Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterend zo'n streetfighter op basis van een SP.
Meer foto's graag...

Hoe heb je dat gedaan met de luchtinlaat?


Snorkel op het balhoofd weg gelaten (ram air), balhoofd heeft voor het ramair 4 kanalen, maar door de vacuum klep in de ram air die dicht gaat wanneer er hoger toerental gereden wordt 2 van de 4 kanalen afsluit, (geluid reductie en emissie eisen. Nu staan er 3 kanalen konstant open, de 4de kanaal heb ik gebruikt voor al min. Bekabeling, luchtfilter huis heb ik aangepast zodat ik bergen aan electronica onder de tank/luchtfilter kwijt kon, ECU, en regelkast voor de bobine spanning zit onder het luchtfilter weg gewerkt, ook bobine van de achterste cilinder ligt onder het luchtfilter, (wie weet ooit nog naar stickcoils, de cbr600rr mod) spannings regelaar die in de kont zit verplaatst naar links onder het blok,... foto's gaan komen loop van volgende week, ik wacht nog even op mijn achterlicht ! Groet :W


P.S. Ik wil wel even toevoegen, ik vind het uitermate zonde om een nette mooie SP om te bouwen tot streetfighter of naked of wat dan ook, en wil aan iedereen mee geven om ze alsjeblieft zo origineel mogelijk te houden, op een undertail en sport dempers en hendeltjes enzv na... deze project sp1 was zo goed als al afgeschreven, hij was behoorlijk aan puin onder een vangrail vandaan gehaald, en was dus ideaal
Voor dit project !
 
Laatst bewerkt:
Zo niet, dan weet ik nog een andere witte SP2 (oem tail en uitlaten te staan).
Richtprijs 5,250


Nee, maat van mij schuivertje gemaakt met zijn rsv1000r dus eerst maar weer eens in orde maken, de spaarrekening weer aanvullen en dan maar eens rustig op zoek😁
 
Daar kan hij evt een mooie Tuono van maken, scheelt weer in de kuipen :)


Mijn ochtend is iig ook weer eens lekker begonnen... Had de planning de SP te pakken vandaag, maar keek naar buiten, straten zeiknat, dus maar de scooter gepakt :/
Maar goed, kom ik op een kruising aan vlakbij mijn werk, groen licht, kon dus gelijk door. Na de kruising moest ik linksaf, alleen besloot de scooter dat ik dat niet rijdend, maar glijdend moest doen.
Glijdt dat klote voorbandje weg :( Heup en knie zijn wat beurs en een blauwe teen. Scooter heeft wat schade aan de onder kuip, verder valt het wel mee. Maar wat een aktie om je dag te beginnen zeg :r :/

In ieder geval blij dat het niet met de SP was... :)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig dat er nog een optimistisch kantje aan je verhaal zit, sterkte ze beloven voor het weekend 20 graden, nu maar hopen op een snel herstel, sterkte ermee
 
gisteren voor eerst weer op Zandvoort gereden, heb het maar even rustig aan gedaan ben in de tourgroep begonnen motor voelde wel super aan met de nieuwe wielen en de star shift pro.
ook heb ik de juiste banden spanning gevonden ik had een beetje last van blaasjes op de achterband, teken van oververhiting.
 
Ai Bassie........ das nie goe need, maar beter scooter dan de SP..... (afkloppen... NU!!!)
 
Daar kan hij evt een mooie Tuono van maken, scheelt weer in de kuipen :)


Mijn ochtend is iig ook weer eens lekker begonnen... Had de planning de SP te pakken vandaag, maar keek naar buiten, straten zeiknat, dus maar de scooter gepakt :/
Maar goed, kom ik op een kruising aan vlakbij mijn werk, groen licht, kon dus gelijk door. Na de kruising moest ik linksaf, alleen besloot de scooter dat ik dat niet rijdend, maar glijdend moest doen.
Glijdt dat klote voorbandje weg :( Heup en knie zijn wat beurs en een blauwe teen. Scooter heeft wat schade aan de onder kuip, verder valt het wel mee. Maar wat een aktie om je dag te beginnen zeg :r :/

In ieder geval blij dat het niet met de SP was... :)

Das kut....
dat gaat snel he? ineens leg ie op je bakkes en je denkt, wat was dat nou?
 
Idd, ging retesnel, even bijremmen om de afslag te pakken en hoppa. Zagen een paar weken terug op exact dezelfde plek ook een gast plat gaan, misschien dat er wat op de weg lag wat glad wordt als de wegen nat zijn. Ik reed later terug naar huis, maar zag op de inmiddels droge weg niets liggen.

Even een treeplankie en bodemplaat fixen en dan ga ik 'm gelijk strak trekken met een nieuw lakje en stickers. Misschien dat ik 'm dan ook wel de deur uit flikker en op de fiets naar mijn werk ga ofzo...
 
Laatst bewerkt:
zodan das flink klote chris inderdaad gelukkig dat je niet op de sp zat maar evengoed wel balen gelukkig vallen de kwetsuren mee .
heb je onbedoeld weer wat om op te knappen ! sterkt er mee.
Daar kan hij evt een mooie Tuono van maken, scheelt weer in de kuipen :)


Mijn ochtend is iig ook weer eens lekker begonnen... Had de planning de SP te pakken vandaag, maar keek naar buiten, straten zeiknat, dus maar de scooter gepakt :/
Maar goed, kom ik op een kruising aan vlakbij mijn werk, groen licht, kon dus gelijk door. Na de kruising moest ik linksaf, alleen besloot de scooter dat ik dat niet rijdend, maar glijdend moest doen.
Glijdt dat klote voorbandje weg :( Heup en knie zijn wat beurs en een blauwe teen. Scooter heeft wat schade aan de onder kuip, verder valt het wel mee. Maar wat een aktie om je dag te beginnen zeg :r :/

In ieder geval blij dat het niet met de SP was... :)
 
Voor degene die er nog op zoek naar zijn, kwam deze bagagedrager tegen...

http://link.marktplaats.nl/m1162391699

Rete handig zo'n rekkie hoor...

full


Ik ben blij met die van mij.
 
Idd, ging retesnel, even bijremmen om de afslag te pakken en hoppa. Zagen een paar weken terug op exact dezelfde plek ook een gast plat gaan, misschien dat er wat op de weg lag wat glad wordt als de wegen nat zijn. Ik reed later terug naar huis, maar zag op de inmiddels droge weg niets liggen.

Even een treeplankie en bodemplaat fixen en dan ga ik 'm gelijk strak trekken met een nieuw lakje en stickers. Misschien dat ik 'm dan ook wel de deur uit flikker en op de fiets naar mijn werk ga ofzo...

Maar ook op de fiets ken je aardig op je bakkes gaan.
Ook dat heb ik in het verleden al bewezen.... :+ :+
 
Inderdaad.
Als de pre-load ook gereviseerd moet worden en een nieuwe veer ben je zo 325 eurie verder.

En heeft her en der schaafplekken.....

Maar ja, als je 'm goedkoper kunt laten komen....

Een -minder lelijke- veer heb ik nog wel liggen....
 
Inderdaad.
Als de pre-load ook gereviseerd moet worden en een nieuwe veer ben je zo 325 eurie verder.

En heeft her en der schaafplekken.....

Maar ja, als je 'm goedkoper kunt laten komen....

Een -minder lelijke- veer heb ik nog wel liggen....

alleen de kuipdelen zijn beschadigd, niet de veer
 
ahhh nu ik beter kijk zit er bovenaan enkel zwarte smeer en is het Ohlins sticktertje op de preload gekrast.

Heb geen 1:1 vergelijk met een SP2 OEM achterschokbreker; maar vind mijn Ohlins top!
Noem het maar functionele "bling" :+ (maar betere vering is echt iedere cent waard...)



Deze is dus "over"
full
 
full



full




Alles in een koop, Euro 50 incl verzenden binnen NL


2 shimm sets met ELK:
3x 17mm .15mm
1x 17mm .1mm
1x 15mm .1mm
1x 13mm .1mm
1x 11mm .1mm
1x 10mm .1mm
1x 9mm .1 mm
(deze sets had ik bij SO Products gekocht voor mijn VFR maar niet aan toegekomen om te gebruiken... Die is TL en in mijn SP zit nu een SSK kit)

2x VTR1000-SP2 rebound valves met elk:
2x 17mm .1mm
3x 16mm .1mm
3x 15mm .1mm
1x 8mm .2mm
1x 11mm .4mm

2x VTR1000-SP2 compression valves met elk:
2x 17mm .1mm
2x 16mm .1mm
2x 15mm .1mm
1x 9mm .2mm
1x 11mm .4mm
 
Beste motor forum vrienden, mijn vader is afgelopen zondag met 15 gevallen met zijn vtr sp1 uit 2001. aan de linkerschade zit er wat kras schade. dat komt wel weer goed met opnieuw spuiten. echter is het kontje overleden. heeft iemand er eentje over ?
 
Dat is minder nieuws, heeft ie er zelf niets aan overgehouden? :/

Aan een losse kontkuip kan ik je helaas helpen. Hoop eind van het seizoen wel een volledige kuipset incl tank klaar te hebben, maar ik neem aan dat dat een beetje teveel van het goede gaat zijn.

Is het de rood/zwarte versie van de sp? Als ik wat tegenkom, plemp ik het hier wel neer ;)
 
Vandaag ook nog even een ritje gedaan, was weer lekker :]

Daarna even gewassen, in de was gezet en wat titanium boutjes achter bij het tandwiel en de remschijf gefixt. Nu alleen de boutjes van de remschijven voor nog vervangen :)
Verder had madame een tijdje terug ook nog wat stickers gemaakt, die heb ik ook gelijk maar even op de achterbrug geplakt. Nog ff kijken of ze daar op blijven, en zo ja, of dat ze dan evt nog wat verschoven moeten worden.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan