Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

oke, dan ga ik deze week of begin volgende week aan beginnen. Hopelijk gaat deze keer beter dan vorige keer met koppelingsplaten vervangen.
 
Ik heb ze ook losgekregen met een normale inbussleutel, die van mij zaten akelig vast door de Loctite en heeft mee één kopje van de sleutel gekost.
 
Aangezien de carburateur wederom flink aan het lekken was zit ik er aan te denken om dit keer de onderdelen in de carburateur te vervangen, maar nu kom ik nergens een zogenaamde reparatie set (carb kit) tegen voor de CB-1. Zoek ik niet goed of zijn deze niet meer leverbaar of is er een alternatief?
 
Nou het lijkt als of er een van de middelste 2 carbs lekken, ik kan slecht zien waar het excact vandaan komt, waarschijnlijk een vlotternaald die vast zit. Ik heb hem vorig jaar open gemaakt en toen een poging gedaan tot schoonmaken en dat ging een half jaar goed. In april is hij ultrasoon gereinigd bij een garage maar dat is dus goed gegaan voor 2 maand. Vandaar op advies van de garage ook opzoek naar een nieuw carb setje.
 
Vandaag de vorkpoten eraf gehaald, alles ging lekker vlot. Maar de inbus die helemaal onderin zit, heb ik niet kunnen losdraaien, die zit echt muurvast. De inbusbout begint een beetje door te draaien, dus ik denk dat ik de poten maar toch naar de garage brengen voordat ik het sloop.
 
Met een beetje pijn heb ik net mijn CB1 te koop gezet. Altijd met heel erg veel plezier op gereden, maar ik ga een andere motor kopen waar ik wat makkelijker mee op de snelweg kan rijden. Heeft me nooit in de steek gelaten en ontzettend veel plezier aan beleefd. Als iemand interesse heeft, klik dan hier
 
Hier vind je wat je nodig hebt. Vlotternaald + zitting en vlotterdekselpakking.

Maar laat de carb eerst weer echt ultrasoon reinigen en de vlotterhoogte goed afstellen.

http://www.nrp-carbs.co.uk/shop/ind...uct&keyword=cb1&category_id=0&product_id=2584

Honda CB-1 CB400 CB1-400FK/FL/FM NC27 JAP '88-90 Needle valve+seat

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


RC 30 wordt onder handen genomen.augustus 2013.

Ultrasoon-reiniger. augustus 2013.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend motorstore Barendrecht en Hemo motoren gebeld om te kijken hoe duur het is om de voorvork keerringen te vervangen. Bij motorstore Barendrecht vragen ze 145 euro voor 2 losse poten en Hemo motoren doen het voor 70 euro. Dat was dus een makkelijke beslissing, meteen de voorpoten naar Hemo motoren gebracht en in de middag weer opgehaald. Nu is alles weer goed, geen lekkende voorvork meer. Ik moet hier toch een compliment geven aan Hemo motoren, ik werd heel goed geholpen en ben zeer tevreden.
 
de onderste inbusbout was muurvast, maar toen ik alle kracht inzet was dat inbusbout doorgedraaid.
Daarnaast voelde ik dat de voorvork meedraaide van binnen. Ik heb gelezen dat slagsleutel de beste gereedschap hiervoor is, maar dat heb ik niet. Gezien dat een inbusbout a doorgedraaid was en dat ik geen slagsleutel heb, besluite ik toch maar de poten weg te brengen.
 
Ik heb zon luchtsleutel gekocht bij de aldi. Werkt wel goed.

Andere truuc is wat gevaarlijker maar net zo effectief. Poot in een metalen parasolvoet en met een spanband inlaten veren tot de binnenkant niet meer meedraait en je de inbus los kunt nemen. Pro tip: niet met je harses er boven komen. :P
 
Ik heb zon luchtsleutel gekocht bij de aldi. Werkt wel goed.

Andere truuc is wat gevaarlijker maar net zo effectief. Poot in een metalen parasolvoet en met een spanband inlaten veren tot de binnenkant niet meer meedraait en je de inbus los kunt nemen. Pro tip: niet met je harses er boven komen. :P

Dat klinkt idd beetje gevaarlijk. Hoeveel was je eigenlijk kwijt voor een compressor en de luchtsleutel? Is het beetje te doen als ik in een appartement zonder lift woon(dus elke keer met trap naar boven en naar beneden dragen)?
 
Compressor + luchtsleutel was dacht ik onder de 200 euro. Het is wel onhandig om dat apparaat telkens naar beneden te zeulen, heb je geen bergruimte op de grond of kelder?

Ik woon ook in een appartement maar heb een deel van een schuur gehuurd (+- 20m2 voor 300 euro per jaar) waar m'n motoren en gereedschap staat. :P
 
Nee ik woon in een gebouw uit jaren 50, er is geen schuur, garage of opslagruimte in heel de wijk. Ik heb ook gedacht aan om een garage te huren, maar dat is niet echt betaalbaar voor een eeuwige student.
 
Nee ik woon in een gebouw uit jaren 50, er is geen schuur, garage of opslagruimte in heel de wijk. Ik heb ook gedacht aan om een garage te huren, maar dat is niet echt betaalbaar voor een eeuwige student.

Dan zou ik je aanraden om even te wachten met dat luchtgereedschap. :P
 
Vandaag tijdens het vervangen van remvloeistof weer de ontluchtingsnippel van de voorrem doorgedraaid.
De ontluchtingsnippel zat wel heel erg vast, maar kon nog wel draaien. Na een paar keer draaien was die al doorgedraaid. Heb geen idee waarom, want de steeksleutel(nummer 8) die ik gebruik past er precies goed op. Dan maar een nieuwe ontluchtingsnippel kopen en vervangen. Maar ik weet niet welk maat het precies is, staat ook niet vermeld in de WPHB.

Op MLMPARTS (http://www.mlmparts.com/nl/hel-rvs-ontluchtingsnippel.html) kan ik uit 3 maten kiezen: M10, M8, en M7. Ik denk dat het M7 is, gezien de moer was heel klein. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Welk maat denken jullie de juiste is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan