Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Het TFT-display op m'n KTM is duidelijker dan de analoge tellers van de GS omdat die priegelige cijfertjes van de snelheidsmeter voor mij moeilijk leesbaar zijn.

Het TFT-display switcht dan weer te snel van dag naar nacht bij de minste verandering van lichtsterkte...

Het is altijd wat, m'neer....
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie niet beter op het verkeer en de weg letten...
Of overstekende blondjes....

Ipv olie..banden....wordt het nu digi of analoog discussie..

Nog even en we lezen de krant onder het motorrijden...
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie niet beter op het verkeer en de weg letten...
Of overstekende blondjes....

Ipv olie..banden....wordt het nu digi of analoog discussie..

Nog even en we lezen de krant onder het motorrijden...

Bij automobilisten is dat al aan de orde...

Alleen doen zij het tijdens het (vracht)autorijden
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie niet beter op het verkeer en de weg letten...
Of overstekende blondjes....

Ipv olie..banden....wordt het nu digi of analoog discussie..

Nog even en we lezen de krant onder het motorrijden...

Pardon, mosjeu ... Mijn DUIDELIJKER TFT-DISPLAY laat me toe om in een fractie van een seconde de juiste snelheid af te lezen...en dus onmiddellijk weer op de weg, het verkeer en blondjes te letten...VEILIG, dus..

Voor het ontcijferen van de microscopische mierendrollen op de analoge snelheidsmeter van de GS heb ik ETTELIJKE seconden nodig... GEVAARLIJK, dus...

De krant lees ik wel thuis...
 
er zijn goede analoge klokken en slechte , en dat is voor digitaal net zo.

Ik kijk nu tegen dit aan
BMW R850R_00 (17) by dion verhulst, on Flickr

vind dit toch wel erg mooi, vind het alleen jammer dat ik geen tank/temp meter heb , en iets waar je verbruik op kan zien was ook leuk geweest,, het klokje is waardeloos niet zo duidelijk en lastig om op tijd te zetten.

maar er zijn ook wel digitale cockpitjes geweest waar je echt 2 x moet kijken om iets anders dan de snelheid te kunnen aflezen .

het zal net als banden een eeuwige discussie worden wat is beter , is puur voorkeur en hebben ze er iets van gebakken of niet
 
Klokken horen erbij. Bij zoiets rauws en natuurlijks als motorrijden heb je geen digi scherm nodig die alvast een seintje naar je huis stuurt om je huis voor te verwarmen en een bakje koffie te zetten of je zadel tot exact 37,9 graden verwarmt.

En als je de cijfertjes niet lezen kunt moet je gewoon naar de opticiën. :Y

/Relmodus uit
 
Laatst bewerkt:
Echt meer verschil qua prijs ?

In Frankrijk laat ik een setje banden op de motor monteren en uitbalanceren voor € 25... bij Dafy Moto.Ik kan er dan op wachten.

Voor die prijs begin ik er zelf niet aan te klooien.

Een setje PIRELLI Scorpion Trail 2 kost me daar bovendien slechts 243.80€, inclusief montage.

Lijkt me meer dan redelijk.

die prijs ga je denk ik niet halen bij een nederlandse garagist als je met de complete brommer aankomt...

ik was 222,- kwijt voor dezelfde bandjes, met wat eigen arbeid
 
Klokken horen erbij. Bij zoiets rauws en natuurlijks als motorrijden heb je geen digi scherm nodig die alvast een seintje naar je huis stuurt om je huis voor te verwarmen en een bakje koffie te zetten of je zadel tot exact 37,9 graden verwarmt.

En als je de cijfertjes niet lezen kunt moet je gewoon naar de opticiën. :Y

/Relmodus uit

Overbodige relmodus, trouwens.... ofwel heb je een bril om ver te zien (in mijn geval) ofwel een voor dichtbij en dat raad ik je niet aan op een motorfiets.

Multifocale brilglazen verdraag ik niet...

En zelfs een arend met een brilletje zou nog moeite hebben met die moderne snelheidsmeter van de GS.... in tegenstelling tot het mooie en duidelijke Glockenspiel van de brommer van Verhulst...

BTW: je, voor een broekie toch verwonderlijke, aanval op de moderne displays ten spijt... ook de analoge meters van een MODERNE GS worden electronisch aangestuurd, hoor...of dacht je dat er anno heden nog een zoemend stalen kabeltje naar de versnellingsbak, of gotbetert, naar het voorwiel liep...?

:+
 
Laatst bewerkt:
Overbodige relmodus, trouwens.... ofwel heb je een bril om ver te zien (in mijn geval) ofwel een voor dichtbij en dat raad ik je niet aan op een motorfiets.

Multifocale brilglazen verdraag ik niet...

En zelfs een arend met een brilletje zou nog moeite hebben met die moderne snelheidsmeter van de GS.... in tegenstelling tot het mooie en duidelijke Glockenspiel van de brommer van Verhulst...

BTW: je, voor een broekie toch verwonderlijke, aanval op de moderne displays ten spijt... ook de analoge meters van een MODERNE GS worden electronisch aangestuurd, hoor...of dacht je dat er anno heden nog een zoemend stalen kabeltje naar de versnellingsbak, of gotbetert, naar het voorwiel liep...?

:+

Ik heb met bril geen enkel probleem met het aflezen van zowel mijn eigen als mijn maat met een haast fonkel nieuwe 1200gs meters.

Dergelijke meters zijn (vanaf de 80'er jaren al) in essentie voltmeters, die functie is sindsdien nooit anders geweest, alleen het opwekken van het signaal is in loop der tijd veranderd.

Vergeet niet dat je met een fries te maken hebt. Die zijn per definitie conservatief totdat het tegendeel bewezen is :+
 
Laatst bewerkt:
Och. Een leuke gimmick. Digitale tijdklokken zijn ook al boem oud, maar ondanks dat is nog altijd de wijzervariant mainstream.

De analoge meters op voertuigen zullen naar mijn verwachting dan ook weldra hun rentree maken. :Y
 
Vergeet niet dat je met een fries te maken hebt. Die zijn per definitie conservatief totdat het tegendeel bewezen is :+

Doe jezelf niet te kort, hé Totl !

Heit Evert Prins en Mettje Koopmans uit Akkrum showden gisteren nog zonder de minste schroom hun zopas aangekochte, splinternieuwe motorfiets... zij opteerden zelfs voor LUCHTBANDEN.... ofschoon Mem toch wel even haar twijfels had over dat laatste... :P




full
 
Doe jezelf niet te kort, hé Totl !

Heit Evert Prins en Mettje Koopmans uit Akkrum showden gisteren nog zonder de minste schroom hun zopas aangekochte, splinternieuwe motorfiets... zij opteerden zelfs voor LUCHTBANDEN.... ofschoon Mem toch wel even haar twijfels had over dat laatste... :P




[afbeelding]

_O- _O- _O-

Die luchtbanden vind ik echt "bjusterbaarlik" Dat je zo met je leven wilt spelen is bizar. Kijk van houten naar metalen velgen vond ik al revolutionair, maar ik zou "nea fan myn libben" over gaan op luchtbanden. :+
 
En in de tussentijd gaat het weer wat harder vriezen en heb ik nog geen idee wanneer m'n RS van de productieband rolt. Want ik begreep van m'n dealer dat-ie daar weer opstaat terwijl die al in de testfase zat. En dat allemaal sinds week 5, de laatste week in januari.
Zou het soms een maandagochtendexemplaar zijn ;( :?

Ik weet het, met die pekelzooi ga ik toch nog niet rijden, maar ik heb inmiddels genoeg spullen liggen om er aan- of op te sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk volstaat zelfs een lakfoutje, om niet meteen te mogen passeren...

Of is er weer een batch slechte stuurschakelaars ontdekt, waardoor een aantal brommers weer op de band moeten...

Die vorte polaire vortex is wel een behoorlijke pest.... Mogelijk vertrekken we zelfs niet naar Frankrijk, want daar wordt het niet alleen erg koud, maar ook nog nat, met sneeuw...

Báh...
 
Terug
Bovenaan Onderaan