Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb vaker last van mijn schouders,rug. De laatste paar keren leek het even mee te vallen. Maar ik heb eigenlijk ook een pauze gehad in de hoeveelheid motorrijden. Nu was ik aan het kijken naar zo'n stuuradapter en dan een normaal stuur erop. Kost ongeveer 250 euro. Dan komt het stuur natuurlijk iets hoger en lijkt mij iets meer naar je toe.
Heb hetzelfde model en had ik in het begin ook toen ik begon met rijden op de GSX, ben zelf 1.90 en had jaren geen motor gereden.
Kreeg last van schouders, polsen en klein beetje rug.
Heb mijzelf een andere meer ontspannender zithouding aangeleerd door mijn ellebogen iets naar buiten te draaien en mijn buikspieren iets aan te spannen waardoor ik niet meer zo leun op mijn polsen en mijn schouders en ellebogen niet op slot zitten.
Heb nu al toerritjes gemaakt van een paar uur en had dan meer last van mijn benen/heup door het stilzitten...🤐

Hoop binnenkort weer eens te kunnen rijden als mijn vakantie voorbij is, alleen met 2 kids thuis wordt wat lastig....
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal..
En als je kramp krijg in je handen, niet zo knijpen in de handvatten. :+ :t
 
En af en toe een holle rug trekken, goed voor heel veel spieren. Ook de heupen. :)
 
En af en toe een holle rug trekken, goed voor heel veel spieren. Ook de heupen. :)
Dat doe ik ook regelmatig :Y

Of wat ik ook wel doe bij een lange en bergaf lopende afrit, en geen verkeer achter mij, eens op de afrit doorschakelen naar neutraal, en gewoon rechtop gaan zitten met de handen op de tank en laat maar bollen :]
 
Heb hetzelfde model en had ik in het begin ook toen ik begon met rijden op de GSX, ben zelf 1.90 en had jaren geen motor gereden.
Kreeg last van schouders, polsen en klein beetje rug.
Heb mijzelf een andere meer ontspannender zithouding aangeleerd door mijn ellebogen iets naar buiten te draaien en mijn buikspieren iets aan te spannen waardoor ik niet meer zo leun op mijn polsen en mijn schouders en ellebogen niet op slot zitten.
Heb nu al toerritjes gemaakt van een paar uur en had dan meer last van mijn benen/heup door het stilzitten...🤐

Hoop binnenkort weer eens te kunnen rijden als mijn vakantie voorbij is, alleen met 2 kids thuis wordt wat lastig....



Dat van die houding is ook een goeie tip. Wel doe ik vaker in neutraal zetten of laten afremmen op de versnelling en dan handen los van het stuur, even de armen laten hangen. Bij mij beginnen mijn handen te tintelen, dan trekt het naar mijn ellebogen,schouders. Rug valt opzich wel mee tegenwoordig. Maar ik doe inderdaad ook vaker de rug even hol maken. Ik heb al goed gekeken of het aan de handschoenen ligt, te vast houden van het stuur. Maar ik heb het al langer.

Ik heb laatst eens op een Hayabusa 200km gereden(naar huis gereden voor een vriend). Maar daar kreeg ik nog sneller last. Natuurlijk ook een andere zithouding, waarbij je nog meer ligt op de motor. De druk op de polsen word dan ook stukken hoger.
 
Dat doe ik ook regelmatig :Y

Of wat ik ook wel doe bij een lange en bergaf lopende afrit, en geen verkeer achter mij, eens op de afrit doorschakelen naar neutraal, en gewoon rechtop gaan zitten met de handen op de tank en laat maar bollen :]
:^

Ik heb een crampbuster, even wennen, maar is soms ook fijn. (Kan zelfs gasgeven alleen met de duim)
En de retourkabel was blijkbaar lui geworden, dus zonder gas bleef de motor dan ongeveer even hard gaan.
Ideaal hier op de 80 km milieuzones van de Randstad. *O* :+

full
 
Laatst bewerkt:
@Bjorn89: met een Hayabusa moet je gewoon 250km/u rijden, dan is dat probleem opgelost :+
:Y *O*

En ontspannen zitten, de houding is waarschijnlijk even wennen.
Ik ga liever met een Busa naar Italië dan met een BMW K100.
Dan kom ik meer uitgerust aan. :)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb hem gekocht! Gelijk 100 kilometer mee naar huis gereden, wat perfect ging. Alleen het verhoogde windscherm lijkt niet zo goed te werken. Het lijkt wel alsof ik hierdoor juist meer last heb van de wind.

Ook best wel veel resonantie van de motor boven de 110, kan dit komen door de begrenzing?
 
Nou ik heb hem gekocht! Gelijk 100 kilometer mee naar huis gereden, wat perfect ging. Alleen het verhoogde windscherm lijkt niet zo goed te werken. Het lijkt wel alsof ik hierdoor juist meer last heb van de wind.

Ook best wel veel resonantie van de motor boven de 110, kan dit komen door de begrenzing?
Fotootje? Als je liever een originele kuipruit hebt ... :+
 
@Bjorn89: met een Hayabusa moet je gewoon 250km/u rijden, dan is dat probleem opgelost :+


Dat zal het zijn ja. :P Moet zeggen, wat een power heeft zo'n motor. Niet normaal meer.
Ook op de snelweg in de 6, je hoeft maar even aan het gas te komen.


Misschien dat zo'n clampbuster ook wel toegevoegde waarde heeft, heb ik ook wel eens over nagedacht om te proberen.
 
De vering mag wel even nagekeken worden.
Ik vermoed minimaal versleten voorveren, maar het kan ook gewoon een servicebeurt zijn. ;)
(Bovenop de poten al wat ingedraaid?)

Opvolgende hobbels pakt hij niet? En een enkele wel?

Je kan een gratis check laten doen bij HK Suspension of bij Hyperpro.
Mijn ervaring is dat ze een goudeerlijk advies uitbrengen. :t

En de meeste motorzaken hebben er duidelijk minder verstand van.

Ik moet hier weer even vaker gaan kijken:P
Opeenvolgende hobbels zijn geen probleem, het is dat superstrakke asfalt waarop opvalt dat de motor een heeeel klein beetje stuitert.
Versleten vering lijkt me sterk, zo na 9200 km.. :P maar het zou best nog de oliën kunnen zijn van 23 jaar geleden.
Heb hem toen weggebracht voor nieuwe banden, beurt en "wat je kan vinden om de rest van het budget vol te maken". De garage heeft toen bij lange na het budget niet volgemaakt gewoon omdat het niet hoefde volgens hen. De afstelling van de carbs heeft toen toch wel de meeste aandacht gekregen, wat niet geheel gelukt was omdat die eigenlijk gewoon gereinigd moeten worden.
 
Ik vind het wel mooi staan die verhoogde kuipruit.
Geeft het echt geen effect? Misschien zou je eens de kans moeten krijgen met een GSX F met originele kuipruit te rijden, misschien voel je dan wel verschil.

En nog een GIVI Wingrack ook *O*
... ik zou er toch echt eens werk van moeten maken mijn terug op te knappen en te monteren ... :')
 
Ik moet hier weer even vaker gaan kijken:P
Opeenvolgende hobbels zijn geen probleem, het is dat superstrakke asfalt waarop opvalt dat de motor een heeeel klein beetje stuitert.
Versleten vering lijkt me sterk, zo na 9200 km.. :P maar het zou best nog de oliën kunnen zijn van 23 jaar geleden.
Zo veel informatie gaf je nou ook weer niet :+ 9.200 km. :}

Maar goed, er kan inderdaad wel water bij de olie zitten of iets anders.
En wat Burnett al eerder zei, de motor staat altijd op zijn voorveren, dus die verouderen ook met de jaren.
Niet alleen met de kilometers. ;)

Die voorveren kan je eruit halen en opmeten, er zijn gewoon vervangingswaarde als ze korter zijn geworden.
En korter gaat ook i.c.m. slap.

Maar je uitgaande demping werkt nog wel goed zo te lezen. :t
Ik vind het wel mooi staan die verhoogde kuipruit.
Geeft het echt geen effect? Misschien zou je eens de kans moeten krijgen met een GSX F met originele kuipruit te rijden, misschien voel je dan wel verschil.
Misschien vallen er inderdaad net turbulenties rond zijn hoofd.
Dat hangt een beetje van hoe groot iemand is, op de motor zit, tegen de tank, van de tank af, lange stijve armen of met een knikje.

Anders wat meer in de ruit kruipen, dan werkt die wel. :+

full
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik heb een crampbuster, even wennen, maar is soms ook fijn. (Kan zelfs gasgeven alleen met de duim)
En de retourkabel was blijkbaar lui geworden, dus zonder gas bleef de motor dan ongeveer even hard gaan.
Ideaal hier op de 80 km milieuzones van de Randstad. *O* :+

[afbeelding]
Als ik lang 1 snelheid moet houden dan leg ik mijn wijsvinger op het vaste gedeelte waar je gashandel aanzit en de rest van mijn vingers en duim op de handel, zo houdt ik ook prima de snelheid aan doordat mijn hand niet zo snel verdraaid en eigenlijk geen kramp krijg.
Ik wijs eigenlijk continu in de rijrichting..... :+

Dat van die houding is ook een goeie tip. Wel doe ik vaker in neutraal zetten of laten afremmen op de versnelling en dan handen los van het stuur, even de armen laten hangen. Bij mij beginnen mijn handen te tintelen, dan trekt het naar mijn ellebogen,schouders. Rug valt opzich wel mee tegenwoordig. Maar ik doe inderdaad ook vaker de rug even hol maken. Ik heb al goed gekeken of het aan de handschoenen ligt, te vast houden van het stuur. Maar ik heb het al langer.

Ik heb laatst eens op een Hayabusa 200km gereden(naar huis gereden voor een vriend). Maar daar kreeg ik nog sneller last. Natuurlijk ook een andere zithouding, waarbij je nog meer ligt op de motor. De druk op de polsen word dan ook stukken hoger.

Dat had ik dus ook, tintelingen etc maar na het meer ontspannen van de ellebogen en schouders door de andere zithouding geen last meer.
 
Ik vind het wel mooi staan die verhoogde kuipruit.
Geeft het echt geen effect? Misschien zou je eens de kans moeten krijgen met een GSX F met originele kuipruit te rijden, misschien voel je dan wel verschil.

En nog een GIVI Wingrack ook *O*
... ik zou er toch echt eens werk van moeten maken mijn terug op te knappen en te monteren ... :')
Zou ik inderdaad wel eens willen proberen.

Ik wil trouwens xenon in bouwen, maar de h7 lamp zit in een speciaal houdertje. Iemand die hier een simpele oplossing voor heeft?

Ik heb al wat gevonden op eBay :+
 
Laatst bewerkt:
Goede avond.
Ik ben rond aan het kijken voor een 600 of 750 f.
Nu zou ik graag weten vanaf welk bouwjaar de 600 een digitaal klokje (tijd) heeft gekregen.
Er staat namelijk een 600 te koop bij mij in de buurt en volgens sommige zou het klokje niet kloppen met het bouwjaar.
Mvg Peter
 
Ik heb weer een flink stuk gereden, nu merk ik dat de resonantie van het motorblok best vervelend zijn. Vooral boven de 90kmu. Iemand enig idee wat dit kan verhelpen? Ik ben zelf bang dat de begrenzing een rol speelt.
 
Ik heb weer een flink stuk gereden, nu merk ik dat de resonantie van het motorblok best vervelend zijn. Vooral boven de 90kmu. Iemand enig idee wat dit kan verhelpen? Ik ben zelf bang dat de begrenzing een rol speelt.
Bij 85 tot 95 km/u heb ik er ook last van. Alles erboven en eronder geen probleem.

Daarom rijdt ik ook nooit 90km/u. Ofwel stopt het bij 80 ofwel niet onder de 100 :P
 
Bij 85 tot 95 km/u heb ik er ook last van. Alles erboven en eronder geen probleem.

Daarom rijdt ik ook nooit 90km/u. Ofwel stopt het bij 80 ofwel niet onder de 100 :P
Bij mij wordt het vanaf de 90 alleen maar erger voor m'n gevoel. Zat te lezen dat de synchronisatie van de carbs kan helpen?
 
Goede avond.
Ik ben rond aan het kijken voor een 600 of 750 f.
Nu zou ik graag weten vanaf welk bouwjaar de 600 een digitaal klokje (tijd) heeft gekregen.
Er staat namelijk een 600 te koop bij mij in de buurt en volgens sommige zou het klokje niet kloppen met het bouwjaar.
Mvg Peter

Ik weet het niet precies, maar de 2001 heeft een digitaal klokje. De 98/99 Hebben geen klokje en vanaf 2003(?) Is het een analoog klokje met suzuki logo

Welk bouwjaar gaat het dan om? En die kan ook later op kenteken zijn gezet, meestal word die datum opgegeven.
 
Misschien weet DKP het volgende. Kan ik met de gsx 750 f uit 2001 euro 95 e10 tanken? Ik ga over een aantal weken richting Antwerpen en ik heb begrepen dat het dan of 98 of e10 wordt.
 
Goede avond.
Ik ben rond aan het kijken voor een 600 of 750 f.
Nu zou ik graag weten vanaf welk bouwjaar de 600 een digitaal klokje (tijd) heeft gekregen.
Er staat namelijk een 600 te koop bij mij in de buurt en volgens sommige zou het klokje niet kloppen met het bouwjaar.
Mvg Peter
Welkom in het GSX F topic *O*

Bij de jongere versies is het standaard. Maar ik vermoed dat het klokje eerder ook optioneel verkrijgbaar was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan