Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank Ferry ;)
Ben er nog steeds blij mee. Redelijk snel het hoge toerruitje vervangen voor deze lage.
Voor mij werkt het veel beter dan het hoge ruitje; ik had daarmee erg veel last van turbulentie áchter mijn ruitje.

V.w.b. aanpassingen; mijn velgen zijn ook zwart gepoedercoat, waren eerst zilver en vond ik niet mooi.
En uiteraard mijn nieuwe uitlaatje, die ik sinds een week of 5 heb. Hij klinkt nu niet meer als een brommer :+ maar heeft een mooi, stoer, vol geluid *O*
 
Hij is zo vet :)
Oh wauw: de wielen zijn inderdaad mooi zo. Duur?

Hoe comfortabel is t zadel?
 
Laatst bewerkt:
Voor het poedercoaten had Detox z'n zakelijke connecties ;) 8-)

Ik heb het verlaagde zadel. Scheelt niet veel, maar voor mij net wat prettiger, want korte beentjes.
Kreeg de motor met het gewone zadel. Feitelijk net als bij de 1200 is het zadel erg zacht, dus kreeg er last van bij lange ritten. Het verlaagde zadel bevalt wat dat betreft ook beter.
 
Overigens heb ik zaterdag op de nieuwe 700GS gezeten.
Die leek met het gewone zadel wel lager dan mijn 650GS met verlaagd zadel :?

Nou scheelt iedere centimeter bij mij (vanwege die korte benen dus) en merkte ik het ook direct toen ik de rondere Conti TrailAttacks onder mijn motor had gekregen, dus wellicht voelde ik bij die 700GS weer juist het verschil met de iets minder ronde Battlewings die er af-fabriek onder zitten....
 
Sweet kennende gaat ze op t achterwiel er vandoor

BMW_F650GS_Wheelie2.jpg





Ik wacht wel op de demo ;)
 
Laatst bewerkt:
Hij is zo vet :)
Oh wauw: de wielen zijn inderdaad mooi zo. Duur?

Hoe comfortabel is t zadel?


Vergt wat voorbereiding (lagers verwijderen, banden eraf halen en ventiel verwijderen), maar kosten zullen voor het poedercoaten alleen kostte mij vorig jaar € 70 per wiel (hoogglans; matzwart zou € 50 per wiel gekost hebben). Daarnaast heb je dus o.a. extra kosten voor nieuwe lagers.
velgenzwart.jpg
 

Mooi :Y

Ik snap niet dat ze er vanuit de fabriek van die zilverkleurige velgen onder gooien.
Was bij mijn huidige 650 al zo, maar nu bij de 700 hebben ze ook zilverkleurige kappen en dan een soort magnesiumgrijze velgen gecombineerd.
Mijn 650 is eisblau (grijsblauw) en had zilverkleurige velgen.
Kleurt allemaal voor geen meter bij elkaar :N

Kleurenblinde ontwerper :+
 
Beste luitjes van het GS forum. Ik volg jullie sinds kort omdat ik plannen heb om mijn Suzuki GSR 600 en mijn auto in te ruilen voor een BMW F800GS. Ik wil dan ook, voor zover het in de winter mogelijk is gewoon doorrijden. Ik ga van de week eens een proefrit maken om te kijken hoe deze motor rijdt. Qua uiterlijk zit het in ieder geval goed.

Ik ben alleen benieuwd wat de algemene ervaringen zijn van de F800GS. Wat is het gemiddelde verbruik ongeveer, wat zijn de onderhoudsintervallen?

Zijn hier ook motorrijders die geen auto hebben en de hele winter doorrijden op de motor, zo ja hebben jullie tips om de motor goed te beschermen tegen pekel? Ik ben benieuwd naar de reacties!
 
Zijn hier ook motorrijders die geen auto hebben en de hele winter doorrijden op de motor, zo ja hebben jullie tips om de motor goed te beschermen tegen pekel? Ik ben benieuwd naar de reacties!



Yep... ook hier wordt doorgereden. Een van de twee GSA's gaat in de winter in de ACF50 en spuitvaseline. Ik moet zeggen dat de pekelschade reuze meevalt. Hij komt er niet 100% smetteloos door, maar wel voor 97%. Uiteindelijk krijg je toch wel wat corrosie her en der, maar dat ga je sowieso wel ergens krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alleen benieuwd wat de algemene ervaringen zijn van de F800GS. Wat is het gemiddelde verbruik ongeveer, wat zijn de onderhoudsintervallen?

De jongens en meisjes met een F800GS zijn er blij mee. Zuinig is de motor in ieder geval en daarbij moet boven de 1 op 20 goed mogelijk zijn, afhankelijk van je gashand. De iets rustiger getunede F650GS haalde bij m'n wederhelft op vakantie zelfs 1 op 30. Mijn F800S rijdt doorgaans ook iets van 1 op 24. Service interval is kleine beurt per 10K grote beurt elke 20K.
Qua koppel/comfort komt de 800GS echter tekort t.o.v. de R1200GS. Bijvoorbeeld het standaard zadel is niet geschikt voor langdurig gebruik.
 
De jongens en meisjes met een F800GS zijn er blij mee. Zuinig is de motor in ieder geval en daarbij moet boven de 1 op 20 goed mogelijk zijn, afhankelijk van je gashand. De iets rustiger getunede F650GS haalde bij m'n wederhelft op vakantie zelfs 1 op 30. Mijn F800S rijdt doorgaans ook iets van 1 op 24. Service interval is kleine beurt per 10K grote beurt elke 20K.
Qua koppel/comfort komt de 800GS echter tekort t.o.v. de R1200GS. Bijvoorbeeld het standaard zadel is niet geschikt voor langdurig gebruik.

Ik dacht dat ik al heel ver kwam met ruim 1 : 28, maar mevrouw Ten Cats bakt ze nog bruiner blijkbaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan