Het grote K100 topic

ik kwam ook een lo(o)s stekkertje tegen bij de ecu, zal daar een foto van plaatsen.
is dat om de ecu uit te lezen?

of voor....??
met twee of drie aansluitingen.
 
Vraagje over een K100 1984:
Startrelais was stuk (bleef steeds plakken) dus een nieuwe erin gezet. Tijdens die werkzaamheden de brandstofslang naar de brandstofrail los gehad. Toen startte die de eerste keer wel, en daarna niet meer.
Tot ik nu eens probeerde met gas helemaal open. Toen pruttelde hij langzaam tot leven en nu start het weer als vanouds.

Mis ik iets of is dat gek gedrag? Kan het duiden op iets anders wat op omvallen staat?
 
Lijkt me gewoon lucht wat je even door moet starten?
Maar hij startte de eerste keer wel gewoon meteen.

En EVEN doorstarten okay, maar alles bij elkaar heeft de startmotor denk ik een minuut, misschien 2 gedraaid om het probleem te achterhalen. Pas toen ik het beu was en vol gas gaf kreeg ik respons.
 
Maar hij startte de eerste keer wel gewoon meteen.

En EVEN doorstarten okay, maar alles bij elkaar heeft de startmotor denk ik een minuut, misschien 2 gedraaid om het probleem te achterhalen. Pas toen ik het beu was en vol gas gaf kreeg ik respons.
Het zal best wel een of meerdere oorzaken hebben maar als ie het nu weer goed doet zou ik niet beginnen te sleutelen denk ik.
Ik heb een tijdje terug ook een paar keer iets raars gehad en het enige wat ik nu doe is m elke nacht aan de druppelader leggen, het is niet meer voorgekomen.
Te snel sleutelen is ook niet goed.
 
Het zal best wel een of meerdere oorzaken hebben maar als ie het nu weer goed doet zou ik niet beginnen te sleutelen denk ik.
Ik heb een tijdje terug ook een paar keer iets raars gehad en het enige wat ik nu doe is m elke nacht aan de druppelader leggen, het is niet meer voorgekomen.
Te snel sleutelen is ook niet goed.
Ik was ook zeker niet van plan alvast te gaan sleutelen, maar het ding is wel mijn dagelijks vervoer (sinds mei dit jaar weer 10.000km verder). Als het een bekend ding is wat betekend dat er ergens iets gaat omvallen, ben ik graag op tijd.

Overigens ben ik wel aan het sparen voor iets moderners. Kan de K100 echt met pensioen.
 
Vraagje over een K100 1984:
Startrelais was stuk (bleef steeds plakken) dus een nieuwe erin gezet. Tijdens die werkzaamheden de brandstofslang naar de brandstofrail los gehad. Toen startte die de eerste keer wel, en daarna niet meer.
Tot ik nu eens probeerde met gas helemaal open. Toen pruttelde hij langzaam tot leven en nu start het weer als vanouds.

Mis ik iets of is dat gek gedrag? Kan het duiden op iets anders wat op omvallen staat?

hoe lang heeft hij de eerste keer gelopen?
Bij koude start staat een k100 nogal rijk, als je hem na enkele seconden weer af zet dan vermoed ik dat hij gewoon verzopen is geweest.

@halflive heeft daar ook eens iets over geschreven bij zijn K75. Maar dit kan ik niet direct terug vinden.

Gevonden:

K75 Deel 2: ze blijven rijden
 
Laatst bewerkt:
hoe lang heeft hij de eerste keer gelopen?
Bij koude start staat een k100 nogal rijk, als je hem na enkele seconden weer af zet dan vermoed ik dat hij gewoon verzopen is geweest.

@halflive heeft daar ook eens iets over geschreven bij zijn K75. Maar dit kan ik niet direct terug vinden.

Gevonden:

K75 Deel 2: ze blijven rijden
Gok een seconde of 10. Maar dat doe ik wel vaker om te testen of hij het weer doet en ik zou verwachten dat ie de dag erna gewoon start.
 
Het is een kwaaltje van die fietsen. Als je hem start is het mengsel enorm rijk. Als je hem dan binnen een paar minuten weer uit zet verzuipt hij.
 
Bijzonder dat ik daar nu dan pas last van heb.

Maar hij heeft me naar het werk gebracht en rijdt gewoon als normaal. Lekker laten dus
 
Hoe vaak gebeurt het dat je de motor start en na een halve minuut weer uit zet? Ik heb 15 jaar K75's gehad en heb hem maar 1x verzopen.
 
IMG_0734.jpg

Zo maar ff, bj:1990
 
ik heb m'n wielen eens goed bekeken van de K100, maar moet je nou de remschijven demonteren om je wiel schoon te kunnen maken?

of is er een simpele manier??
 
1705242664499115164985069273933.jpg

ik heb zo'n dinges..
maar waar kan ik deze het beste onderzetter bij de K100?


is het carter/ versnellingsdinges daar tegen bestan?
 
Heb je geen middenbok?
Als je die zwarte dingen eraf haalt en daar een zacht houten plaatje oplegt kan het best wel qua gewicht maar hij zal makkelijk omvallen? Sleutel heb ik maar is te ver weg?
das jammer...

(te ver weg)

staat nu op de middenbok.
wielen eraf..
wat een geklooi met dat voorwiel.. (remklauwen)

baksteen staat in de spanbanden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan