Dames/Heren
Hier gaat die dan weer, dit hebben jullie vast voor mijn komst al een paar keer besproken maar toch is het voor mij nog niet duidelijk.
Ik rijdt op een Yamaha FZ750 uit 1985, oud beestje met 60.000 km.
Nu ben ik al bij verschillende motorzaken geweest om een beetje informatie te verzamelen over de soort olie die erin kan/hoort.
Ik wil gewoon dat mijn ijzeren paard lekker soepel loopt en geen olie verbruikt (wat die nu ook nog niet doet).
De eene zaak zegt dat ik er volledig syntheet in moet gooien want dat schakeld lekker en dan gaat die soepel lopen. De ander verteld dat ik dat juist niet moet doen want daar is de motorfiets niet op gemaakt.
Nu weet ik veel van autos af maar in mijn vak kom ik niet boven de 7/8 duizend toeren en is de olie alleen bestemd voor de verbrandingsmotor, niet de versnellingsbak en de koppeling daarbij.
Dus nu mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik moet doen ?
Bij voorbaat dank
John.
Hier gaat die dan weer, dit hebben jullie vast voor mijn komst al een paar keer besproken maar toch is het voor mij nog niet duidelijk.
Ik rijdt op een Yamaha FZ750 uit 1985, oud beestje met 60.000 km.
Nu ben ik al bij verschillende motorzaken geweest om een beetje informatie te verzamelen over de soort olie die erin kan/hoort.
Ik wil gewoon dat mijn ijzeren paard lekker soepel loopt en geen olie verbruikt (wat die nu ook nog niet doet).
De eene zaak zegt dat ik er volledig syntheet in moet gooien want dat schakeld lekker en dan gaat die soepel lopen. De ander verteld dat ik dat juist niet moet doen want daar is de motorfiets niet op gemaakt.
Nu weet ik veel van autos af maar in mijn vak kom ik niet boven de 7/8 duizend toeren en is de olie alleen bestemd voor de verbrandingsmotor, niet de versnellingsbak en de koppeling daarbij.
Dus nu mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik moet doen ?
Bij voorbaat dank
John.