Samen tot de conclusie gekomen dat een van de bobines kortsluiting maakt.
En dus toch niet, het blijkt de brandstofpomp te zijn. Zie ook dit topic: lennart0r in "Zekering brandt door bij starten"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Samen tot de conclusie gekomen dat een van de bobines kortsluiting maakt.
Ik heb een klein probleempje hier.
Zodra ik de motor start, brand m'n zekering door vd startmotor in de zekeringkast (10Amp)
Startmotor draait effe rond en einde zekering.
Als ik een nieuwe zekering erin stop, en het startrelais overbrug met een schroevendraaier, dan ook vliegt de zekering eruit.
Zou dit probleem komen door kortsluiting in het startrelais of zou ik het ergens anders moeten zoeken?
Is het bij jou ook te relateren aan het warme weer?
Link vraagt om speurders.nl naam en wachtwoord.Iemand interesse in een honda cb1 onderdelen brommer/pekelbrommer/lichte opknapper?
Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen
Bij interesse aub een pb'tje sturen.
De kortsluiting zit idd in de brandstofpomp.
Heb gelijk maar effe 2 nieuwe besteld op Ebay.
Kosten 23.80 p/stuk.
Is goedkoper dan een revisiesetje.
Linkje:
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CB1-C...ash=item3d12b51838:g:SHYAAOSwPc9WzwU5&vxp=mtr
Toch maar goed dat je die pomp hebt besteld, ik heb net het revisiesetje geplaatst en de zekering blijft op dezelfde manier doorbranden. Ik vond al dat de oude contactpuntjes er nog wel aardig uitzagen: slijtage was natuurlijk duidelijk te zien, maar ik zag niet direct de reden voor kortsluiting. Het zit gen blijkbaar dus toch in de motor zelf.
Link vraagt om speurders.nl naam en wachtwoord.
85 graden fan switch opzetten http://www.ebay.com/itm/Radiator-Fa...ash=item27d88d76d5:g:J0IAAOxyAZ9SRV~a&vxp=mtruhm. redelijk de weg kwijt geraakt op een cb-1....
ik rij normaal op Ducati's
Maar omdat ik ga meedoen aan een chalengerit van 3000km
op een motor die niet meer mocht kosten als 400 euro heb ik dus een cb-1 gekocht.
ding rijd prima en je kunt er vreselijk hard mee door de bochten.
ik gheb de fiets uitgeprobeerd in talie een week of wat geleden.
natuurlijk allerlei problemen gehad.
alles is opgelost!
Maar ik vind dat de watertemperatuur vaak aan de hoge kant is
Stond al gauw met overkokende radiator.
bleek de ventilator niet te werken. deze terugkeek gerepareerd en dat werkt dus weer prima.
heb gelijk de thermostaat er maar uitgehaald voor maximale flow.
temperatuur sensor werkt ook prima slaat aan bij ongeveer 95 graden celsius.
toch vind ik de fan snel aanslaan.
Deze fiets is natuurlijk een heethoofdje...... maar graag zou ik het iets koeler zien.
sugesties en is dit een bekend probleem...