Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Ik ga hier even op reageren op prijsopgaves spuitwerk en mijn hele goede positieve ervaring met FZRene hier van het motor forum.
Dat dit een iets langer verhaal word kan ik niks aan doen.

Ik noem in dit verhaal bewust ook niet namen van bedrijven of van de eenmanszaak.
Daar ik niet aan de hand van dit verhaal zit te wachten op gezeik erna van de betrokken bedrijven-personen of vriendjes ervan die via internet en sociale media alles volgen.

Ik heb in verleden schade gehad door dat iemand mij omver reed.
Alles werd vergoed door de verzekering tegenpartij en ik besteed schade herstel werk uit aan een eenmans motorzaak.
Ik kwam daar al vaker die deed eerst wel serieus onderhoud aan me motor.

Voor schadeherstel deed die eenmans zaak zaken met een gerenommeerde spuiter-schade hersteller die bekend was in dit wereldje.
Die was de beste spuiter en schade hersteller volgens die eenmanszaak.
In vertrouwen heb ik hem deze schade herstel klus gegeven .
Afijn alles erheen gestuurd door de eenmanszaak wat ook weken duurde eer hij het eens opstuurde naar die gerenommeerde spuiter-Schade hersteller .

Eindelijk komt het terug na 4 maanden alles totaal verpest -slecht gespoten-spotrepair topkuip zo slecht de schade schaaf plekken zag je gewoon door het gespoten verf erover heen.
Stickers met luchtbellen en gaatjes erin ,polijst pasta vlekken onder lak gespoten en overal krasjes niet bijgewerkt maar gewoon een lak laag over gespoten door die zogenaamde goede gerenomeerde schade hersteller.

En geen metallic kleuren gebruikt maar inkt zwarte verf op de tank en de rode pearl helios red kleur leek nu wel een soort rood oranje .
En nergens metallic meer in terug te vinden.
En aan uit einde topkuip en kuipdelen klodders lak wat daar heen gedrupt was door dat er te veel lak gespoten was .
Zelfs straat vuil zat onder de lak gespoten.
Ik had hier 2400€ voor betaald.

Ook had motorzaak niet naar mijn wensen geluisterd en bepaalde onderdelen niet glimmend zwart laten poedercoaten maar gewoon matzwart laten spuiten.
Dit omdat hij het mooier vond en mij hierover niet benaderd had of ik dit ook wel wilde.
Kwam erop neer die eenmans zaak ging zelf maar bepalen wat hij wilde dat er gebeurde aan mijn motor.

En vergeet hierbij even dat het niet zijn motor is maar de mijne en ik dat zelf nog altijd bepaal wat er gespoten moeten worden of gepoedercoat en in welke kleuren en niemand anders.

Herstel volgens garantie weigerde de eenmans zaak op onduidelijke redenen en ging kletsen en stom doen.
Ook de,gerenommeerde spuiter trok zich terug en gaf de schuld aan de motorzaak.
Die gerenommeerde spuiter schade hersteller ging emigreren dus schade herstel volgens garantie was er niet meer.
Toen het garantie verhaal met de eenmans,zaak begon te spelen was de gerenommeerde spuiter al bezig ze bedrijf leeg te halen en te emigreren.

Me motor was verpest ,daarop ben ik bij de de grote bekende mannen die dit soort bedrijven hebben in dit wereldje geweest die hierin bekend staan..
En dat waren er een paar die ook grote websites hebben,en daarop,hele mooie verhalen vertellen.
Hoe het allemaal wel niet gaat bij ze het spuit herstelwerk en hoe geweldig ze allemaal wel niet kunnen spuiten
Trots laten ze dan foto's zien op die websites Van 1 of andere motor die dan door ze gespoten moet zijn.

De Prijzen van die mannen zijn buitensporig hoog ,2800-3000 euro hoorde ik overal eentje had het over 4000€ zelfs en dan was er ook nog een onduidelijke agenda planning.
En elke keer ook dat gezeik van ze het is het niet waard ik zou het niet doen.
Koop een andere motor.
Afijn dat bepaal ik ook zelf niet die grote spuit herstel bedrijven wat ik met me motor moet doen.

De kuipdelen konden ze wel doen In een bepaalde tijd.
Maar de bezine tank kon rustig maanden bij ze ergens op een rek liggen eer, ze die eens gingen spuiten.
En deden zo Verschrikkelijk moeilijk over de metallic kleuren die daarop moesten komen op de benzine tank alsof het bijna niet mogelijk was voor ze.
Dit omdat dit uit twee kleuren bestaat zwart metallic en pearl helios red met stickers er ook nog op.

1 bedrijf maakte het zo bont een half jaar voor het spuiten van mijn benzinetank was niet vreemd bij hem.
Dus allemaal onduidelijk.
Dit was bij gerenomeerde spuit herstel bedrijven die alleen maar motor schades doen.

Mij werd toen duidelijk dat ze wel kunnen spuiten in 1 kleur.
Ja dat is makkelijk.
Kom je met een motor met meerdere kleuren aan zeggen ze allemaal stuk voor stuk nee doe ik niet.
Ik kan het niet of ik ben bang ik verpest je motor.
Of ze waren bang door me kuipdelen heen te schuren en nog meer onzin hoorde ik.

Uiteindelijk heb ik via het motor- forum FZrene benadert en die wilde deze klus wel op zich nemen.
Door privé omstandigheden duurde dit bij FZrene iets langer dan hij zelf ook voorzien had maar daar was een goede reden voor .
Ook FZrene heeft het slechte spuitwerk van de zogenaamde gerenomeerde spuiter gezien waar ik in totaal 2400€ voor betaald heb.

FZrene heeft dit tot zich genomen goed naar mijn wensen geluisterd en heeft na aantal weken iets heel moois afgeleverd.
Na dat ik erna alles erop gemonteerd heb topkuip kuipdelen links en rechts -achterspatbord-tank-achterzit-nu wel goed gepoedercoate bagagerek en hielplaatjes in juiste kleur en al het andere spuitwerk had ik een compleet nieuwe motor.

Zo had in eerste instantie de aller eerste gerenommeerde spuiter die inmiddels nu geëmigreerd is het moeten afleveren.
En die eerste gerenommeerde spuiter schadehersteller die had alleen maar een gigantisch grote mond als ik hem belde gilde-schreeuwde en smeet telefoon er talloze keren op.
En de mails erna van die spuiter aan mij gericht waren van dien aard dat dit zo schandalig was.
En vond het normaal mijn spuitwerk lag er al dik 3 maanden lang en er werd niks aangedaan.

Feit is wel dat ik me buik vol heb van al die grote spuit herstel bedrijven met mooie websites op internet en doen alsof ze de allerbeste zijn die er is.
Als je met een motor komt met meerdere kleuren.
En die bestaat uit meerdere metallic kleuren taaien ze vaak af of verzinnen de meest rare verhalen die ik nog nooit zelf kon verzinnen.

Fzrene heeft dit wel gedaan deze herstel klus hij heeft wel meerdere kleuren kunnen spuiten ook in de originele metallic kleuren en alles kunnen herstellen.
Ook de stickers zijn weer perfect overal.
Een mooie lak laag zit er ook nog over heen gespoten.
FZRene Noemt zich zelf een hobby spuiter maar ik vind hem een professional zo goed heeft hij het gedaan.
Alles in juiste kleuren zoals het hoort en erna nog netjes gepolijst ook nog.
Me motor is nog nooit zo mooi geweest.

FZRene je bent een topper en ik ben heel erg blij met je mooie spuit herstel werk aan me motor.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi die glitters, toppie.

Nou we het daar toch over hebben: ik heb ooit jaren geleden een kwart blik Standox liquid silver effect lak gehad uit de Standox exclusive line. Prachtig mooie grove glitterlak die in een regenboog aan kleuren uiteenspat. Ik wilde daar weer wat mee doen maar maken ze dat spul nog wel eigenlijk? Op de site zie ik het niet meer en op ebay vragen ze 600 euro voor een blik....(ja je leest het goed)

Is dat spul nog verkrijgbaar?

Of anders iets vergelijkbaars, en het liefst niet voor een prijs waar ik een spontane hartverknettering van oploop
 
Laatst bewerkt:
hallo ik heb mijn frame gespoten met spraymax 2k zijdeglans zwart alles ziet er goed uit lak zit er nu 3 weken op ongeveer.
heb er al een aantal kilometers met gereden en wil het nu schoonmaken zitten wat vettige vingers op van het in elkaar zetten van de motor en regen en smeer van wegdek.
weten jullie een goed middeltje om pas gespoten delen schoon te maken / poetsen?
wil er niet gelijk op met agressieve goedjes alvast bedankt gr.
 
Ik heb een klusje voor een spuiter.

een BMW R80 Tank (2 kleuren)
een voorspatbord (1kleur)
Achterspatbord (1 kleur)
2 Velgen (powdercoat ?!??)

in de buurt van almere, en niet al te prijzig.
wie heeft er zin in, of weet iemand die dit wilt/kan doen?

Klusje voor het oprapen.
Dit is het project. nog under construction.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan