Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje bij de les blijven Ten Cats..😃 je leest teveel bij de buurtjes van het RS TOPIC denk ik...😎
Trouwens......hoe zou het met Joke en Jan zijn...??
 
Bij mij is er niks weggegevallen... ik weet alleen niet WAAROM Erwin zijn GSA (reeds) van de hand doet...

Hoewel, we hebben daarvoor geen reden nodig... als de centen er zijn, waarom niet ? O-)

@Maniac : we doen aan telepathie... ik dacht vandaag OOK aan hen...
 
Laatst bewerkt:
voor de liefhebber, heb het niet droog gehouden vandaag.


Mooie kwaliteit beelden.maarrre...ik dacht de hele tijd...wordt het nu nog spannend?
Bijna 20m naar regenspetters op het schermpje kijken is geen uitdaging..

Dus Verhulst....volgende x minstens een vette wheelie ofeen glijpartij waarna je dan in de camera zegt dat alles ok is.....
 
Ik heb beiden net uitgevoerd met de KTemmert, maar niet gefilmd. Dat ding wil vooral op z'n achterwiel, onafhankelijk welke versnelling en in de klei wilde mijn achterwiel ineens naar huis, terwijl ik toch echt de andere kant op aan het sturen was. :?

Nou Ja, een geslaagde eerste testrit dusssss...... :+

23659475_1732463486766462_6690892948344960836_n.jpg
 
Mooie kwaliteit beelden.maarrre...ik dacht de hele tijd...wordt het nu nog spannend?
Bijna 20m naar regenspetters op het schermpje kijken is geen uitdaging..

Dus Verhulst....volgende x minstens een vette wheelie ofeen glijpartij waarna je dan in de camera zegt dat alles ok is.....


ik ben niet het type die stunts gaat uithalen om spannende video's te maken, vind dat niet verantwoord en dus niet verstandig.

en in die stortregen moet je toch al geen ondoordachte dingen doen.
 
We willen pics Tox !!!

(Was het leuk....? Je kijkt zo boos.....)
Er zijn geen foto's gemaakt onderweg, het was erg leuk en dit B| is mijn blije gezicht. :Y

KTM is een beest, of had ik dat al gezegd? Zo lastig als een bospad af en toe kan zijn met een GS, zo makkelijk vliegt dit er overheen. Wel gevaarlijk dat er zoveel bomen staan in een bos, daar zouden ze iets aan moeten doen. :/
 
Moet je wel een bos in de buurt hebben waar je mag rijden... volgens mij zijn die vrij schaars hier in de neerlanden. Bij mij in de buurt heb ik alleen de kuil bij de sluizen, en die gaat ook dicht.

Van het weekend bandjes gewisseld. Eerste keer dus zaten een paar leerpuntjes in. Zij scorpion trails 2's opgegaan, hopelijk geven die meer vertrouwen dan de verjaarde bridgestone/metzeler combi die erop zat. Meteen even een mooi moment om de remmen na te lopen, dat was aan de achterzijde een uitermate goed idee.
oL2T5kC.jpg


opbokken viel reuze mee, gewicht zit mooi in het midden, voor de zekerheid toch wat onder de achterbrug gedaan mocht ie achterover willen :)
sIrB1cB.jpg


dacht ik haal wel even blokjes bij de lokale motoport.... 86 euro voor een setje blokken achter... bij navraag bleken ze niet van 18 karaats goud te zijn dus heb ik ze vriendelijk bedankt. Bij motorcity was een setje 37 euro, ook niet goedkoop maar meer in de richting van wat ik gewend ben. Glijpennen waren nat en roestig, even polijsten en invetten, kan er weer even tegenaan
b8SG0pK.jpg

meteen maar blokken voor de voorzijde bestellen, die kunnen nog een paar 1000km mee vermoed ik.
 
was die lokale motoport BMW dealer dat zou veel verklaren..

originele onderdelen voor mijn R850R koop ik elders goedkoper dan bij de dealer.
had laatst een temperatuur sensor nodig dat scheelde 1/3 ....
 
Heb dit zopas besteld :

Een tweede remlicht voor op de helm (oplaadbaar) met bijkomende functies :

- in geval van ongeval verwittigt het via je mobieltje ook je familie per SMS en e-mail met opgave van je coördinaten.
- mits abonnement (dat ik niet neem) worden bij een ongeval ook de hulpdiensten verwittigd.

Functionneert met GPS en gyroscopen, dus zonder connectie met je motorfiets.

Je kan ook verschillende steuntjes bijkopen voor je andere helm(en).

Gaat 8 uur mee op 1 lading, afhankelijk van het gebruik : alleen remlicht, constant achterlicht dat sterker oplicht bij remmen of knipperende functie.

Kost € 119 (tijdelijk € 109 mits code Xmas).

Het moet me helpen de avondlijke "Highway to Hell" van de Antwerpse Ring te overleven.

Ben benieuwd :


Feux Cosmo CONNECTED
 
Laatst bewerkt:
Mijn GSA heeft de eCall optie. Vergelijkbaar, maar wel in verbinding met een centrale die, naar gelang van de ernst ofwel eerst contact met de rijder zoekt ofwel direct de hulpdiensten inschakelt.

eCall
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een extra (fiets) lampje aan de kraag van mijn motorjas..
Voor dat donkere gat van 30 km lang dat A6 heet...
Als ik desondanks voor mijn kluts wordt gereden rest mij niets anders dan ....help roepen....( als dat nog lukt )
 
eCall helpt niet proactief voor de blinde, comateuze, e-mailende, neuspeuterende, gatachterlijke, maw gebruikelijke automobilist... kwestie van kalf en dempen van de put...

Ik verwacht geen wonderen van het ding, maar vooraan heb ik bijna € 500 gespendeerd aan extra-LED-schijnwerpers, terwijl achteraan de meubelen gered moeten worden door 1 achterlichtje én mijn fluo-hesje dat grotendeels aan het zicht wordt onttrokken door de onmisbare topcase...

Lijkt me dus de investering waard...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan