Op de motor !!!!!!!
Dat is niet waar, hoor Maniac...
Dat is niet waar, hoor Maniac...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat hele offroad gedoe is niets voor mij want ik vind een gravelpad al offroad genoeg. Maar daar heb je geen GS voor nodig want dat gaat ook met een normale straatfiets.
En laten we eerlijk zijn, het grote pluspunt van de GS is toch een beetje het "King of the road" gevoel met het brede stuur, het overzicht en het gemak waarmee dat allemaal gaat. Maar voor echt offroad is-ie toch te zwaar tenzij je echt een expert bent.
En ook, het ding is hoog en manoeuvreert allemaal wat lastiger, zeker als je niet boven de 1.70 of 1m80 uitsteekt.
Dus na 5 Gssen nu de keuze gemaakt voor een brommer waarvan ik denk dat-ie beter bij ons en bij onze manier van rijden past waarbij je als bonus nog een hoger koppel onderin de curve krijgt.
[afbeelding]
Mooie motoren hoor. Veel plezier ermee.
Zelf hou ik nog teveel van het allroadconcept, maar die RS is zeker niet mis en uniek in z'n klasse.
Heb je de RT ook overwogen? Lijkt mij eerder de motor als je van de GS naar een meer weggericht model zou willen gaan.
Vandaag nog een toertje gedaan met mijn KTM 690 ENDURO R en dan valt nog maar eens op hoe fijn een LICHTERE motor rijdt... zelfs met (veel) minder PK’s.
Dat zie je wel vaker hè. Naarmate men ouder wordt is het hoge vermogen niet goed meer te controleren, gaat het allemaal te snel en begint de "downgrade" naar een lichtere machine.
Je mag er best wel eerlijk over zijn hoor.
Zo recalcitrant als je kan zijn verkoop je de Funduro en stap je op een RS.Dat zie je wel vaker hè. Naarmate men ouder wordt is het hoge vermogen niet goed meer te controleren, gaat het allemaal te snel en begint de "downgrade" naar een lichtere machine. Je mag er best wel eerlijk over zijn hoor.
Als de 790 daadwerkelijk ruim onder de 200 kg rijklaar komt, dan geloof ik niet dat hij geschikt zal zijn voor een duo passagier, dat kan nooit heel blijven. De 690 is een lekker licht machientje, maar daar scheurt het subframe ook kapot als je er zwaarbeladen mee gaat rijden.Ik begin dan ook met een stijgende belangstelling uit te kijken naar de toekomstige KTM 790 Adventure... wellicht 170 kg en voorzien van alle gekende elektronische toeters en bellen... indien ook Mrs. Slijk er comfortabel mee op kan, dan wordt dit een bijzonder interessante kandidaat.
Hey Rob,Ik lees al een hele tijd (stiekem) mee, maar denk niet dat ik me ooit netjes heb voorgesteld. Ik ben Rob, en heb een R1200GS uit 2017. Dit jaar ga ik er voor het eerst verder mee weg. Nu heb ik alleen de vario topkoffer bij de motor, die me goed bevalt. Ik schat echter in dat ik hier niet genoeg in ga krijgen voor 1 weekje, dus zijkoffers lijken mij ook erg handig. Welke koffers gebruiken jullie? De vario's? En wat zijn de ervaringen?
Hey Rob,
De vario blikkies zijn stevig en makkelijk op en af de motor te halen. Het nadeel is echter dat je een zijlader hebt en in ingeschoven toestand past er niet veel in. (Klinkt bijna erotisch) Mooier zijn de alu blikkies, al rij je dan wel altijd met zo'n wasrek aan je brommer. Tevens heb je nogal vlot een deuk of kras te pakken.
Als alternatief heb je nog voor weinig de SW-Motech Dakar tassenset. Werkt fantastisch en gegarandeerd waterdicht.
Keuzes.......
O ja. Als iemand hier vraagt wat voor een banden je onder je Beemert hebt zitten, niet antwoorden.
Welkom Rob de meelezert,
Denk ook eens aan de simpele oplossing van een roltas die nog vóór je topkoffer op de plek van de duo kan liggen. Tenzij daar dan weer iemand bovenop moet zitten, want dat is dan geen goed idee.
De variokoffers zijn mij altijd redelijk bevallen. Die aan de uitlaatzijde is redelijk waardeloos qua inhoud, maar daar propte ik altijd m'n schoeisel in. De koffer aan de rechterzijde voldeed wel.
De alu-koffers hebben weer als voordeel dat het bovenladers zijn, maar mooi is anders.
Zo recalcitrant als je kan zijn verkoop je de Funduro en stap je op een RS. Als de 790 daadwerkelijk ruim onder de 200 kg rijklaar komt, dan geloof ik niet dat hij geschikt zal zijn voor een duo passagier, dat kan nooit heel blijven. De 690 is een lekker licht machientje, maar daar scheurt het subframe ook kapot als je er zwaarbeladen mee gaat rijden.
In aanvang waren de Africa Twin fans ook teleurgesteld toen ze de specs lazen van de 2016 twin. Honda wist toen te melden dat 30 kilo afslanken geen probleem was, maar dan moesten we niet klagen als de motor vanzelf uit elkaar zou vallen op een wereldreis.
KTM 1190 adv = 238 kg, BMW 1200 GS = 245 kg, Honda AT = 233 kg......... Allemaal zwaargewichten, maar wel geschikt om met bepakking en duo de wereld rond te gaan.
Zo recalcitrant als je kan zijn verkoop je de Funduro en stap je op een RS. Als de 790 daadwerkelijk ruim onder de 200 kg rijklaar komt, dan geloof ik niet dat hij geschikt zal zijn voor een duo passagier, dat kan nooit heel blijven. De 690 is een lekker licht machientje, maar daar scheurt het subframe ook kapot als je er zwaarbeladen mee gaat rijden.
In aanvang waren de Africa Twin fans ook teleurgesteld toen ze de specs lazen van de 2016 twin. Honda wist toen te melden dat 30 kilo afslanken geen probleem was, maar dan moesten we niet klagen als de motor vanzelf uit elkaar zou vallen op een wereldreis.
KTM 1190 adv = 238 kg, BMW 1200 GS = 245 kg, Honda AT = 233 kg......... Allemaal zwaargewichten, maar wel geschikt om met bepakking en duo de wereld rond te gaan.
Als de 790 daadwerkelijk ruim onder de 200 kg rijklaar komt, dan geloof ik niet dat hij geschikt zal zijn voor een duo passagier
Ja hoor, hij moest weer zo nodig:
Desiderata (Latijn voor "verlangde zaken") is een gedicht in proza uit 1927 van de Amerikaanse schrijver Max Ehrmann (1872–1945). Het gedicht werd bij het grote publiek bekend nadat het in 1965 op het doodsbed van de politicus Adlai Stevenson werd gevonden.
Ik maakte inderdaad gebruik van binnentassen, voornamelijk omdat de vario's behoorlijk zwaar zijn. Als je dan in een hotel naar de 4e verdieping moet zwalken, met 30 graden zonder airco, met je pak nog aan en helm in de hand........wat een marteling was dat.Een roltas klinkt ook als een goed idee, ik zal me hier ook even in verdiepen. Ik neig tot nu toe wel naar de varios. Gebruikten jullie binnentassen?
Het nifo rend agteruit hier in het topik.Als het gedicht van Max Ehrmann (1872-1945) nu ook al niet meer als basiskennis van iedereen kan beschouwd worden, dan weet ik het ook niet meer, hoor...
Bind je zo achterop op de plek waar je liever niet iemand wilt hebben....
Ik zie dat er ook binnentassen worden verkocht, maar die zijn wel echt aan de prijs...
Als jij vriendjes met Nana wil blijven,..... Ben je niet goed bezig...