Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je dat wel zeker? Dat betekent dat de klepspeling kleiner is dan de 600/750F. De waarden daarvan (uit mijn hoofd) is inlaat 0.10-0.15 en uitlaat 0.18-0.23.


Je hebt wel gelijk Cor, de 1100 heeft de zelfde klepspeling als de 750 en de 600 met stelboutjes.
De 600 met plaatjes hebben weer een andere speling.
 
Volgens Bok001 repareren, maar ik ga toch voor de andere optie, een andere motor. Volgende week vrijdag kan ik mijn Honda CBR 900 RR ophalen en ga ik daar mijn geluk op beproeven.... Is wel iets anders dan een F-je, maar hij reed wel ontzettend lekker *O*


ik heb blokken en krukassen liggen incl bigendlagers, dus opbouwen hoeft niet zo duur te zijn.
 
Ik heb vanmiddag mijn gsxf weer aan de gang geholpen. Nu ik minder km naar werk hoef te rijden, 6km ipv 20 enkele reis, pak ik de trapfiets ipv de motorfiets. Resulteert dat ik de motor ook minder gebruik...

Ik had de motor al sind november of december niet meer gebruikt :o

Ik had van de week de accu aan de lader gezet, dus met een volle accu had ik um al vlug aan de gang. Spiegels schoongemaakt, banden spanning gecheckt, ketting gecheckt, verlicht deed het. Mooi alleen mijn knippers deden het niet. Ik ben bang dat mijn relais naar de knoppen is. Remlicht en achterlicht doen het wel en omdat ik alles in een heb: led verlichting na schema van de gsxfclub. Ga ik er vanuit dat het relais defect is. Morgen met daglicht maar weer verder kijken.

Vanmiddag in ieder geval een lekker stukkie gereden :]
 
Mijn nieuwe pak is besteld *O*

m98-103890gMonza.jpg


m98-103890-backg-Monza.jpg


m98-MonzaLtd.jpg
 
OHJA en ik heb vandaag voor het eerst gereden vandaag, zo onwijs zenuwachtig heb ik nog nooit gereden. Wat anders dan mijn vertrouwde GSX :o Het was alsof ik mijn eerste rijles had :Y

Het was helemaal te gek. Dat ding schakelt zo vreselijk soepel en trekt als ik weet niet wat, ik ben echt als een kind zo blij... ik heb zelfs spierpijn in mijn wangen van het constante lachen.

wat rijd dat onwijs super tof ... hoe vaak mag ik dat nog gaan zeggen :+
 
OHJA en ik heb vandaag voor het eerst gereden vandaag, zo onwijs zenuwachtig heb ik nog nooit gereden. Wat anders dan mijn vertrouwde GSX :o Het was alsof ik mijn eerste rijles had :Y

Het was helemaal te gek. Dat ding schakelt zo vreselijk soepel en trekt als ik weet niet wat, ik ben echt als een kind zo blij... ik heb zelfs spierpijn in mijn wangen van het constante lachen.

wat rijd dat onwijs super tof ... hoe vaak mag ik dat nog gaan zeggen :+

Hier..... dit was de laatste keer denk ik. maar hij rijd dus prima en dat is goed nieuws.

mooi pakkie trouwns.


Ik heb mijn fiets ook weer gewassen en de accu terug gezet. Hellaas is de accu zover heen dat hij er niet meer op wil starten. Hij loopt er voor de rest nog wel op je moet hem dus alleen even een duwtje geven om te starten. Morgen toch even een rondje rijden. en dan gaat er van de week een nieuwe accu in.
 
full

klik
Weerbericht van het KNMI geldig tot morgen middernacht.

Opgesteld op zondag 01 maart 2009 om 08.33 uur.

Eerst wat zon, later regen.

Aanvankelijk schijnt de zon nog op veel plaatsen door hoge sluierbewolking. Meer dan een waterig zonnetje zit er echter niet in. In de loop van de ochtend neemt de bewolking vanuit het zuidwesten toe en deze wordt in de namiddag zo dik dat het gaat regenen. In de avond breidt de neerslag zich naar het noorden toe uit en mogelijk krijgt ook het midden en oosten van het land er mee te maken. Wel is het vrij zacht voor de tijd van het jaar: de maxima lopen uiteen van 10 graden in het Waddengebied tot 14 graden in het zuidoosten. De zwakke tot matige wind komt eerst uit oost tot zuidoost, maar wordt later op de dag zuid tot zuidwest.

zo en met deze info gaan we eerst maar een buiten spelen :] :] :W
 
Laatst bewerkt:
Sjo, terug van een weekendje Molenhoek en omstreken en een kleine 400 kilometer verder. Wat loopt dat ding op rails, tussen de A73 en A50 zijn een paar geweldige bochten met 70-bordjes aan de zijkant. Deze keer de pret niet laten bederven en met 160 de bochten genomen... met mijn vrouwtje achterop :9~ Het kon nog wel 40km harder. Ietsje terug nog vollop in de remmen voor een BMW boxer die ineens van baan veranderde, maar voor de rest een lekker motorweekendje gehad.
 
Je hebt wel gelijk Cor, de 1100 heeft de zelfde klepspeling als de 750 en de 600 met stelboutjes.
De 600 met plaatjes hebben weer een andere speling.

Net even voor de zekerheid gekeken in mijn vertrouwde Haynes en die geven idd. de klepspeling aan die ik eerder opgaf. Dan is .15mm voor de uitlaat te krap, weer opentrekken die boel zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Zo.. weer een dag voorbij. voor het logboek vandaag de eerste 146km van het seizoen gedaan. *O* *O*
Het weer viel toch nog een beetje tegen hier in de streek. -O- Het was nog amper een waterig zonnetje te noemen. en ik heb zelfs wat regen gehad. -O-
Ik was ook niet de enige op de weg heb ik wel gemerkt. volgens mij heeft iedereen zijn motor uit de schuur gehaald vandaag. En ook veel wielrenners op de weg vandaag. Er waren er nog twee ernstig geraakt of gevallen ook op de lekdijk (zuid van nieuwegein). de ambulanse reed maar langzaam weg. dat gun je dan ook weer niemand. '(

verder nog een knipper van de fiets van mijn broer moeten maken. Wat zit zo een kawa slecht in elkaar zeg. Lampje vervangen doet hij het de helft van de tijd nog niet. :+

thuis gelijk even onder de douche gegaan en daar eigenlijk pas gemerkt dat ik toch wel koud geworden ben tijdens het rijden. maar het was het weer waard.

harm :W
 
Vandaag weer voor het eerst gereden sinds afgelopen november.

Garagedeur open, druppellader ontkoppelt en na 2 pogingen startte de 750 geheel probleemloos.

Lekker ritje door 't Gooi gemaakt.

Wat is het toch een pracht hobby.....
 
Net even voor de zekerheid gekeken in mijn vertrouwde Haynes en die geven idd. de klepspeling aan die ik eerder opgaf. Dan is .15mm voor de uitlaat te krap, weer opentrekken die boel zou ik zeggen.

Ik heb de uitgaande speling op 20 gezet, volgens de monteur en haynes was 15-25 volgens mij. Ik ben er dus lekker tussenin gaan zitten. Wel effe een nieuwe steeksleutel 8 gehaald, mijn evergreen sleutel vond ik iets teveel speling hebben voor dit delicate klusje. Kosten vielen mee, totaal iets van 48 euro voor de kleppendekselpakking, pakkingingen rondom de bougies en een losse bout van het deksel ( de vorige eigenaar had deze gestript).

Vanmiddag dus een klein tochtje van een km of 70 gedaan, heerlijk gereden. Als het blok koud is loopt hij wat rauw maar als de boel warm is :9~ . Kwam er alleen achter dat ws mijn koppelingspomp lek is, effe een revisiesetje erin zetten. Denk dat als ik de carbs (laat) sinchroniseren hij nog iets mooier loopt.
 
wel van plan, als ik dan mag rijden XD,

ik wil de vervanger wel eens zien ;)

mis je 'm al, of ben je de katana al vergeten door je cbr?
 
Ik heb het er vandaag nog over gehad met de groep waar ik altijd mee rijdt...

Ik moest bijna huilen toen mijn katana wegreed en gister durfde ik amper op de cbr te stappen... hoe gek kun je wezen :9

Nu ben ik echt super blij met mijn cbr, en nu wil ik echt niet meer ruilen.... maar tijdens het rijden denk ik steeds even van, bij de gsx ging dat zo... heel grappig. Het is gelukkig een wereld van verschil... Ik heb bijvoorbeeld nu onwijs spierpijn in mijn polsen, nek en schouders van de andere zithouding en ik zal minder gemakkelijk even naar vrienden 100km verderop crossen voor een kop koffie, want touren is er niet echt bij... je moet eigenlijk constant bochten pakken :+

Dus ja ik mis hem wel, maar wil de cbr niet meer kwijt _O-
 
Ja ik ga naar de megameeting.

En ook heerlijk gereden dit weekend, alleen na gisteren een kop koffie bij familie gedronken te hebben wou ik de fiets starten, kwam er ineens rook onder mijn zadel vandaan! Dus zadel eraf, enorme stinkende brandlucht die uit mijn luchtfilter kwam.... Tank en kuipen er nog afgepakt maar zag zo snel niks, het bleef wel roken en roken. Toen de rook verdwenen was proberen te starten en hij deed het gewoon zonder problemen.... Wat denken jullie, backfire??? iemand eens iets soortgeljiks meegemaakt. En is er een kans dat ik een nieuw luchtfilter aan moet schaffen?
 
Nee heb geen knal gehoord, het gebeurde bij het starten, de motor is niet aan geweest. Had wel de choke open staan...

Heb de luchtfilter er nog niet af gehad... das werk voor morgen! Maar misschien nog iets anders wat het geweest zou kunnen zijn? En kan het aan de choke gelegen hebben?
 
Hey jongens,

Ik ben bang dat het al heel vaak is gevraagd maar ik zoek al zolang dat ik het toch graag aan jullie vraag.

Ik heb een GSX600F (model: 2002) en ik ben op zoek naar een Soloseat Cowl. Ik kan het alleen nergens vinden. Weet iemand een plaats waar deze nog verkrijgbaar zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan