Het grote Honda Varadero topic!

Zadel ga ik laten verbeteren via Tiger Leathers in Den Haag. Dan halen ze het dekje eraf, vervangen het oude schuim door nieuw en beter schuim, kunnen 'm iets aanpassen qua vorm en hoogte en dus geheel naar wens maken en dan het dekje er weer op. Meestal kan oude dekje teruggeplaatst worden zeiden ze mij. Kosten zijn ongeveer 80 euro, lijkt mij prima deal.
Over 2 weken ga ik daarheen, kan er op wachten, wordt ter plekke gedaan, dus top.

Dat lijkt me inderdaad een prima deal.
 
Nu nog iets doen aan m'n verbruik.

Afgelopen weekend ben ik gaan toeren door het Sauerland, was heerlijk maar motor bleek ook dorst te hebben. Bij heel rustig rijden is mijn verbruik 1: 14,5 en bij doorrijden en scheuren ongeveer 1:13. Bij gas dicht en afremmen op motor ploft hij ook flink in de uitlaatpijpen, dus motor staat denk ik wat rijk. Zal eens een maatje kleinere sproeiers erin zetten, die zaten ook in Dynojet kitje.
Of langs een testbank en afstelling van carbs laten doen door een specialist. Ik heb zelf de Dynojet ingebouwd en me gehouden aan de basisafstelling zoals opgegeven in de handleiding.

Iemand misschien tips of hier ervaring mee?

Hij rijdt overigens super!!!

De SD01 is sowieso geen zuinige fiets. ;)
Dit komt door de combi van gewicht , carbs en het aantal versnellingen.
De latere types met injectie en 6 bak zijn aanmerkelijk zuiniger.
Wat betreft dat ploffen...Zit je uitlaatpakking bij de achterste cilinder er nog wel tussen?
Deze wil er wel eens tussen uit knallen met als gevolg dat ze gaan ploffen.
Met open pijpen heb je dat toch vrij snel hoor.
Heeft ook wel wat. :P
 
Beste mensen, na een geweldige rit Door Noorwegen en de weg terug via Zweden, Denemarken en Duitsland, kan ik niet anders zeggen dan; wat een heerlijke fiets. :-) onderweg twee kleine probleempjes tegengekomen, 1, mijn koplampafstelling, 2 pendelen vanaf 120 km/u. Het laatste komt denk ik Door het hogere Givi windscherm. Wat betreft die koplamp afstelling, graag even een advies van hoe ik dat moet doen. Bij mijn vorige motor, BMW R1150, was dat eenvoudig, een draaikolk, die vind ik hier echter niet.
Wat betreft Noorwegen, als je daar nog niet geweest bent, moet je dat ooit echt eens doen!
 
Beste mensen, na een geweldige rit Door Noorwegen en de weg terug via Zweden, Denemarken en Duitsland, kan ik niet anders zeggen dan; wat een heerlijke fiets. :-) onderweg twee kleine probleempjes tegengekomen, 1, mijn koplampafstelling, 2 pendelen vanaf 120 km/u. Het laatste komt denk ik Door het hogere Givi windscherm. Wat betreft die koplamp afstelling, graag even een advies van hoe ik dat moet doen. Bij mijn vorige motor, BMW R1150, was dat eenvoudig, een draaikolk, die vind ik hier echter niet.
Wat betreft Noorwegen, als je daar nog niet geweest bent, moet je dat ooit echt eens doen!

Mooi man, hoeveel kilometer heb je gereden en in hoeveel dagen?
 
Ik heb bijna 6000 km gereden in 3 weken. Dat was goed te doen. Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dag flink doorgehaald heb, vanaf Mellbystrand in Zweden tot in Amersfoort. Pittig, dat wel.Maar iedere km waard.
 
Jazeker ken ik die, heb er een deel van mijn reis op gebaseerd. Maar moet zeggen, dat de filmpjes mooi zijn, maar niet in de buurt komen van de realiteit. ;-)
 
Mocht iemand nog belang hebben bij een goedlopend en compleet varadero sd01 blok, de mijne is binnenkort te koop.

Ik ga er een vtr blok onder zetten :+

Varadero heeft 92.000 gereden en loopt goed. Geen rare geluiden of iets dergelijks. Is te koop met carbs en draadboom.
 
Die hydraulische koppeling is inderdaad wel een vooruitgang.
Ik heb een 01 gehad en rij nu een 02 maar die zesde versnelling heeft mij nooit kunnen bekoren.
Althans niet op 80 km wegen. Op de autobaan is het op zich wel fijn.
Ben benieuwd of je de extra pk's gaat merken.
Aangezien dat een dero aanmerkelijk zwaarder is als een vtr.
 
Koplamp kun je gewoon stellen, draaiknoppen zitten links en rechts net onder de dashboard kap. Deze zijn voor hoog/laag stellen vh licht. Zitten Achter de binnenkoppen van de topkuip zeg maar. Als die er uit haalt (ja dat kan gewoon, twee schoeven en een drukpen). Zie je zo zitten.

Diegene die recht in het zicht zitten zijn voor het stellen voor links/rechts.
 
Laatst bewerkt:
Die hydraulische koppeling is inderdaad wel een vooruitgang.
Ik heb een 01 gehad en rij nu een 02 maar die zesde versnelling heeft mij nooit kunnen bekoren.
Althans niet op 80 km wegen. Op de autobaan is het op zich wel fijn.
Ben benieuwd of je de extra pk's gaat merken.
Aangezien dat een dero aanmerkelijk zwaarder is als een vtr.

Standaard zit er 17 kg verschil tussen de vtr en varadero. Ik heb de standaard uitlaten al gedumpt en lichter en kleiner voorwiel. Scheelt totaal ook 12 kg. Met wat kleine aanpassingen komt er wel wat meer pk uit het vtr blok. Ver is ook veel feller dan een varadero.
 
17kg verschil tussen vtr en varadero?
Vtr weegt droog ergens 200kg dacht ik?
ver weegt iets van 205 en varadero 244 inderdaadiets meer. Zat verkeerd te kijken. Maar grote verschil is karakter van het blok. En ik rijd wat sportiever op mijn varadero. De banden in 120/170 helpen daar ook bij. Heb voor een x-11 wiel en achter cbr1000f wiel. Bijna plug en play.
 
Terug
Bovenaan Onderaan