Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Ik heb een klein probleempje hier.
Zodra ik de motor start, brand m'n zekering door vd startmotor in de zekeringkast (10Amp)
Startmotor draait effe rond en einde zekering.

Als ik een nieuwe zekering erin stop, en het startrelais overbrug met een schroevendraaier, dan ook vliegt de zekering eruit.

Zou dit probleem komen door kortsluiting in het startrelais of zou ik het ergens anders moeten zoeken?

De startmotor heeft geen eigen zekering en zeker niet een van 10 A, het startrelais heeft wel een zekering, die van 30A, die zit apart.

Het lijkt erop dat je hetzelfde probleem hebt als ik. Check je spanningsregelaar, brandstofpomp en eventueel bobines. Bij mij was het dus de brandstofpomp.
 
Je hoeft het niet per sé te meten. Je kunt van de spanningsregelaar en de pomp gewoon de stekker loshalen en dan starten, kijken of de zekering erdoor vliegt of niet. Zo ben ik erachter gekomen dat het de benzinepomp was.
 
De kortsluiting zit idd in de brandstofpomp.
Heb gelijk maar effe 2 nieuwe besteld op Ebay.
Kosten 23.80 p/stuk.
Is goedkoper dan een revisiesetje.

Linkje:

http://www.ebay.com/itm/HONDA-CB1-C...ash=item3d12b51838:g:SHYAAOSwPc9WzwU5&vxp=mtr

Toch maar goed dat je die pomp hebt besteld, ik heb net het revisiesetje geplaatst en de zekering blijft op dezelfde manier doorbranden. Ik vond al dat de oude contactpuntjes er nog wel aardig uitzagen: slijtage was natuurlijk duidelijk te zien, maar ik zag niet direct de reden voor kortsluiting. Het zit gen blijkbaar dus toch in de motor zelf.
 
Toch maar goed dat je die pomp hebt besteld, ik heb net het revisiesetje geplaatst en de zekering blijft op dezelfde manier doorbranden. Ik vond al dat de oude contactpuntjes er nog wel aardig uitzagen: slijtage was natuurlijk duidelijk te zien, maar ik zag niet direct de reden voor kortsluiting. Het zit gen blijkbaar dus toch in de motor zelf.

Hier dezelfde ervaring.
Revisiesetje geplaatst om te kijken of dit het probleem was, maar ook dat werkte niet.
Kortsluiting zit idd in de pomp zelf.
 
De oranje smurf is verkocht. :)

'k Heb mezelf uit de OP verwijderd. 'k Blijf dit topic wel bijhouden totdat dit deel vol is; zoals gezegd mag iemand anders tegen die tijd een nieuw deel openen.
 
Cb-1tje is weer gerepareerd! Nieuwe brandstofpomp van 3tientjes, met standaard een blusdiode. Meteen ook ff olie en oliefilter gewisseld. Ik heb hem lekker verwend met volsynthetische Shell Advance.

 
Hoi allemaal,

Volg dit topic al een tijdje, eerder dit jaar heb ik voor een habbekrats een zo goed als onversleutelde cb1 met pekel en valschade en deels in onderdelen gekocht om iets te doen te hebben.
Intussen rijd/scheur ik er mee en hij is bedoeld als rag-/pekelfiets naast een 4v-boxer.

Een en ander aan gedaan: carbs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd (met nieuwe sproeiers, lang verhaal) voorvorkkeerringen, ketting en tandwielen, banden (s20), chokekabel, alle vloeistoffen en filters, remmen v+a, conversie naar cbr900rr schokdemper etc.

Ben redelijk handig (al zeg ik het zelf) en kan prima werkplaatshandboeken lezen en onderdelen tekeningen ontcijferen, maar zit nu toch met een vraagje en ben er zeker van dat een van jullie mij kan helpen!

Net boven de zijstandaard zit een oogje waar een slangetje door steekt. Dit slangetje zit op mijn fiets aan de andere kant nergens meer aan vast :? Ik krijg nergens gevonden hoe het moet zitten. Ik vermoed dat dit het slangetje is dat aan de drainplug van de originele schokdemper zit (die ik vervangen heb)... Zie foto.

full

Wie wil er voor mij even op zijn/haar knieën om te zien waar dit bij zijn/haar cb-1 op zit aangesloten? Alvast dank!

Ps: ik weet dat hij heel smerig is, ik heb ook voor het vuil betaald en anders duurt het weer een tijd voor ik hem zo mooi vuil heb ;)
 
Ik kan niet meer zien hoe het origineel was maar denk idd dat het van de schokbreker moet zijn .

2 andere opties kunnen zijn ,1 overstort van je koelvloeistofreservoir of 2 de overstort van je benzinetank maar dacht dat die aan de andere zijde zat.

Niks wijzer geworden van mijn reactie dus maar goed ,vast wel iemand die het even voor je nakijkt binnenkort.
 
Bedankt fighter,

Overstort van tank en koelvloeistofreservoir zitten inderdaad rechts en die zitten ok. Ik ga er dus maar van uit dat het van de schokker is en dus niet meer nodig...

Mooi ding heb jij trouwens!
 
Ik heb vandaag ook even gekeken maar bij mij zit er geen slangetje... nu is de mijne Japans van oorsprong terwijl de meesten uit de V.S. komen. Er zitten kleine verschillen in, wellicht dit ook.
 
uhm. redelijk de weg kwijt geraakt op een cb-1....
ik rij normaal op Ducati's

Maar omdat ik ga meedoen aan een chalengerit van 3000km
op een motor die niet meer mocht kosten als 400 euro heb ik dus een cb-1 gekocht.
ding rijd prima en je kunt er vreselijk hard mee door de bochten.
ik gheb de fiets uitgeprobeerd in talie een week of wat geleden.
natuurlijk allerlei problemen gehad.
alles is opgelost!

Maar ik vind dat de watertemperatuur vaak aan de hoge kant is

Stond al gauw met overkokende radiator.
bleek de ventilator niet te werken. deze terugkeek gerepareerd en dat werkt dus weer prima.
heb gelijk de thermostaat er maar uitgehaald voor maximale flow.
temperatuur sensor werkt ook prima slaat aan bij ongeveer 95 graden celsius.
toch vind ik de fan snel aanslaan.

Deze fiets is natuurlijk een heethoofdje...... maar graag zou ik het iets koeler zien.

sugesties en is dit een bekend probleem...
 
Heb in de loop van de jaren veel verschillende fietsen gereden, maar mijn cb-1 spant wel de kroon met de voorliefde om haar koelvinnetje te laten draaien, vooral in stadsverkeer.
Temp is wel redelijk stabiel op 2/3 van de schaal en de fan slaat na een minuutje draaien ook altijd weer uit... Zolang ze niet heetloopt lijkt er me niet zo veel aan de hand.
Ik wijt het aan een kleine hoeveelheid koelvloeistof, een 'klein' radiateurtje en vier potjes die met veel plezier hun toeren draaien, ook bij beperkte snelheden ;)
Het kan natuurlijk geen kwaad om de radiateur een keer schoon te maken, het systeem te flushen en verse koelvloeistof erin te kiepen, maar de fan zal er (waarschijnlijk) niet veel minder van aanslaan...
 
uhm. redelijk de weg kwijt geraakt op een cb-1....
ik rij normaal op Ducati's

Maar omdat ik ga meedoen aan een chalengerit van 3000km
op een motor die niet meer mocht kosten als 400 euro heb ik dus een cb-1 gekocht.
ding rijd prima en je kunt er vreselijk hard mee door de bochten.
ik gheb de fiets uitgeprobeerd in talie een week of wat geleden.
natuurlijk allerlei problemen gehad.
alles is opgelost!

Maar ik vind dat de watertemperatuur vaak aan de hoge kant is

Stond al gauw met overkokende radiator.
bleek de ventilator niet te werken. deze terugkeek gerepareerd en dat werkt dus weer prima.
heb gelijk de thermostaat er maar uitgehaald voor maximale flow.
temperatuur sensor werkt ook prima slaat aan bij ongeveer 95 graden celsius.
toch vind ik de fan snel aanslaan.

Deze fiets is natuurlijk een heethoofdje...... maar graag zou ik het iets koeler zien.

sugesties en is dit een bekend probleem...
85 graden fan switch opzetten http://www.ebay.com/itm/Radiator-Fa...ash=item27d88d76d5:g:J0IAAOxyAZ9SRV~a&vxp=mtr
 
Terug
Bovenaan Onderaan