepriegel, dat dunne membraan op z'n plek krijgen. Maar, het zit weer in elkaar.

De lekkende carburateurs waren geen vlotternaalden, maar kapotte o-ringen om de verbindingsstukken tussen de carburateurs. Gelukkig had ik die maat nog niet gebruikt uit mijn assortimentsdoos. Altijd leuk, zulke klusjes klaren met rommel die je nog in de schuur hebt liggen.
 
Fout. Dit is een GSX-…-R.
Wel een moderne klassieker, maar geen GS of GSX, en ik zou er stiekem best wel eentje willen hebben!
Doelgroep is ouwe meuk, eind jaren 70 eerste deel jaren 80, de luchtkoelers.
Doe je goede vriend een plezier, en praat hem een GSX1100 uit ‘80 aan, de overgrootmoeder van de Hayabusa. Hoewel de eerste generaties Hayabusa de magische 300km/h grens doorbreken, voelt het op een ouwe GSX bij 190km/h alsof je de magische 400k/h grens doorbreekt _O-
Ik heb ooit zo'n 220km/h op de GS gedaan, helemaal vol uit.. Plat op de tank, niet dat de motor niet wilde, ik kon het niet meer aan...
 
Ik geloof meteen dat het een fijne motor is. Niet heel mooi, maar toch stiekem best aantrekkelijk omdat ie zo lomp oogt. Ik neem aan dat er een caravan achter kan als het moet.
Als die Simca 1200 van vroeger toen ik een jaar of 9 was een caravan kon trekken, dan kan een Hayabusa het ook!!

Kan me nog herinneren dat toen we in Duitsland reden er een paar BMW's en Mercedesen voorbij kwamen, dat ging zo hard dat je net het merk kon zien, type niet echt..
 
Heren, moet de kop van een GS1000 ook nagetrokken worden na het plaatsen van een nieuwe koppakking?
Het uitlaatspruitstuk, moet dt ook nagetrokken worden? Dit is bij mijn 1000 zwaarder dan origineel, dus dat kan anders zijn..
 
Daar op inhakend, zou het “niet natrekken” die eeuwige snottebel veroorzaken bij de GSX? Laatste keer dat ie open geweest is, geloof ik nooit dat hij nagetrokken is. En na verloop van tijd kwam die snottebel weer tevoorschijn, en zweet hij weer als een malle.
Daar weer op inhakend; kan hij alsnog nagetrokken worden?
 
Daar op inhakend, zou het “niet natrekken” die eeuwige snottebel veroorzaken bij de GSX? Laatste keer dat ie open geweest is, geloof ik nooit dat hij nagetrokken is. En na verloop van tijd kwam die snottebel weer tevoorschijn, en zweet hij weer als een malle.
Daar weer op inhakend; kan hij alsnog nagetrokken worden?
Je kunt het altijd proberen! Misschien heb je geluk, misschien niet.
Het is geen ingrijpende klus
 
Daar op inhakend, zou het “niet natrekken” die eeuwige snottebel veroorzaken bij de GSX? Laatste keer dat ie open geweest is, geloof ik nooit dat hij nagetrokken is. En na verloop van tijd kwam die snottebel weer tevoorschijn, en zweet hij weer als een malle.
Daar weer op inhakend; kan hij alsnog nagetrokken worden?
Die van mij had eerder een tik, als ik het gas los liet was het weg..
Nadat ik een nieuwe koppakking er in had gedaan was het getik weg, motor liep weer heel mooi stil, maar na een kilometertje of 400 kwam het getikker terug.
Dus de tank er af, en alle kopbouten even nagetrokken, ook het uitlaatspruitstuk.
Een aantal bouten kon ik indersaad iets verdraaien, maar niet echt veel.
Ik was voornamelijk nieuwsgierig of dit normaal is.

Ik had in de planing om morgen een stuk te gaan rijden, afgelopen week niet echt tijd voor gehad
 
Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje bezig met het heropbouwen van een GS850G uit '81. Nu ik het blok terug in elkaar probeer te zetten merk ik dat het kleppendeksel niet wil sluiten omdat de distributiekettinggeleider een beetje uitsteekt boven de cilinderkop ( +/- 2 mm). Ik krijg hem dicht als ik de bouten aandraai maar wou hier toch even navragen of dat wel zo hoort te spannen, want het lijkt me niet.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt
 
Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje bezig met het heropbouwen van een GS850G uit '81. Nu ik het blok terug in elkaar probeer te zetten merk ik dat het kleppendeksel niet wil sluiten omdat de distributiekettinggeleider een beetje uitsteekt boven de cilinderkop ( +/- 2 mm). Ik krijg hem dicht als ik de bouten aandraai maar wou hier toch even navragen of dat wel zo hoort te spannen, want het lijkt me niet.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt
Even cotroleren of ie er onder in wel goed op zijn plek zit gedrukt
 
Ja en nee, de bedoeling is dat de kleppendeksel de geleider wat aandrukt maar door veroudering gaat dat niet meer zo soepel en als de geleider/montageblok wat uitsteekt kun je hem wat afvijlen.
Op dit punt gaat het altijd lekken, latere gsx blokken hebben daar een extra boutje zitten.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik bedoel idd de geleider vooraan.
Ik ben vrij zeker dat ie mooi tot beneden zit, maar het zou kunnen natuurlijk.
Zoals ik zei is de opening ongeveer 2 mm en kan ik hem toe duwen, maar ik heb schrik dat er teveel druk op staat als ik hem zo aan span?
Als ze ouder en stijver worden, worden ze dan ook brozer en dus kans op breken? Of gebeurt dit niet?

IMG_20240401_170924.jpg


IMG_20240401_170938.jpg
IMG_20240401_170840.jpg
IMG_20240401_170852.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20240401_171042.jpg
    IMG_20240401_171042.jpg
    360,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan