Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh haha je moet ook ff een foto van het geheel posten. ;)

Zo beter dan? *O*
9frvbggls0usu.jpg
 
Mooi hoor. Klinkt goed. Heeft dit bouwjaar normaal niet de uitlaat onder de kont? En hoe heb je dat dan opgelost?

Hier maar op zoek naar een undertail.
Bo :') demloze put zo'n fireblade :')

Kan hem niet vinden op aliexpress en verder zijn ze wel erg duur. Maar eens ff kijken of ik er van de winter zelf maar 1 maak dan.

Heb nu wel de kenteken plaat ff voor nood vastgezet. Gelijk ook ff getest of ik met en cobalt boor mijn duim kon vernaggelen. Dochter stond er naast toen het gebeurde

Zegt ze gelijk je hebt veel bloed pappa mag ik het zien?? Dat vond mevrouw wel interessant :+ Wel een adertje geraakt want bij het douchen begon het zo weer te bloeden. Maar ach een paar hechtpleisters doet wonderen .
_O-
 
Mooi *O* Willik ook wel :+

Heb gisteren voor vriendje een WR450 opgehaald.... XT600 is (na uitvoerig onderzoek) toch niet echt cross proof :N En ook weinig onderdelen spul voor te krijgen mocht je hem een keer crashen :+ Snel op zoek naar een set sm wielen.... crossen is niks voor mij maar een keer een kartbaantje is wel leuk met zo'n ding :]
 
Mooi *O* Willik ook wel :+

Heb gisteren voor vriendje een WR450 opgehaald.... XT600 is (na uitvoerig onderzoek) toch niet echt cross proof :N En ook weinig onderdelen spul voor te krijgen mocht je hem een keer crashen :+ Snel op zoek naar een set sm wielen.... crossen is niks voor mij maar een keer een kartbaantje is wel leuk met zo'n ding :]

Crossen is het mooiste wat er is, heb het jaren gedaan toen ik nog jong was _O-
heb een KTM 250 en een Yamaha 500(lucht gekoeld) gehad, heb ook wel eens op een KTM 600 enduro gereden, net ff anders dan een crosser :Y
moet er nu ook niet meer aan beginnen hoor, bang dat ik wat breek met me ouwe botten _O-
 
goedendag heren en dames.....nieuw hier, wel vaak meegelezen....maar ook nu weer begonnen aan mijn 2de fireblade....eerste sc28 en nu de 33......
vraag had ik gesteld in het techniek forum, maar kreeg een aantal tips en antwoorden, een tip was om het hier eens neer te leggen, en een antwoord was een bevestiging van mijn vermoeden...
De bekende ratel uit het koppelingshuis, voornamelijk hoorbaar bij stationair in zijn vrij en verdwijnt wanneer de koppeling wordt ingetrokken. Dacht zelf aan een ingeslagen korf dus koppeling ligt al geheel op mijn werkbank, korf ziet er netjes uit voor een motor van 20 jaar oud, alleen platen en veren zijn aan vervangen toe.
Herinner mij een bericht over de veren die verwerkt zitten in de koppelingskorf aan de achterzijde waar het tandwiel zit op de korf, en deze rammelen ook.....en reactie in mijn andere bericht was dan ook....dit dus.....en eigenlijk denk ik het dus ook.
Volgende was....aangezien dat ding na een week in mijn bezit al weer uit elkaar ligt....ik heb dus de korf eraf, op zoek naar geluidmakende delen, in de buitenkorf zit een zeer duur naaldlagertje....mag hier überhaupt spelling in zitten? WP boek vermeld dit niet, lager draait prima rond, maar kan heel licht met mijn vingers de naalden in de lengte richting bewegen....probleem of normaal?
Alle tips zijn welkom, ook tips die eventueel van pas komen nu ze toch al openligt......ps NAKS zijn goed en ook niet het probleem....ketting staat goed strak. Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Bij een ratel die verdwijnt als de koppeling ingetrokken wordt, was bij mij de NAKS, die heb ik tegelijk met de NAK vervangen. Vaak (niet altijd) is de ketting zover uitgerekt dat de spanner zijn werk na verloop van tijd ook niet optimaal meer kan doen.

Ik had bij mijn blade ingeslagen koppelingshuis, dan hoorde je daar een ratel en bij meer gasgeven werd de ratel alleen maar erger. Heb toen het volledige koppelingshuis (binnen- en buitenkorf) incl lager, platen en veren vervangen.
Ik had de korven en lager bij www.mrcycles.com besteld, was incl rechten minder kwijt dan hier in NL. (Was net zoveel kwijt dan 1 korf hier in NL kostte). De platen en veren heb ik via ebay gescoord.
Nadat de zooi gemonteerd was, draaide het blok ie weer als een zonnetje :]



Al was de 2e versnelling later weer naar de kloten B|
 
Laatst bewerkt:
Bij een ratel die verdwijnt als de koppeling ingetrokken wordt, was bij mij de NAKS, die heb ik tegelijk met de NAK vervangen. Vaak (niet altijd) is de ketting zover uitgerekt dat de spanner zijn werk na verloop van tijd ook niet optimaal meer kan doen.

Ik had bij mijn blade ingeslagen koppelingshuis, dan hoorde je daar een ratel en bij meer gasgeven werd de ratel alleen maar erger. Heb toen het volledige koppelingshuis (binnen- en buitenkorf) incl lager, platen en veren vervangen.
Ik had de korven en lager bij www.mrcycles.com besteld, was incl rechten minder kwijt dan hier in NL. (Was net zoveel kwijt dan 1 korf hier in NL kostte). De platen en veren heb ik via ebay gescoord.
Nadat de zooi gemonteerd was, draaide het blok ie weer als een zonnetje :]



Al was de 2e versnelling later weer naar de kloten B|

thanks voor de tip van het adres.....probleem is dat een gehele koppelingskorf dus schijnbaar ook daar niet meer te bestellen is.......krijg nu een gebruikte opgestuurd dus hopen dat het al iets verschil maakt.
Was het nog niet van plan, maar zal toch even de NAK zelf geheel nalopen, had de NAKS al uitgenomen en deze werkte prima, en als ik deze vergelijk met de motor zelf, dan is daar al een nieuwe ingegaan....
Ben nog wel even verder wezen zoeken en komt toch bij veel motoren voor, loszittende veren in het tandwiel, maar aangezien dit alleen bepaalde krachten moet opvangen en geen los onderdeel is wat service kan krijgen ( mits je de hele buitenkorf vervangt) vraag ik me af of het wel echt noodzaak is.....het blijft een motor van 20 jaar oud en dan mag ze van mij wel iets geluid maken, zolang het maar geen kwaad kan.
Maar ik zal zeker je advies aannemen en de rest van het blok even opentrekken....staat nu toch stil en echt mooi is het ook niet buiten....thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan