Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Proficiat, ga je veel plezier aan hebben! Hoeveel staat er al op de klok?
Hij ziet er alleszins nog goed uit voor zijn 9 lentes :Y

Dankjewel. Staat nu 39xxx op de klok. Ik moet toegeven dat het windscherm echt rete irritant is. Heb gigantische turbelentie op me kop en krijg er zelfs nekpijn van. Dat scherm is niet heel hoog en loopt ook nog schuin af.

Weet er iemand trouwens welke maat multi torx dit is;

o52dt2.jpg


Zoals je ziet hebben ze het gewoon lager gezet zodat het stuurtje wat lager is. Dit wil ik weer omhoog hebben.
 
Laatst bewerkt:
Blijft toch een mooi, luxe dashboard...

Ik zou er in dit jaargetijde wel een klein ruitje op zetten, denk ik. :Y

ding is heel erg stil , wel een van de stilste motoren die ik ooit gehad heb.

tot 110 km weinig last van de wind .


vind het wel mooi dashboard, al had ik graag een temp en tank meter gewild, alle andere R modellen hebben dat wel ,, heb zelfs de sensoren al ,, zit me af te vragen als de kabelboom gelijk is hoef ik zo'n unit alleen maar in te klikken zou gaaf zijn
 
Ik vermoed dat dat geen torx is, maar een dolgedraaide bzk waarin een torx is gemept geweest..
 
Ah, geweldig! Bedankt voor het uitzoeken!

Zal morgen dan na werk even langs de dealer rijden voor een nieuwe. Enkel te krijgen bij een officiele bmw dealer of ook bij de motoport?
 
Je kan gewoon een M8x25 inbus erin zetten. Het origineel is absoluut Torx, daar zit de hele motor mee vol. Welke maar weet ik niet, maar ik adviseer je een keer een Torx set vanaf T 15 te kopen als je een BMW hebt.
 
Die Torx set ligt permanent in mijn topcase en wordt regelmatig gebruikt... want die verschillende torx-boutjes willen regelmatig vastgezet worden...

De bout van mijn linker handkap heb ik bvb uiteindelijk maar met Loctite geborgd... dat was niet meer te doen... jammer voor de dealer als die handkap ooit weer los moet...
 
Dankjewel. Staat nu 39xxx op de klok. Ik moet toegeven dat het windscherm echt rete irritant is. Heb gigantische turbelentie op me kop en krijg er zelfs nekpijn van. Dat scherm is niet heel hoog en loopt ook nog schuin af.

Weet er iemand trouwens welke maat multi torx dit is;

[afbeelding]

Zoals je ziet hebben ze het gewoon lager gezet zodat het stuurtje wat lager is. Dit wil ik weer omhoog hebben.

torx 45. 19nm
 
vind het wel mooi dashboard, al had ik graag een temp en tank meter gewild, alle andere R modellen hebben dat wel ,, heb zelfs de sensoren al ,, zit me af te vragen als de kabelboom gelijk is hoef ik zo'n unit alleen maar in te klikken zou gaaf zijn

Mijn R1150R 2003 had die ook niet hoor ;) en heb me er prima mee gered :)
 
Dat zeggen ze er niet bij he, als je een GS koopt. Dat je ook dure torxsetjes moet gaan aanschaffen ;)

De gemiddelde GS rijder gaat dan ook altijd naar de dealer en weet waarschijnlijk niet eens dat zen motor met torx vaststaat :+
 
voorkant hoger maken zonder de achterkant te verhogen zal waarschijnlijk het stuurgedrag negatief beïnvloeden!

gisteren even de stuurverhogers verwijderd, bevalt wel goed eigenlijk. Voor stand rijden is dat weer minder natuurlijk, maar dat doe ik meestal niet.

had rechts ook een spiegelverbreder (links past niet ivm mistlicht schakelaar) en die was ook niet nodig, dus die ook eraf. en er zat ook een touratech koplampbescherming op, meeste is mooi RVS maar de ringen roesten... dus eraf om schoon te maken, maar staat ook goed zonder, dus die blijft er voorlopig ook af :P

had een torx set aangeschaft, hard nodig. Vind het niet echt een geweldig system... maar goed.

de banden ga ik binnenkort wisselen, vooraan stapt ie bijna elke dag wel eens opzij :(
 
Detox, slacht maar al dat overvette spaarvarken van je :

visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/new-version-africa-twin-coming?
Ik geloof niet dat ik voor een grotere tank en een hoger scherm mijn brommert ga inruilen. Ik ben meer benieuwd naar de F900GS en de KTM 800 ADV. Ook een productieversie van de Yammerhout T7 houdt mij bezig. Voorlopig ben ik nog erg blij met mijn Hondaatje. :Y
 
Ach Maniac, het is geen echte "pekelfiets" meer, daar ik uiteindelijk op een splinternieuwe 2018 Versys rijd (die immers goedkoper uitdraaide dan m'n jonge gebruikte... ask my accountant... :+ ),maar ik blijf hem wel dagelijks gebruiken zolang er geen sneeuw of pure pekel ligt.

Van zodra hij volgende week de 1.000 km beurt er heeft opzitten (en dus ook de bijkomende LED-lampjes en middenbok geplaatst zullen zijn), krijgt-ie een ACF-50 laagje op zijn edele delen...

Maar hoe rijdt hij ?

In feite verrassend goed : de ietwat mager klinkende 69 Peekaatjes blijken in de praktijk voldoende te zijn voor een vlotte rijstijl, maar toveren niet de kinderlijk blije glimlach op mijn lelijk gelaat, die de GS wél voor elkaar krijgt... ;)

Ik ontving vandaag mijn verhoogd, verlengd (en verwarmd) zadel van TopSellerie en dan vermoed ik dat mijn enige bezwaar tegen deze fiets, m.n. een iets te lage en te dicht bij het stuur gepositioneerde houding voor mijn 1.92 m ook weggetoverd zal zijn...

Voor een fiets die ik ruim beneden de € 7.500 betaalde (en dan gaat de BTW er nog af), is dit een ongelooflijk goede verhouding prijs/kwaliteit...

Let wel, ik zal blij zijn als ik in het voorjaar weer m'n Rode Rakker zal kunnen bestijgen, maar ik heb in afwachting enorm veel lol op deze budget-japanner...(met een inrijverbruik van 1 op 19, ook niet te gulzig). *O*




full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan