Het grote GS-topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* :]
Gisteren mijn nieuwe GS opgehaald.
Ne meteen effe een ritje Gouda ermee gedaan.
WAUW!!!! :}
Wat rijdt dat toch weer heerlijk, tis alsof ik weer thuis ben.
Schermpje bij de eerste stop wel meteen helemaal naar beneden gedaan (stond halverwege), die turbulentie rond het hoofd was net niks.

Wel vreemd vind ik dat als ik de motor koud start de ABS gewoon netjes werkt en bij een warme stand in de foutmodus gaat.
Woensdag maar even langs de dealer hebben we afgesproken.
Als ik het boekje erop nasla zou er iets met het remvloeistofniveau kunnen zijn.
Maar het zou ook kunnen dat het remsysteem defect is.
ABS van BMW en ik zijn blijkbaar geen vrienden van elkaar... O-) :X

In ieder geval remt deze motor wel met een remstoring! :)

Lang leven de garantie en zal wel worden opgelost.
 
gefeliciteerd *O* *O* *O*
wel voorzichtig aan he,een storing aan je remmen,maakt een leuke rit toch een stuk minder en schept zeker geen vertrouwen :N
 
Gefeliciteerd Erik *O*

witte rook is inderdaad condens, kan geen kwaad. De ene motor kan dat wat meer hebben dan de andere. Bij auto's op LPG is het zelfs vele malen meer dan euro95 gestookte koekblikken.

Blauwe rook is koelvloeistof en zwarte rook is olie.....as far as i know ;)

Blijft de vraag wat je er vettig aan vind :? .....je spuit toch niet, zoals je bij rijles geleerd heb, je cardan in met kettingvet he :+
Sorry, maar volgens mij geeft koelvloeistof witte rook, = trouwens meer dan 90% water.
Blauwe rook wordt bij mijn weten veroorzaakt door olie, zwarte rook is (nog steeds volgens mijn ervaring) het gevolg van een slechte verbranding of de combinatie met olieverbruik!
 
Heren bedankt voor de reacties. :}
Ik ging er al vanuit dat het waterdaamp zou zijn :)

Voor de zekerheid komt morgen een colega langs om even een testrit te maken.
Hij heet al meer dan 100dKm op een GS gereden en doet veel onderhoud zelf.
Het zal mij wel extra geruststellen als hij de GS even aan de tand voelt.

Heb vandaag zeker 200 km gereden. :]
Wat is dat heerlijk. Alleen mij 10 jaar oude brommerhelm zat een beetje te los. :o
Direct maar even bij een dealer lange geweest om de brommerhelm in te ruilen voor een Schuberth C3. Het moet natuurlijk wel een beetje veilig blijven. O-)
Ook al is het beter om op de fiets te blijven zitten dan ernaast te liggen.

Enige waar ik "last" van had was de turbulentie. Ben zelf 1,90
Hoe hebben jullie het schermple ingesteld ? Plat? rechtop?
Of hebben de meesten deze vervangen voor een ander scherm?


Groetjes van een verse GS rijder *D
kijk hier ff...

**25e ronde** Hamsterspoiler: spoilers op voorraad
 
Deze gebruik ik zelf,maar zie dat ie 2 x zo duur is als de GS actie spoiler :/

full
 
Deze gebruik ik zelf,maar zie dat ie 2 x zo duur is als de GS actie spoiler :/

[afbeelding]


Met de hamsterspoiler kun je ook de hoek nog aanpassen. Voor zover ik weet kan dat bij dat touratech geval niet.

Ik rij zelf ook met een hamsterspoiler, het is effectief. Het wint geen schoonheidsprijs, maar dat doet een GS zelf ook niet :]
 
@kusmie ;) ;) , van harte welkom terug en GefeliSiteerd met je GS :} :}

Check anders het remnivo in de resevoirs even...je weet maar nooit, en de remblokken even bekijken of de slijtgroef zichtbaar is in de blokjes. Als die ver heen zijn kan het nivo ook laag komen, koop je dan nieuwe blokjes, stijgt het weer naar normaal.

Als het aan de accu lag, zou je bij de start al een ABS storing krijgen imo

Zolang je het onbekrachtigde systeem hebt,kun je altijd nog gewoon remmen

Veel rijplezier en post eens een paar plaatjes... :W
 
Laatst bewerkt:
Met de hamsterspoiler kun je ook de hoek nog aanpassen. Voor zover ik weet kan dat bij dat touratech geval niet.

Ik rij zelf ook met een hamsterspoiler, het is effectief. Het wint geen schoonheidsprijs, maar dat doet een GS zelf ook niet :]

Kan idd niet versteld worden,maar dat verstellen doe ik nooit,de ruit staat altijd op 1 stand .

Ik geloof wel dat ie effectief is, maar kijk je er door die hoogte niet tegenaan? dat vind ik storend op het rijgevoel..of is dat juist het voordeel van verstellen?

Doordat ik de Wunderlich Ergo ruit heb, is de TT spoiler prima voor mij, ik kijk precies over de rand.
 
Aha..... 'n voorsteltopic... kun je dat voorstellen.......

full


Maar goed..... om een lang verhaal kort te houden.....

full


Leeftijd: 37
Geslacht: M
Burgelijke staat: getrouwd (met GirlR1100S)
Hobby's: punniken, postzegels verzamelen en schilderen met van Ravensburger.
Motoren: van alles wat gehad... VN800, GPZ1100, ZX7R, ZX9R, VTRSP1, MilleR, 998S, GSXR1000, GSXR1300, XJR1300SP, CB600F, MV Brutale S en dan nu op een échte motor:

BMWR1200GS-Adventure.

full


Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik het Beemer virus heb gekregen van mijn vrouw. Die reed namelijk al een tijdje een Sportboxer en durfde het aan deze aan mij mee te geven voor een ritje. Nadeel bleek al gauw de grondspelling van het boxerblok :X

full


Desondanks beviel 't mij zo erg dat ik de MV begon te heroverwegen.
Voor wat wij op de motor doen: lange ritten, toertochten, vakanties.. eigenlijk véél fun maar wel kilomtervreten is zo'n nakEd Brutale verre van ideaal. :N

Kortom... hij moet het veld ruimen voor iets praktisch. De GSA!!
En hier heb ik dus vanaf 08-08 alweer héél veel plezier aan mogen beleven.

full


:W

[edit]
plaatje v/e plaatje bijna vergeten.... O-)

full


ehhh...... voor de kijkers rechts.... toch.... of was het nou... nee, rechts.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Kan idd niet versteld worden,maar dat verstellen doe ik nooit,de ruit staat altijd op 1 stand .

Ik geloof wel dat ie effectief is, maar kijk je er door die hoogte niet tegenaan? dat vind ik storend op het rijgevoel..of is dat juist het voordeel van verstellen?

Doordat ik de Wunderlich Ergo ruit heb, is de TT spoiler prima voor mij, ik kijk precies over de rand.

Ik kijk er niet tegen aan, ja, als je 2 meter voor je motor wil kijken wel, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Ik ervaar het niets als storend iid. Grote voordeel van verstelbaar is dat je de voor jou juiste hoek op kunt zoeken.
 
Vanochtend begonnen met het plaatsen van de handkappen, een RT-toetert en de bedoeling was ook effe de uitlaat eraf te halen en een sierstukje erop. Reuze handig voor de RS-koffers.
De uitlaat was er sinds 2001 ook niet meer afgehaald en dus ging dat plan niet door. :N
Woensdag toch naar de dealer dus dan maar even vragen of het hun lukt de moeren te lossen.

Dan maar even proberen de motor te starten.
Niet dus! :(
Contact aan, op het startknopje drukken
KLIKKKK :?
En alles uit.
Klokje uit, niets meer aan. :N
Dan maar even de sleutel eruit, sleutel erin en nog es op contact.
Noppes! -O-
Dan maar aan de acculader (optimate III SP), na een korte test rood lampje.
Acculader los, uit, weer inprikken en weer aan.
Ahaaaaa! Diep-ontladen lampje aan.
Dus ik heb zo het idee dat de accu het probleem is. Zeker ook als het hele dashboard niet verlicht, klokje gereset is.

De vloeistofniveau's zijn in orde, vond de remblokken achter wel wat dunnetjes.
Ook zag ik bij het reservoir van de achterrem allemaal druppeltjesvocht. Bij nadere inspectie bleek dat ook remvloeistof te zijn. Dus potje maar even bekeken, niveau is goed en sluit wel goed af.
"Gelukkig" heb ik ervaring met BMW qua remproblemen, de R1150R die ik gereden heb had het bekrachtigde systeem. Dat uitviel. En dan heb je voor je gevoel geen remmen meer.
Hier kan ik nog gewoon remmen ondanks de ABS die in de strets ligt.
Alleen dat knipperende lampje... B|

Helaas dus vandaag geen stukkie rijden, jammer... -O-
Woensdag pas weer vrij en dan maar kijken hoe de motor bij de dealer komt (afspraak al staan), misschien is de accu dan wel genoeg opgeladen om te kunnen starten.

Voordeel is dat het morgen en dinsdag toch geen motorweer is dus da's wel uit te houden en anders maar de rockster pakken.

Dan ook nog ff een fotootje, gisteren bij het ophalen gemaakt.
full
 
Mooi ding, Miekusss! Die alu TT-cilinderbeschermers staan ook nog op mijn verlanglijstje...

Wel balen van je accuperikelen. Hopelijk wordt dat snel opgelost...

Wat betreft de moeren van de uitlaat, misschien wat kruipolie tussen spuiten? Of proberen met cola, werkt ook goed. Mijn uitlaat zat ook helemaal ramvast, maar die moest eraf voor het monteren van mijn vering. Ben daar ook een hele middag mee zoet geweest... |(
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, Miekusss! Die alu TT-cilinderbeschermers staan ook nog op mijn verlanglijstje...
Dank! Die TT-beschermers zaten er al op. Werken uitstekend! ;)


Wat betreft de moeren van de uitlaat, misschien wat kruipolie tussen spuiten? Of proberen met cola, werkt ook goed. Mijn uitlaat zat ook helemaal ramvast, maar die moest eraf voor het monteren van mijn vering. Ben daar ook een hele middag mee zoet geweest... |(
De moeren staan nu in de WD-40.
Zo maar weer eens even proberen met een ringsleutel en een hamer. Misschien dat die nu wel los wil (schrikken)
Wil het dan nog niet ga ik de fles cola maar eens plunderen.
 
Wel vreemd vind ik dat als ik de motor koud start de ABS gewoon netjes werkt en bij een warme stand in de foutmodus gaat.
Woensdag maar even langs de dealer hebben we afgesproken.
Als ik het boekje erop nasla zou er iets met het remvloeistofniveau kunnen zijn.
Maar het zou ook kunnen dat het remsysteem defect is.
ABS van BMW en ik zijn blijkbaar geen vrienden van elkaar... O-) :X

In ieder geval remt deze motor wel met een remstoring! :)

Lang leven de garantie en zal wel worden opgelost.
Op de 1100 generatie is het idd niet top, maar zelfs dan is het in nattigheid toch wel prettig om te hebben. Een 1200GS met ABS rem ik er niet uit met m'n ABS uitgeschakeld, (Droog wegdek, warm), dus die is wel goed.



Ik geloof wel dat ie effectief is, maar kijk je er door die hoogte niet tegenaan? dat vind ik storend op het rijgevoel..of is dat juist het voordeel van verstellen?
Ik kijk op de GS van m'n vader ook door de ruit heen. De eerste paar kilometer heel eng, maar daarna merk je er absoluut niets van en rijd 't prima, dat viel me echt 100 procent mee :)
 
Na een dagje friemelen, frutselen, schelden, vloeken, tieren en overwinnen is alles weer (bijna) klaar.
Uitlaat is eraf (WD-40 en antiroest) na het nodige gebeuk met moker, steenbeitel, sloopschroevendraaiers en bruut geweld.
En alles is nog heel en onbeschadigd ook nog!
smiley_shock.gif


Accuprobleem heb ik hoogstwaarschijnlijk zelf opgelost. De accu wilde ik even via de polen aan de lader zetten (met klemmen) dus de tank moest omhoog.
Na een uurtje laden allemaal groene lampjes, effe gestart en wat denk je?
Hij start!!!!!!
De gedachte was dat de accessoire contactdoos wellicht niet fris was en dus besloot ik om dan maar het plugje van de acculader rechtstreeks op de accu te monteren.
Wilde ik de minpool losdraaien wassie al los! Hele moertje pleitos!
smiley_shock.gif


Dus nu maar ff een moertje uit de bak gevist, in de zuurvrije vaseline gezet en eropgedraaid.
Accu zit op dit moment weer via accessoiredoos aangesloten, voor het terugmonteren van de tank wil ik eerst zeker weten dat die 't weer doet.

Hopelijk was dat het enige probleem vwb de accu en dus ook de ABS. :]
 
Met de hamsterspoiler kun je ook de hoek nog aanpassen. Voor zover ik weet kan dat bij dat touratech geval niet.

Inderdaad, ik heb de Touratech spoiler ook liggen en hij ziet er wel wat gelikter uit. Het erop/eraf halen lijkt handig, maar betekent dat je eigenlijk de afsluitbare versie moet nemen om te voorkomen dat die gejat wordt. In de praktijk heb ik hem er nooit afgehaald.

Een half jaar terug heb ik hem vervangen door een Hamster spoiler. Gewoon omdat die beter zijn, minder turbulentie, de hellinghoek kan worden ingesteld en dat maakt het verschil naar mijn mening.

Ik ben 1.95m met een naar verhouding lang bovenlijf en daarvoor voldoet de Touratech eigenlijk net niet (als is het ook geen slechte spoiler, maar de Hamster is beter).
 
Ik denk dat de hamsterspoiler prima is,maar dat ie te hoog is zodat je er,zeker met een hogere ruit,door moet kijken en dat vind ik onprettig bij regen en vuile weg.

Ben zelf 190 cm en kijk net over de rand.Maar de Wunll ruit is stukje hoger dan de GSA ruit.

Je kunt de TT spoiler overigens afstellen met imbusboutjes zodat je ,m er niet meer ff snel af kan pakken.
Ook laat je geen sporen achter omdat er rubber doppen zitten op de klemmen,deze kun je vervangen als ze doorslijten.

Maar het prijsverschil tov de hamster rechtvaardigt TT er niet mee imo.

Ik heb ,m toendertijd trouwens samen met de TT ruitsteun gekocht, wist uberhaupt niet dat er een hamsterspoiler was :/
 
Bedankt voor het aanbod om de koffers te komen bekijken :) Emmeloord ligt een stukje van de staandaardroute (maar met de GS is eigenlijk niks ver), dus ik schuif het wel even op de lange(re) baan.

Zie ik toch net op stek dat we hier vandaag nog meer mensen moeten feliciteren: @ Fritser, gefeliciteerd met je verjaardag!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan