Het grote Husaberg topic 2

De husabergs voor 2004 zijn dus eigenlijk slechte motoren?

Ik wil niet zon hele zware motor meer had eerder altijd een lc4 maar wilxwat lichter 450 4 tskt of 300 2t ofzo ook om offroad mee te rijden

ik heb een FE501E 2004 tot nu toe geen problemen mee nu zo denk 2 jaar in me bezit, je moet idd wel wat onderhoud plegen maar dat weet je bij zo machine.
Moet wel zeggen dat ik steeds redelijk wat metaal spul op me magneet tegen kom dus het slijt wel hard daarbinnen in het blok.
 
Ja onderhoudt doe ik sowieso elke 10 uur ververste ik altijd olie etc.

Maar vraag me wf omdat de ene zegt zijn wel redelijk en de snder zegt dat ze slecht zijn, wil me geen miskoop doen omdat ik niet bekend ben met hudabergs
 
Ja onderhoudt doe ik sowieso elke 10 uur ververste ik altijd olie etc.

Maar vraag me wf omdat de ene zegt zijn wel redelijk en de snder zegt dat ze slecht zijn, wil me geen miskoop doen omdat ik niet bekend ben met hudabergs


De modellen tot 2004 zijn gewoon echt ZEER gevoelig voor onderhoud en er zijn behoorlijk wat modificaties bekend om het degelijker te maken.
Het nadeel van een tweedehands husaberg is dat de onderhoudshistorie zo belangrijk is en vaak niet bekend is! dat is voor mij persoonlijk de reden om niemand een model van voor 2004 te adviseren. Als je er wel een koopt moet je bij dit soort motoren rekening houden dat ze stuk kunnen gaan en dat een goede revisie je al gauw €1.500,- gaat kosten.
Helaas zelf proefondervindelijk moeten vaststellen.

Volgens mij staat er best veel info over de modificaties op www.husaberg.org
Maar google eens op betrouwbaarheid en husaberg 2004 *D
Dan krijg je best wat posts te zien..... ik zou daar mijn conclusie uit trekken.
Bel anders Brouwer eens (die is husaberg dealer) vraag hem er eens naar.
 
Ik heb mijn derde husaberg gekocht .
Een FS 550, dus SM vering en 6 zuiger
full

Vondt het geel blauw niet heel mooi
full

full


Ik had nog wat pre 2007 kappen liggen, dit vindt ik mooier
Blok moet wel uit elkaar , ff vers maken
Dit wordt m'n circuit fiets, Dan blijven de 650's op straat .
full

Een van de 628[het monster , daar komt een 644 in met een tractor cam
lage toeren veel koppel. :Y
full

De andere 650[R.I.P. black 628]
daar zit een high rev cam in 9000+ rpm })
 
er komt binnenkort mss weer een 650 te koop net gereviseerd amper gereden 2008 fs 650:
nieuwe krukaslagers/drijfstang wosnner zuiger dubbele klepveren nokkenasketting....
Reden van verkoop de eigenaar is een homo en wil toch liever een circuitmotor (racer) kopen :+
 
er komt binnenkort mss weer een 650 te koop net gereviseerd amper gereden 2008 fs 650:
nieuwe krukaslagers/drijfstang wosnner zuiger dubbele klepveren nokkenasketting....
Reden van verkoop de eigenaar is een homo en wil toch liever een circuitmotor (racer) kopen :+

_O- voor een tientje help ik hem er wel vanaf, donderdag op mettet gereden met een SM (drz400 dan wel) wat een hoop fun met zo bike al, met een husa vast nog meer fun.
 
er komt binnenkort mss weer een 650 te koop net gereviseerd amper gereden 2008 fs 650:
nieuwe krukaslagers/drijfstang wosnner zuiger dubbele klepveren nokkenasketting....
Reden van verkoop de eigenaar is een homo en wil toch liever een circuitmotor (racer) kopen :+
Zeg maar tegen hem, dat ik zwaar teleur gesteld ben in z'n
Mannelijkheid :+ .
Ik hoor hem nog zeggen, zo'n husaberg daar kan toch niks tegen op :] .
Hij is vast een beetje bang geworden :$
Zonde hoor, net helemaal vers [laten] maken ,
en dan weg doen.
hij kan er beter ff een seizoen op rijden .

Wat moet ie kosten ????
 
Vind ik ook kun je er beter mee rijden....
Is allemaal nieuw in het blok enigste is nog dat de motor moeilijk start maar dat kan maar aan 2 dingen liggen klepspeling of carb afstelling mss verkeerde sproeier... (er zit een andere demper op).
Eens hij draait valt hij niet stil zelf niet als je hem op stationair toerental laat terugkomen al rijdend maar hij heeft er heel veel geld in gestoken en weinig mee gereden en is nu te dom/koppig om nu die laatste details in orde te laten brengen en een perfecte motor te hebben en hij kan niet kicken :P ....
De 650 heeft hem nu toch een dikke 4000€ gekost dus denk wel dat hij er weer richting de 4k voor wil zal hij wss niet krijgen maar dat vind ik niet zo erg dan blijft hij er nog ff mee O-) :+
 
Vind ik ook kun je er beter mee rijden....
Is allemaal nieuw in het blok enigste is nog dat de motor moeilijk start maar dat kan maar aan 2 dingen liggen klepspeling of carb afstelling mss verkeerde sproeier... (er zit een andere demper op).
Eens hij draait valt hij niet stil zelf niet als je hem op stationair toerental laat terugkomen al rijdend maar hij heeft er heel veel geld in gestoken en weinig mee gereden en is nu te dom/koppig om nu die laatste details in orde te laten brengen en een perfecte motor te hebben en hij kan niet kicken :P ....
De 650 heeft hem nu toch een dikke 4000€ gekost dus denk wel dat hij er weer richting de 4k voor wil zal hij wss niet krijgen maar dat vind ik niet zo erg dan blijft hij er nog ff mee O-) :+
Als de kleppen wat te ruim staan dan wil ie slecht starten,
niet met voelermaat afstellen , want dan staat ie te ruim
Maar de 1/6 moer methode gebruiken, das precies 0,12mm.
Als er alleen een slip on op zit, dan zou hij gewoon op standaard sproeiers
moeten lopen .
Dus in geval van twijfel kun je gewoon terug zetten op
de sproeiermaten uit het boekje .
Dan staat ie redelijk goed, en start en loopt hij gewoon .
Stationair toerental niet te hoog zetten,
dan start ie ook slecht

Tegen compressie aanzetten, en net erdoorheen[je voelt een klik
in de kickstarter], met deco handle
Dan kickstarter helemaal terug laten komen
Niet aan het gas komen, en dan een flinke schop .
Het helpt om op een stoeprand of bokje te staan met linkervoet :Y .
Dan moet hij in een of twee trappen lopen
 
Ik vind het juist wel mooi, dat blauw-geel. Steekt lekker af tegen zo'n saaie rode achtergrond.

full
 
Vandaag geprobeerd mijn remolie te vervangen. Helaas staat de Husaberg al een paar jaar stil vanwege geen verzekering. Blijkt dat de Brembo radiaalpomp (nummertje 4759) niet meer ... pompt. Weet iemand waar een revisie setje te krijgen is? Danwel een originele Brembo pomp voor dit model (2004 FE 659). Via internet niet veel wijzer geworden vandaag. De klauw bij het wiel is een Husaberg-Beringer 6-pots. Alvast bedankt.
 
Loos alarm, vandaag nog een keer geprobeerd te ontluchten en het is gelukt; kwam wat smurrie uit en nu is het hele systeem geflusht en schoon, en zonder lucht. Perfecte remwerking weer!
 
nee, het is tijd om een verzekering te regelen, danwel de motor in te voeren. Het zit zo, we zijn zes jaar geleden verhuisd naar Frankrijk en het is er nog niet van gekomen de motor in te voeren. Ik heb ook een Franse Husqvarna 510 SMR dus de nood was niet zo hoog. Maar nu wil ik eindelijk weer op de Husa rijden, dus of ik regel een NL verzekering die ook een in het buitenland wonende Nederlander buitenland dekt (er zijn gespecialiseerde tussenpersonen die dit doen), of ik voer hem in in Frankrijk. Waarschijnlijk het laatste, deze zomervakantie. Verkopen in Nederland kan ook, maar dan krijg ik zo goed als niets voor de motor, dan hou ik hem liever. Hij rijdt namelijk heerlijk.
 
Is het aan te bevelen om een Husa echt met 100 uur compleet te reviseren of is dat alleen bij extreem gebruik, ik rij een beetje bermpjes en bouw terrein maar zit nu over de 100 uur, moet ik nu alle lagers enz vervangen of kan je nog verder door rijden, wil de husa namelijk ook misschien weg doen, dus kan hem of gereviseerd weg doen of iets goedkoper on-gereviseerd als dat gaat.
 
Is het aan te bevelen om een Husa echt met 100 uur compleet te reviseren of is dat alleen bij extreem gebruik, ik rij een beetje bermpjes en bouw terrein maar zit nu over de 100 uur, moet ik nu alle lagers enz vervangen of kan je nog verder door rijden, wil de husa namelijk ook misschien weg doen, dus kan hem of gereviseerd weg doen of iets goedkoper on-gereviseerd als dat gaat.
Welk jaar :? Ik heb de KTM kloon, die gaat echt niet met 100 uur uit elkaar, echt niet nodig.
Was laatst bij een dealer, die hebben een leenbrommer, stond nu dik 400 uur op, nog geen klap verkeerd gegeven (was ook een KTM kloon, een '13)
 
Welk jaar :? Ik heb de KTM kloon, die gaat echt niet met 100 uur uit elkaar, echt niet nodig.
Was laatst bij een dealer, die hebben een leenbrommer, stond nu dik 400 uur op, nog geen klap verkeerd gegeven (was ook een KTM kloon, een '13)

Heb de FE501E 2004 staat nu zo 110uur op.
Kwam niet veel slijpsel tegen in het blok, en rauw klonk die al vanaf het begin :P
 
zo kleppen weer gesteld olie vervangen en even afgespoten voor de verkoop.

Dus als je nog een husa fs501e 2004 , 112uur zoekt of iemand weet hij gaat in de verkoop, denk dat €1600,- toch wel een mooi prijsje is?
 
iemand hier intresse in dikke 6 zuiger remset van beringer met als upgrade radiale brembo rempomp, compleet met schijf en remblokken.

pmme
 
yrc6kjkxvip.jpg


Tijd om mijn Husabeest weer ff te spammen :+

Dinsdag gaat hij naar Madmenno :} voor wat onderhoud en komt er een zwart gepoedercoate achterbrug in.

Daarna binnenkort een zwarte Hyperpro vervangingsveer erop en dan ben ik voorlopig wel weer ff klaar :Y
 
Laatst bewerkt:
Te koop:

Husaberg FS 650e fabrieks supermotard (2004) met kenteken

Akrapovic titanium uitlaat compleet
Goud genitreerde binnen poten
Etc etc etc.

Voor meer info pb of bel / whattsapp germ de jong 0613214666
 
[~[url="http://i242.photobucket.com/albums/ff283/Tomtriumph/IMG_0294_zpspe0wkbmg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Nu nog test rijden wel jammer 63 pk had men bijna standaart 650 ook al (volledig uitlaatsysteem+carb aangepast op testbank) en meer koppel :X
Maar een 570 heeft betere handling ;)

Ziet er wel mooi glad uit, en vermogen is ook niet alles :9 .
Ik rij nu met een 550 op circuit, de 628 was toch iets te veel van het
goeie .
Bocht uit had ik niet het talent/ballen om het vermogen te gebruiken
 
Ja een 650 is erg bruut heb ik meermaals ondervonden ik had wel de ballen om het gas open te draaien uit de bocht maar niet het talent :+ _O-
een 550 is wel erg gevoelig voor krukaslagers wegens zwaardere krukas tegenover 650 en hogere toeren...

Nog altijd niet kunnen rijden heb sinds kort een nieuwe job en daar gaat meest van men tijd nu naartoe en de weinige vrije tijd dat ik heb komt motorrijden er ook niet meer veel van...
Net 3u huis zitten poetsen |( :r en straks nog ff gaan werken tot morgenochtend
Mss dit weekend 1e testritje (hopelijk)

De 650 van maat is te koop hij durft er niet eens meer mee rijden bang datie stuk gaat zegt hij :')
(gwn niet mannelijk genoeg voor 650 ;) :+ ).
Ding is net helemaal gereviseerd -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan