Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kan het tot de Noordkaap gewoon over het asfalt redden, dus in principe elke bandVraagje: wij gaan vanaf 18 mei in 3 weken op-en-neer naar de Noordkaap (via Noorwegen heen en terug). Ik rij zelf op een 1250GS Adventure. Iemand nog een goede tip qua banden? Thx alvast!
Ik denk dat hij het over de slijtage heeft. Die is daar ongeveer 50% groter.....Je kan het tot de Noordkaap gewoon over het asfalt redden, dus in principe elke band
Gewoon met nieuwe vertrekken.Je kan het tot de Noordkaap gewoon over het asfalt redden, dus in principe elke band
Kan natuurlijk prima. Ik heb hier een motor uit 1977 met 33K op de klok waar ik 100% zeker van ben dat het klopt.Een motor van 20 jaar oud met 17000 km, en dan hopen dat de tellerstand klopt.
= 850 km/jaar
Eens, ik heb hier nog een CBR600F staan uit 1995 die nooit meer dan 400km/jaar heeft gereden. Waarom doe je hem dan niet weg? Tja,...waarom zou ik.Kan natuurlijk prima. Ik heb hier een motor uit 1977 met 33K op de klok waar ik 100% zeker van ben dat het klopt.
Veel mensen rijden weinig en veel motoren worden de eerste paar jaar flink bereden om daarna gewoon jaren onder een kleed te staan.
Hoe geef je €800 per jaar aan verzekering en wegenbelasting uit aan een motor van die leeftijd...400km/jr
Wegenbelasting en verzekering is dan al €2 per km.
Een stilstaande motor behoeft ook onderhoud. Verder nog de afschrijving.
Kan je beter voor die paar km een motor huren. (staat ie ook niet het hele jaar in de weg)
Inderdaad. Verzekering en wegenbelasting zijn alles bij elkaar €200/jaar. Afschrijven doet 'ie al lang niet meer en qua onderhoud is het allemaal heel overzichtelijk. Ruimte heb ik hier ook genoeg. Een motor huren hoeft sowieso niet omdat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik nog 2 BMW's heb staan. Het is overigens wel een terechte vraag of het niet een beetje onzin is dat die CBR er dan nog staat. Het antwoordt daarop is simpelweg JAHoe geef je €800 per jaar aan verzekering en wegenbelasting uit aan een motor van die leeftijd...
Afschrijving pakken die jaren 90 sportourers al niet meer. Sterker nog, de afgelopen paar jaar verdriedubbeld in waarde dus een betere investering dan de meeste aandelen.
De route start daar. Oslo is alleen een snelle overnachting en door op wel de heen en terug weg.Oslo kun je per definitie wel skippen, ongeacht of er milieuzones zijn.
Wij zijn in 2022 met een groepsreis naar de Noordkaap geweest en hebben vlak er voor nieuwe Michelin Anakee Adventure banden onder de BMW's laten zetten (750 en 1250 GS). Deze banden hebben een iets grover profiel en dat is wel fijn op wegen met schade of wanneer er stukken gefreesd zijn. Ook in de Dolomieten en Oostenrijk hebben we veel plezier van deze banden gehad met sneeuw en hagel onderweg. Qua slijtage valt het wel mee: na de Noordkaap zijn we ook nog op en neer geweest naar Italie en we kunnen er komend seizoen ook nog een deel op rijden.Vraagje: wij gaan vanaf 18 mei in 3 weken op-en-neer naar de Noordkaap (via Noorwegen heen en terug). Ik rij zelf op een 1250GS Adventure. Iemand nog een goede tip qua banden? Thx alvast!