Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag 275 km gereden met de alp zonder op reserve over te gaan.

Ben na 9000 km erg tevreden over het verbruik: 4,9 liter per 100 km, of te 1:21 :)
 
hoi, heb net een TA (1998) aangeschaft als eerst motor omdat ik die files in Brussel kotsbeu ben. Levert me +- 40minuten tijdswinst op per rit.

Anyhow, ik ben op zoek naar instructieboekje ofte manuel. Iemand enig idee hoe ik daar gemakkelijk aankom?

grtz,
 
Laatst bewerkt:
Hé een belg :) Welkom :W

Als je een paarse transalp ziet rijden in Brussel met nummerplaat 1-MAN, ben je mij tegengekomen ;)
 
@agranado: Hoe verving jij de koelvloeistof?
Want ik meen me te herinneren van op reis dat je dat veel eenvoudiger deed dan uitgelegd in het WPH. Wil ik dat nog doen voor zondag.

En dan nog een vraagje uit luiheid: Oliepijl, dat was met warme motor, en de pijlstok gewoon laten rusten (= niet indraaien) hé?
 
@agranado: Hoe verving jij de koelvloeistof?
Want ik meen me te herinneren van op reis dat je dat veel eenvoudiger deed dan uitgelegd in het WPH. Wil ik dat nog doen voor zondag.

Neem 'werkplaatshandboek 2' uit de openings post. Daar leggen ze dingen soms net wat makkelijker uit dan de Haynes. Vervolgens kijk je op pagina 72 van het PDF document.

En dan nog een vraagje uit luiheid: Oliepijl, dat was met warme motor, en de pijlstok gewoon laten rusten (= niet indraaien) hé?
Olie check je met een warme motor en de pijlstuk inderdaad niet indraaien.

Stond allemaal in het werkplaatshandboek Domien. En ik ben zo stom het allemaal nog op te zoeken ook :+ .
 
Thanks :) :)

Die tweede is echt wel een miljard keer duidelijker, is dat niet het oorspronkelijke manual van honda? Wist niet dat deze er ook opstond, thanks a lot ;)
 
Neem 'werkplaatshandboek 2' uit de openings post. Daar leggen ze dingen soms net wat makkelijker uit dan de Haynes. Vervolgens kijk je op pagina 72 van het PDF document.Olie check je met een warme motor en de pijlstuk inderdaad niet indraaien.

Stond allemaal in het werkplaatshandboek Domien. En ik ben zo stom het allemaal nog op te zoeken ook :+ .



:W laat ook weer is wat van me horen.

Doe de olie check altijd met koude motor zet hem ff tegen een paal aan dan ff pijlen en niet erin schroeven het pijlstokje.

Heb pas Heidenau K60 scout er onder laten leggen alvast voor de winter. :Y

De K60 winterband was me voorband voorlopig niet leverbaar dus maar deze er onder laten leggen en kijken hoe het gaat in de winter.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe ze je bevallen MZ81!

Gisteren nog een ritje gedaan, met JOOB maar ook met alleen transalps :]

2h7ku3n.jpg
 
Ben benieuwd hoe ze je bevallen MZ81!

Gisteren nog een ritje gedaan, met JOOB maar ook met alleen transalps :]

[afbeelding]


Kan wel zeggen dat ik een zingende motor heb met die K60 scout banden. :Y

Ook met het koude weer s'morgens nog voldoende grip met regen doe ik het wat rustiger aan maar dat gaat ook goed met deze band, sneeuw heb ik nog geen idee van hopelijk kom ik dat ook niet te weten.

Licht off road gaat ook goed pas nog ff wezen spelen in het zand das ook grappig. *O*


Nog ff wat gelezen in het JOOB Topic, ben dus niet de enigste met een olie probleem. :N

2q0twma.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hé een belg :) Welkom :W

Als je een paarse transalp ziet rijden in Brussel met nummerplaat 1-MAN, ben je mij tegengekomen ;)

:W
Mijne MDK vroeger had ik spel die MurderDeathKill heette dus is wel toepasselijk voor een beginner als mezelf.

Mss nog een idiote vraag, maar ben als techneut 0 + ik heb die manuel nog niet geprint/gelezen (staat op het programma voor zondag) maar mijn richtingaanwijzers zijn gevaarlijk traag. Duurt (zonder overdrijven) soms dertig seconden voor die dingen beginnen te werken. Nu als je weet hoeveel je die nodig hebt in Bxl zou ik wel willen dat die onmiddellijk reageren. Nog iemand die dit voor heeft?
 
Mss nog een idiote vraag, maar ben als techneut 0 + ik heb die manuel nog niet geprint/gelezen (staat op het programma voor zondag) maar mijn richtingaanwijzers zijn gevaarlijk traag. Duurt (zonder overdrijven) soms dertig seconden voor die dingen beginnen te werken. Nu als je weet hoeveel je die nodig hebt in Bxl zou ik wel willen dat die onmiddellijk reageren. Nog iemand die dit voor heeft?

Dat heb ik ook gehad. Ik heb het opgelost door de schakelaar op het stuur heel ruim door te spoelen met silliconenspray. Doekje eronder houden, met spuitbus overvloedig in de schakelaar spuiten totdat het er uit komt lekken. Goed van alle kanten doen. Hou het doekje er even omheen totdat het niet meer druppelt en de schakelaar een keer of tien flink op en neer bewegen. Daarna was ik van het probleem af. Ik denk dat het gewoon een kwestie van oxidatie is.
 
Dat heb ik ook gehad. Ik heb het opgelost door de schakelaar op het stuur heel ruim door te spoelen met silliconenspray. Doekje eronder houden, met spuitbus overvloedig in de schakelaar spuiten totdat het er uit komt lekken. Goed van alle kanten doen. Hou het doekje er even omheen totdat het niet meer druppelt en de schakelaar een keer of tien flink op en neer bewegen. Daarna was ik van het probleem af. Ik denk dat het gewoon een kwestie van oxidatie is.

:^ En als je iets minder lui bent, haal je de schakelaar uit elkaar en maak je het echt goed schoon, zodat het probleem niet over 10.000 km weer terugkomt.

Ik weet niet hoe goed je duits is? Maar hier legt iemand met foto's uit hoe dat moet:http://www.andreeweb.de/Motorrader/...lter_link/africa_twin_kombischalter_link.html

Ik zelf spuit de boel ook altijd door in de winter. Want dan begint de boel altijd te haperen.
 
:W
Mijne MDK vroeger had ik spel die MurderDeathKill heette dus is wel toepasselijk voor een beginner als mezelf.

Mss nog een idiote vraag, maar ben als techneut 0 + ik heb die manuel nog niet geprint/gelezen (staat op het programma voor zondag) maar mijn richtingaanwijzers zijn gevaarlijk traag. Duurt (zonder overdrijven) soms dertig seconden voor die dingen beginnen te werken. Nu als je weet hoeveel je die nodig hebt in Bxl zou ik wel willen dat die onmiddellijk reageren. Nog iemand die dit voor heeft?

:)

Zal inderdaad oxidatie zijn. Siliconenspray is een makkelijke oplossing.
Ik had hetzelde met mijn grootlicht, en heb het ook zo opgelost (is wel weer nodig).

Van waar ben je ergens? En we wachten op een foto van je trans :Y })
 
Doe er vaak wat contactspray of wd40 in, werkt ook goed.

Vandaag even heerlijk offroad geweest met de TA :9 lekker door het zand, de TA ziet er nu weer uit zoals ie er uit hoort te zien :Y

Als er vanaf hier mensen zijn die af een toe eens flink offroad gaan (met de TA en voor zover het kan in NL) laat het dan eens even weten. Maakt niet uit waar in NL

Dan wil ik graag even een tochtje mee
 
Echt crossen kan ik niet, maar af en toe rustig van het asvalt af vind ik erg leuk. Dan heb ik het over bospaden en gravelwegen. In het zand ben ik nog niet zo'n held (filmpje :z ). Als je een allroad dag wil opzetten, ben ik erbij. Pimmoto zal ook meteen mee willen, daar twijfel ik niet over :Y .
 
Echt offroad rijden heb ik geen ervaring mee af en toe spelen in het das wel grappig. Denk ik eerder aan bospaden en gravelwegen dat lijkt me wel leuk, tot aan me knieen in de bagger hoef niet zo van mij.

@ Agranado Weet nog wel een leuk stukje terrein net na Nieuwpoort vanaf Groot Ammers vandaan ligt buitendijks het is alleen oppassen als het hoog water is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Echt crossen kan ik niet, maar af en toe rustig van het asvalt af vind ik erg leuk. Dan heb ik het over bospaden en gravelwegen. In het zand ben ik nog niet zo'n held (filmpje :z ). Als je een allroad dag wil opzetten, ben ik erbij. Pimmoto zal ook meteen mee willen, daar twijfel ik niet over :Y .

Offroad is ook een beetje TE voor de TA, ik doelde ook meer op dit soort terreinen als in je filmpje. Leuk filmpje trwns!

Het zou mooi zijn om grotendeels van een dag door zand/bospaden te gaan. Maar in Friesland zijn lange paden weinig te vinden. Iemand opties? ik wil best meehelpen met de organisatie.
 
@ Agranado Weet nog wel een leuk stukje terrein net na Nieuwpoort vanaf Groot Ammers vandaan ligt buitendijks het is alleen oppassen als het hoog water is geweest.
Die plek moet jij mij dan maar eens laten zien. Tis sowieso al lang geleden dat we gemeet hebben. Ik heb het alleen erg druk met stage, studie en bijbaan op moment. Maar als ik naar Lekkerkerk ga, zal ik even roepen. Kom ik weer eens aan de andere kant van de rivier kijken ;) .

Lijkt mij ook geen slecht idee om daar dan samen te kijken. Ik heb deze zomer samen met Pimmoto ongelooflijk vastgezeten in een heuvelachtige grasvlakte in Oekraïne die enorm drassig bleek te zijn. Was wel even flink schelden en onder de drek zitten, maar samen kwamen we er weer uit. Helaas geen foto's van. De wildkampeerplek maakte het wel weer helemaal goed, met een schitterend uitzicht over het berglandschap én wakker worden van een herder met zijn schapen die ons aankeek alsof we van Mars kwamen :P .

IMG_5353.jpg


IMG_5358.jpg
 
Laatst bewerkt:
Offroad is ook een beetje TE voor de TA, ik doelde ook meer op dit soort terreinen als in je filmpje. Leuk filmpje trwns!

Het zou mooi zijn om grotendeels van een dag door zand/bospaden te gaan. Maar in Friesland zijn lange paden weinig te vinden. Iemand opties? ik wil best meehelpen met de organisatie.

Ik denk dat we het dan rond de Utrechtse Heuvelrug / Veluwe moeten zoeken. Ligt nog aardig tussen Zuid-Holland en Friesland in. Maar ik heb geen idee of je daar een beetje van het asfalt kan. Blijft allemaal natuurgebied, dus dat moeten we even uitzoeken dan.

Maar ook op het asfalt is het daar fantastisch rijden :Y , heb ik ook nog een filmpje van :9 .
 
Die plek moet jij mij dan maar eens laten zien. Tis sowieso al lang geleden dat we gemeet hebben. Ik heb het alleen erg druk met stage, studie en bijbaan op moment. Maar als ik naar Lekkerkerk ga, zal ik even roepen. Kom ik weer eens aan de andere kant van de rivier kijken ;) .

Lijkt mij ook geen slecht idee om daar dan samen te kijken. Ik heb deze zomer samen met Pimmoto ongelooflijk vastgezeten in een heuvelachtige grasvlakte in Oekraïne die enorm drassig bleek te zijn. Was wel even flink schelden en onder de drek zitten, maar samen kwamen we er weer uit. Helaas geen foto's van. De wildkampeerplek maakte het wel weer helemaal goed, met een schitterend uitzicht over het berglandschap én wakker worden van een herder met zijn schapen die ons aankeek alsof we van Mars kwamen :P .

[afbeelding]

[afbeelding]


Geef maar een gil als je in de buurt ben, rij je ook de winter door? Anders kunnen we misschien ook een winterse ritje doen als daar mensen voor te porren zijn.

Dat door de bagger rijden is niet echt me ding, maarre wel leuk wakker worden zo met die schapen. Das weer het mooie van wild kamperen geen idee wat je te wachten staat.

Maar op de Veluwe rijden lijkt me ook erg mooi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan