Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat is het geworden? Vertel, vertel?

Een zwarte...

Zal je binnenkort zien. My lips are sealed...

dat doe je goed, heb eigenlijk liever een minder massief ogende en lichtere uitlaat en niet meer herrie dan de origineel . dat is er niet

de lichtere en compacte braken gelijk meer geluid uit, dat hoef van mij niet zo....

Het is een massief ogende uitlaat. Op de GSA vind ik die kleinere uitlaten zo iel ogend.
Een stevige uitlaat puur voor de looks. Gewicht zal wel iets lager zijn (halve kilo volgens de producent) en een handvol extra paardjes volgens de brochure.
Maar ik geef het gerust toe, ik doe het voornamelijk voor de looks.
 
voor artikel 5 gedrag moet je maar elders je heil zoeken


Een artikeltje 5 hoeft echt niet...

Heb overigens vandaag dit splinternieuwe vehikel meegekregen van m'n Franse dealer tijdens het jaarlijkse onderhoud van m'n GS... is steeds een flinke opsteker voor me : ik ben immers telkens ZO blij wanneer ik m'n eigen GS weer terugkrijg (nou, "krijg" : na het aftikken van € 240 voor een simpele oliewisseling (ook cardan) en oliefilter)...

Geen verkeerd woord over de RT, hoor, alle luxe, maar zwààr.... jongens, toch...

En, wellicht geen Frans "article cinq", maar wel naar grote waarschijnlijkheid een flitsboete voor een onopgemerkte flitspaal aan een steile helling OMLAAG, waar je 70 km/u mag... volgens mijn dealer gekend door alle local yokels, maar dus niet door ondergetekende... -O-





full
 
Laatst bewerkt:
SLIJKMOTO was weer de sjaak op 27 februari 2017 @ 21:11:

[...]

Een artikeltje 5 hoeft echt niet...

Heb overigens vandaag dit splinternieuwe vehikel meegekregen van m'n Franse dealer tijdens het jaarlijkse onderhoud van m'n GS... is steeds een flinke opsteker voor me : ik ben immers telkens ZO blij wanneer ik m'n eigen GS weer terugkrijg (nou, "krijg" : na het aftikken van € 240 voor een simpele oliewisseling (ook cardan) en oliefilter)...

[afbeelding]

Mooie flatterende foto van dat apparaat. Zal best wel windstil geweest zijn achter die kuip.
 
Valt eigenlijk tegen : ik heb zowat alle standen geprobeerd met de electrische verstelknop en geen enkele gaf echt voldoening..

Eigen GS standaardruit bood meeste windstilte...

De RT is ook een stuk minder vinnig en stuurt logger met zijn smallere stuur...

Een handelbare fiets "voor zijn omvang", maar geen partij voor een GS...

Zolang ik dus het geriatrische been over een GS kan zwaaien, komt er geen andere brommer in Casa Slijkmoto...
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in een

Shoei Hornet ADV matt deep grey
maat L
Schadevrij
1 x gedragen

niet mijn pasvorm (te rond gezicht) en pak steeds mijn Neotec

vr pr 400.00

p4pb14457584.jpg

p4pb14457583.jpg

p5pb14457585.jpg

p5pb14457586.jpg
 
Voor meer info over deze helm : dit uitgebreid testverslag ( in de USA heet de HORNET ADV : de HORNET X2).

De kwestie van de pasvorm wordt er ook in uitgelegd.

Ik heb de vorige versie van deze helm die me perfect past , maar die teveel schudt in de rijwind op de GS. Bij de nieuwe heeft men dit probleem opgelost.

Mijn HORNET DS voldoet echter zeer goed op de KTM ENDURO.

Shoei Hornet X2 Review - webBikeWorld
 
Voor meer info over deze helm : dit uitgebreid testverslag ( in de USA heet de HORNET ADV : de HORNET X2).

De kwestie van de pasvorm wordt er ook in uitgelegd.

Ik heb de vorige versie van deze helm die me perfect past , maar die teveel schudt in de rijwind op de GS. Bij de nieuwe heeft men dit probleem opgelost.

Mijn HORNET DS voldoet echter zeer goed op de KTM ENDURO.

Shoei Hornet X2 Review - webBikeWorld

Mijn dank is groot
 
Hallo,
Sinds 1 maand ben ik de trotse eigenaar van een R1200GS LC (2013). Heeft 21000km.
Echter merk ik als de motor warm wordt dat er een tik is te horen in het motorblok bij stationair draaien en dat hij stationair nie al te soepel draait. (wel nog nooit uitgevallen)
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Zou dit de kleppen regeling kunnen zijn?
Hij heeft op 20000km een onderhoud gekregen want ik heb hem overgekocht van BMW dealer met onderhoudshistoriek. Dus het zou me verbazen moesten deze de kleppen niet hebben afgeregeld.
 
Het 'probleem' met de waterboxers is dat er redelijk veel mechanisch geluid uit het motorblok komt. Dat maakt het moeilijk om te oordelen of bepaalde tikken of geluiden normal zijn of niet. Ik doe gewoon oordoppen in en rij. Mocht er iets four zijn reken ik op de garantie.
 
Al weken pokkeweer en nu ook nog rammelende boxers. Ik blijf nog even in mijn winterdepressie. :/
 
De tik komt van de decompressieklep en dat hebben ze bijna allemaal.
Kan geen kwaad.

Volgens mijn dealer wordt de klepspeling gemeten op 20.000 km, maar hebben ze op die kilometerstand nog nooit kleppen moeten regelen.

Alle LC's maken mechanische herrie, maar de 2013 nog het meest. Is geen probleem.

Is de jouwe een rode ? Waar kocht je hem ?
 
Bedankt voor de antwoorden :)
Nee het is een witte en hij komt van Peter D'Haese in Sint Martens Latem.

Nog een vraagje: Zijn er aftermarket merken die dezelfde bevestigingspunten gebruiken als de vario zijkoffers?
 
Bedankt voor de antwoorden :)
Nee het is een witte en hij komt van Peter D'Haese in Sint Martens Latem.

Nog een vraagje: Zijn er aftermarket merken die dezelfde bevestigingspunten gebruiken als de vario zijkoffers?
Ik dacht dat er een merk was die die had, maar ik vind ze niet terug. Moet binnenkort nog eens bij D'Haese passeren.
 
Heeft Aro toevallig koffers die zo passen? Weet niet zeker...

Bedankt voor de antwoorden :)
Nee het is een witte en hij komt van Peter D'Haese in Sint Martens Latem.

Nog een vraagje: Zijn er aftermarket merken die dezelfde bevestigingspunten gebruiken als de vario zijkoffers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan