Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Keramisch vet heb ik liggen.......





En
Copaslip
Multi purpose
Red rubber
MOS-2
silicon
....
:+
 
Laatst bewerkt:
@ Robert: Welke verwarmde handschoenen heb jij nou? Zit er ook over na te denken om zoiets te gaan fixen voor woon-werk tijdens de wintermaanden.
 
@ Robert: Welke verwarmde handschoenen heb jij nou? Zit er ook over na te denken om zoiets te gaan fixen voor woon-werk tijdens de wintermaanden.

Degene die ik nu heb zijn van Orina (=Duits) op batterijen, maar volgens mij bestaan die niet meer. Ze zijn voor op de motor eigenlijk ook niet sterk genoeg. Vanmorgen (brrrrr...) moest ik m'n handvatjes op max. zetten (voor het eerst ooit). Als je beetje doorrijdt moet je denk ik toch Gerbing hebben, en dan bij voorkeur op de accu maar dat vind ik teveel gedoe.
Voordeel van de Orina's is wel dat ze niet te dik zijn (dus eigenlijk te dun) en dat je daardoor nog goed gevoel hebt bij het bedienen van e.e.a. Tot je vingers alsnog bevriezen natuurlijk, vandaar de verwarmde handvaten. De combinatie van die twee werkt goed genoeg.

Edit: alsnog gevonden.
https://orina.de/motorradhandschuhe/artikel/113

Ik heb er alleen veeeeeel minder voor betaald
 
Laatst bewerkt:
http://www.oliehandel.nl/product/red-rubber-grease-100gr-89123

Ooit een keer bij revisie van een remklauw de rubber manchetjes schoongemaakt en met normaal vet ingesmeerd. toen ik eea wilde monteren waren ze to echt een slag te groot geworden. (misschien een tip voor jouw doorzichtige rubbers?? _O- )

:+

Ik heb altijd begrepen dat het siliconenvet daar geschikt voor is,
Deze is nieuw voor mij.
 
Akra lijn is mee met de nieuwe eigenaar, ging eigenlijk beter los dan verwacht. Bij de voorste cilinder gingen de moeren zo los, bij de achterste zat er een beste bitch bij, maar met wat wd40 kwam die ook zo los. Ondanks dat we alles op het akkertje gedemonteerd hebben, toch ong 2,5 uur bezig geweest (incl ruimte maken en opruimen).
Veel plezier ermee Wessel *O*

Nieuwe systeem is besteld, nu wachten tot ie klaar is *O*
 
Laatst bewerkt:
Akra lijn is mee met de nieuwe eigenaar, ging eigenlijk beter los dan verwacht. Bij de voorste cilinder gingen de moeren zo los, bij de achterste zat er een beste bitch bij, maar met wat wd40 kwam die ook zo los. Ondanks dat we alles op het akkertje gedemonteerd hebben, toch ong 2,5 uur bezig geweest (incl ruimte maken en opruimen).
Veel plezier ermee Wessel *O*

Nieuwe systeem is besteld, nu wachten tot ie klaar is *O*

Thnx, ben er erg blij mee! Nu nog mijn eigen uitlaatlijn eraf slopen.. Weet nu hoe het moet })
Was gezellig zo ff sleutelen ondanks dat het een beetje tegen zat :) Ben benieuwd als je je nieuwe set binnen hebt!
 
Even een oliebijvulvraagje:
Wat is het verschil aan olie tussen het lage en het hoge streepje?
Ik heb beetje voor beetje bijgevuld totaal 300ml en nu is het kijkglaasje vol. Het peil was tussen precies tussen de twee streepjes.
 
Ben in dubio of ik een komplete SBK ombouw met een daarvoor aangepaste oem topkuip en ruitje ga fixen. Is extra voor erbij, beetje toekomstgericht, aangezien de SP niet meer weggaat en de natuur met de jaren denk ik wel zijn werk zal gaan doen. Aan de ene kant heb ik het nog niet nodig, maar voor die prijs ben ik ze nog niet eerder tegengekomen. Wat zouden jullie doen?
 
Heb 'm een bericht gestuurd, morgenmiddag hak ik de knoop door. Zit ook met die schijt apk met remmerij wissel voor de auto eind van de maand en dat is ff een dingetje waar ik rekening mee moet houden :/
 
Laatst bewerkt:
Ja daar ben ik dus bang voor. Ik denk dat tot 100 ml teveel niet zo’n punt is, maar ik heb geen zin in motorschade
'
Beetje te veel kan geen kwaad. Beide SP's stonden te hoog toen ik ze kocht, geen issue volgens mij.

Achteraf vraagje hoor, maar waarom zou je 'm bijvullen als die op half staat?
Ik zet 'm na oliewissel op max streepje en dan hoef ik niks bij te vullen tot volgende oliewissel. Dan staat ie ergens net onder half. Dat was bij m'n SP1 en nu bij de SP2 idem dito.
 
en anders ff de aftapdop los tot er een dun stroompje uitkomt met een schone opvangbak er onder.....
Kun als er teveel uit is weer een beetje bij doen :-)
 
Laatst bewerkt:
SP1's *kunnen* wat meer olie verbruiken. En sowieso is het goed om eea in de gaten te houden.
Van de 4 liter container houdt je altijd wel wat over dus waarom zou je niet bijvullen?
 
Sato's voorzien van nieuwe demper vulling en carbon hulzen,

360.jpg

360.jpg

360.jpg


Eerst rvs demperwol gebruikt en daar om heen normale demperwol.
 
Erg mooi gedaan René :} Vind het echt erg gave dempers :9~


Ik zat eerst aan de titanium Sato's te denken, maar de totaalprijs incl invoerrechten en de carbon DHC beugels maakte het toch net ff te duur om het icm de RP bochten te doen. Kreeg ook telkens echt van die wazige antwoorden van die gast van FB die ze geregeld aanbiedt, dat gaf het druppeltje er helemaal vanaf te zien. :/
 
Laatst bewerkt:
Ben in dubio of ik een komplete SBK ombouw met een daarvoor aangepaste oem topkuip en ruitje ga fixen. Is extra voor erbij, beetje toekomstgericht, aangezien de SP niet meer weggaat en de natuur met de jaren denk ik wel zijn werk zal gaan doen. Aan de ene kant heb ik het nog niet nodig, maar voor die prijs ben ik ze nog niet eerder tegengekomen. Wat zouden jullie doen?
Doen!

Rijdt heerlijk, althans op een Blade wel
 
Doen!

Rijdt heerlijk, althans op een Blade wel
Weet het, is een lekkere zithouding, maar heb er nog even vanaf gezien ivm de apk van mijn koekblik. Moet nieuwe remmerij op gemonteerd worden (heb ik al in huis), maar ik moet ook rekening houden met onvoorziene kosten. Heb de verkoper gemaild dat als ze over een week of 3 nog te koop zijn, ik de set wel ga fixen. Ff hopen dat dat zo is.... 🤞🏼
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi gedaan René :} Vind het echt erg gave dempers :9~


Ik zat eerst aan de titanium Sato's te denken, maar de totaalprijs incl invoerrechten en de carbon DHC beugels maakte het toch net ff te duur om het icm de RP bochten te doen. Kreeg ook telkens echt van die wazige antwoorden van die gast van FB die ze geregeld aanbiedt, dat gaf het druppeltje er helemaal vanaf te zien. :/

Thanks, bedoel je Tom? Weet niet of die nou echt wat wil verkopen, blijft vaag, kast vol Sato's? Heb mijn low mount Sato's wel bij hem vandaan, heb daar inlet caps 60mm voor laten maken zodat ze op mijn akra bochten passen.
Ik kan deze evt ook nog inkorten naar banzai maar is eigenlijk zonde want deze zijn helemaal nieuw.

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan