Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Art4 zou toch wel voldoende zijn? Dan ben je in ieder geval gewoon verzekerd en als iemand je motor wil meenemen doen ze dat toch wel. Ongeacht art4 of 5. verder denk ik dat het met stelen wel zal meevallen als ie gewoon vastzit. Een joyrider zal um niet meenemen en je hebt heel veel moois aan je motor gedaan waardoor onopvallend doorverkopen er ook niet bij is. Voor de gemiddelde dief zal het dus niet heel interessant zijn
 
Naast onze parkeerplek staan 2 pilaren (omtrek 100cm). Zou een lange ketting een goede optie zijn?
En wat denken jullie, ART4 of ART5?
Het beste een schijfremslot op het voorwiel en het achterwiel, of een ketting door frame en wielen; stuurslot en de motor met het frame vast aan de paal met dat ART4 of 5 slot. Staan de palen dusdanig dat de motor aan beide palen vast kan? Eventueel twee kettingen , dan moeten ze er twee doorslijpen. Is de parking toegankelijk voor iedereen of alleen bewoners? Dan zal het wel meevallen toch? Open krijgen doen ze alles, je moet het alleen dusdanig ontmoedigen dat ze 'm laten staan omdat ze er te lang mee bezig zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Serieus gast ? Wie wil er nu een sv stelen ?

Aan wie is dit bericht gericht? -O-


Indien het aan mij gericht is... Deze SV heeft een hoop emotionele waarde... Daarnaast is het geen standaard SV zoals je ze overal ziet rijden. :')

qz3xo9.jpg


sob791.jpg
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat zelfs in de garage nog op het schijfremslot...
Als ik al lees dat ze zelfs een oude GS500 stelen,een paar weekjes geleden..

Moet er niet aan denken dat ik een lege plek aantref. :N
 
De mijne staat zelfs in de garage nog op het schijfremslot...
Als ik al lees dat ze zelfs een oude GS500 stelen,een paar weekjes geleden..

Moet er niet aan denken dat ik een lege plek aantref. :N
Ja echt het slaat nergens meer op.
Al denk je dat het niets meer waard is.
Mijn motoren staan in de garage met een ART ketting aan een grondanker, en die dagelijks gebruiksmotor buiten in de voortuin onder een hoes en ook aan een grondanker.

Zo moeilijk mogelijk maken is het enige dat je kunt doen. Hopen dat ze er teveel werk in zien of teveel zullen opvallen, al trekt men zicht tegenwoordig nergens meer iets van aan. Ontmoedigen is het enige wat je kunt. Als ze 'm persé willen hebben . . .
 
Die Bridgestones komen best goed uit de vergelijkingstesten. Kunnen nooit een slechte keuze zijn.
WB de vering?
Voor veren vervangen door progressieve veren van WP, HyperPro, Technoflex (bestaat dat nog??) YSS of vergelijkbaar en de vorkolie vervangen door een 15W viscositeit. Luchtkamer aanhouden volgens de manual of een cm kleiner (dan werken de voorvork wat progressiever).
Achterveer zou in principe goed moeten zijn voor iemand van 80 kg, maar 't ligt aan de slijtage van de demper of ie het lekker doet. Als je die in de stand met de meeste veervoorspanning niet lekker krijgt vervangen door iets anders. Kan een hyperpro, Hagon, YSS oid zijn voor de SV, maar een veer van een kawa600 kan ook, al heb ik daar geen ervaring mee.

Ja, daarom en ik rij toch eigenlijk niet in de regen.
De achterveer is niet lek en werkt nog naar behoren maar het is inderdaad de voorkant. Dat is net een duikboot.

Ik zat al te kijken naar de setjes van Hyperpro, niet heel duur en daar zit standaard goede vorkolie bij.

Maar daar moet ik eerst even goed de tijd en ruimte voor vinden om de motor op een krik te kunnen zetten en de voorkant er af te halen.
Naja volgend projectje dus.

Thanks voor de input!
 
Ja, daarom en ik rij toch eigenlijk niet in de regen.
De achterveer is niet lek en werkt nog naar behoren maar het is inderdaad de voorkant. Dat is net een duikboot.

Ik zat al te kijken naar de setjes van Hyperpro, niet heel duur en daar zit standaard goede vorkolie bij.

Maar daar moet ik eerst even goed de tijd en ruimte voor vinden om de motor op een krik te kunnen zetten en de voorkant er af te halen.
Naja volgend projectje dus.

Thanks voor de input!

Mijn SV gaat min of meer dagelijks de weg op, dus als het dan regent ......
Als je 'm als mooi-weer-motor gebruikt en niet in de regen rijdt zijn die S20's super!
En 't is ook niet dat er niet mee te rijden zal zijn als je onverhoopt toch in een bui komt, maar dan zijn het niet de beste. Maar dat speelt voor jou niet. Goede koop dan!!

Voorkant is standaard waardeloos, waarschijnlijk is de hele motor goed als je alleen de voorkant verbetert aangezien jouw achterveer/demper nog goed is. De achterunit is ook veel duurder dan de voorveren. Hyperpro kun je ook weer geen buil aan vallen. Er zal allicht een klein verschil tussen de vervangingsmerken onderling zitten, maar alles is factoren beter dan wat er origineel inzit dus zal een flinke verbetering zijn.

Wat hyperpro voorschrijft aan olie zal ook wel 15W zijn. Als je 10W inkiept en je vind het nog te slap kun je altijd nog vervangen door 15W. Ook de luchtkamer iets kleiner maakt 'm wat progressiever, dus soepel op kleine hobbels, en de duikbootstand gaat ie niet meer halen. :)

Kijk uit met een krik, daar dondert ie echt vanaf.

Je klunt twee dingen doen:
1- via een takel het ding met een riem onder t-stuk door ophangen (maar dan schommelt ie en dat sleutelt niet lekker).
2- Koop een bok voor de voorkant. Daar zit een pin in die je vanaf de onderkant in de stuurbuis kunt steken en dan kun je de motor zo opwippen. Dan staat ie ook stevig.
Ik weet dat het wel weer een investering is, maar zo'n bokje is goedkoper dan de schade aan een omgevallen motor repararen, en hij staat lekker stevig tijdens het sleutelen. :Y

Je voorpoten hoeven er trouwens niet perse uit.
Voorkant van de grond, wiel eruit, bouten losdraaien waarmee de dempergroepen vastzitten en de olie loopt eruit.
Zaak weer dichtdraaien (die dempergroepbouten) en dan van bovenaf de veren eruit, nieuwe olie erin, andere veren erin en dichtdraaien die hap.

Wel de bouten draaien als de zaak nog op spanning is, dan draait de dempergroep niet mee.
Als je de olie erin hebt gedaan een paar keer pompen met de vork om de luchtbellen uit de dempergroep te krijgen, anders heb je meer luchtkamer dan de bedoeling is. Kan met de hand want er zit geen veer in op dat moment.
Stelt allemaal niet heel veel voor.
Op deze wijze heb ik afgelopen winter mijn voorvorkoliekeerringen nog vervangen. Gaat ook goed.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Mijn SV gaat min of meer dagelijks de weg op, dus als het dan regent ......
Als je 'm als mooi-weer-motor gebruikt en niet in de regen rijdt zijn die S20's super!
En 't is ook niet dat er niet mee te rijden zal zijn als je onverhoopt toch in een bui komt, maar dan zijn het niet de beste. Maar dat speelt voor jou niet. Goede koop dan!!

Voorkant is standaard waardeloos, waarschijnlijk is de hele motor goed als je alleen de voorkant verbetert aangezien jouw achterveer/demper nog goed is. De achterunit is ook veel duurder dan de voorveren. Hyperpro kun je ook weer geen buil aan vallen. Er zal allicht een klein verschil tussen de vervangingsmerken onderling zitten, maar alles is factoren beter dan wat er origineel inzit dus zal een flinke verbetering zijn.

Wat hyperpro voorschrijft aan olie zal ook wel 15W zijn. Als je 10W inkiept en je vind het nog te slap kun je altijd nog vervangen door 15W. Ook de luchtkamer iets kleiner maakt 'm wat progressiever, dus soepel op kleine hobbels, en de duikbootstand gaat ie niet meer halen. :)

Kijk uit met een krik, daar dondert ie echt vanaf.

Je klunt twee dingen doen:
1- via een takel het ding met een riem onder t-stuk door ophangen (maar dan schommelt ie en dat sleutelt niet lekker).
2- Koop een bok voor de voorkant. Daar zit een pin in die je vanaf de onderkant in de stuurbuis kunt steken en dan kun je de motor zo opwippen. Dan staat ie ook stevig.
Ik weet dat het wel weer een investering is, maar zo'n bokje is goedkoper dan de schade aan een omgevallen motor repararen, en hij staat lekker stevig tijdens het sleutelen. :Y

Je voorpoten hoeven er trouwens niet perse uit.
Voorkant van de grond, wiel eruit, bouten losdraaien waarmee de dempergroepen vastzitten en de olie loopt eruit.
Zaak weer dichtdraaien (die dempergroepbouten) en dan van bovenaf de veren eruit, nieuwe olie erin, andere veren erin en dichtdraaien die hap.

Wel de bouten draaien als de zaak nog op spanning is, dan draait de dempergroep niet mee.
Als je de olie erin hebt gedaan een paar keer pompen met de vork om de luchtbellen uit de dempergroep te krijgen, anders heb je meer luchtkamer dan de bedoeling is. Kan met de hand want er zit geen veer in op dat moment.
Stelt allemaal niet heel veel voor.
Op deze wijze heb ik afgelopen winter mijn voorvorkoliekeerringen nog vervangen. Gaat ook goed.

Succes!

En nee, dan moet je niet een bok gebruiken die in de vorkpoten kan, want zodra de spanning van de vering af is, dan zakt hij door de voorkant heen :P
Een bok voor de voorkant vind ik zelf super handig, je kunt dan overal bij, ook voor ander onderhoud, en je kunt je stuur nog gewoon soepel draaien.

Inverstering van ongeveer 60 euro, maar dan heb je wel wat!



Het op slot zetten van een motor...
Het ligt eraan waar je woont denk ik _O-
Ik heb hem bijna nooit op slot eigenlijk :X
Alleen stuurslot :$
Maarja, in de middle of fucking nowhere zullen ze niet zo actief zijn met stelen :P
 
En nee, dan moet je niet een bok gebruiken die in de vorkpoten kan, want zodra de spanning van de vering af is, dan zakt hij door de voorkant heen :P
Die bedoel ik ook niet hoor. Daarbij steun je alleen het wiel van de grond, maar rust het gewicht nog steeds op de onderpoten.
Wat ik bedoel is waarschijnlijk hetzelfde als jij bedoelt.
Die werkt prima en het zaakje kan ook niet omvallen.
zo'n beetje dit idee.
full
 
Laatst bewerkt:
insteken in de stuurpijp/balhoofd of net hoe je het wilt noemen.
De bok waar jij op doelde is alleen leuk voor een wiel wisselen. :Y
Maar die bedoelde ik uiteraard niet. Met deze bok staat ie stevig en kun je alles van de voorkant verwijderen tot het t-stuk ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Die bedoel ik ook niet hoor. Daarbij steun je alleen het wiel van de grond, maar rust het gewicht nog steeds op de onderpoten.
Wat ik bedoel is dezelfde als jij hoor.
Die werkt prima en het zaakje kan ook niet omvallen.
zo'n beetje dit idee.[afbeelding]

Ja zoiets zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
Met de banden de motor op de paddock achter gegooid en toen met een krikje onder het blok. Stond de motor redelijk stevig, maar verre van ideaal.
 
Ja zoiets zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
Met de banden de motor op de paddock achter gegooid en toen met een krikje onder het blok. Stond de motor redelijk stevig, maar verre van ideaal.
Kan uiteraard allemaal en zeker als je het maar een keer nodig hebt is het te doen. Eventueel vastzetten naar de zijkant zodat ie niet om kan vallen. Maar als je wat vaker sleutelt loont een fatsoenlijke bok echt de moeite/geld.
Geen risico op omvallen. Ik gebruik 'm minstens twee keer per jaar. Zowiezo voor wielenwissel, maar ook wel eens voor ander 'gehobby' aan de voorvork. Ik heb voor- en achterbokje overgenomen voor 4 of 5 tientjes bij de SV. Vond het de aanschafprijs waard. ;)
 
Moet ook nog een paar goede bokken hebben...

Heb er een maar die past niet meer 😜.

Vandaag een Abus Granit Art5 beugelslot + ketting besteld. Hierna zsm mijn motor + spullen maar eens overhuizen!
 
Heb zelf geen bok voor de voorkant, maar wel een brug.
Kun je hem ook makkelijk mee aan het plafond hangen.



Deze week de keerringen en olie vervangen. Nog een blok-oliewissel en hij moet er weer tegen kunnen tot de winter.
 
Deze week de keerringen en olie vervangen. Nog een blok-oliewissel en hij moet er weer tegen kunnen tot de winter.
Mooi zo'n heftafel. Ook minder belastend voor de rug met sleutelen. Staat wel in de weg als je 'm niet gebruikt. Meer dan een setje bokken in elk geval.
Maar blokwissel? Ik heb een setje winter en zomerwielen/banden, maar geen zomer en winterblok. Hoeveel heeft het blok dat je gaat vervangen gelopen? Ik mag toch hopen dat je er verder mee gaat komen dan 'tot de winter';) . Is het huidige blok op. De beruchte krusas- of big end lagers??
Is het bekende gevoelige punt. Eigenlijk anno 1999 slaecht dat dat nog kan....
Wat is zo'n beetje 'normaal' voor een SV blok als je het normaal behandelt (genoeg olie, niet te heet laten worden, pas zwaar belasten als alles warm is en de klepspeling af en toe eens laat controleren? Waar moet je bij goed behandelen vanuit gaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de olie op het blok. Niet het hele blok nee, dat lijkt me wat overdreven. :P
Geen idee hoe lang een blok mee kan. Staat pas 47.000 op, dus daar hoef ik me voorlopig ook niet druk over te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de olie op het blok. Niet het hele blok nee, dat lijkt me wat overdreven. :P
Ja ik zie het nu. Even te snel gelezen.
Maar allicht iemand anders van de kilometervreters die een antwoord op mijn vraag heeft.
Is een ton normaal gesproken haalbaar met een SV, of moet ie voor die tijd eigenlijk weg.
Ik zie meer dan gemiddeld dat een SV blok een tik heeft of slijtage aan krukas- of big-end lagers.
Geen idee hoe die blokken dan behandeld zijn (onderhoud, olie, goed warm en niet te heet laten draaien etc, maar iemand een idee wat de normale levensduur van een optimaal behandeld blok zal zijn/is?

Mooie vorkpoten trouwens!! :9~
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen waar ik montage schroeven voor de kuipdelen kan vinden?
Ik ben twee schroeven van de kuipdelen aan de binnenkant bij de radiateur verloren.

Of bestellen jullie dit bij een suzuki dealer?
 
Kan iemand mij vertellen waar ik montage schroeven voor de kuipdelen kan vinden?
Ik ben twee schroeven van de kuipdelen aan de binnenkant bij de radiateur verloren.
Of bestellen jullie dit bij een suzuki dealer?
Die vraag had je al eerder gepost toch?
Ik heb geen kuip meer, maar volgens mij werkt het met die verenstalen clips die aan/om het buitenste kuipdeel zitten en dan een soort zelftapper die de delen bij elkaar houdt. Bedoel je die?
Die spullen hebben ze bijvoorbeeld bij Fabory als 'universeel' spul, maar je kunt natuurlijk ook naar de suzuki dealer, alleen kijk dan niet raar op als ze je 9 Euro oid voor een schroefje durven te vragen. Die zooi origineel is belachelijk duur. Tenzij je het echt origineel wilt zou ik gewoon voor iets goedkopers gaan. ;)

ps. Ze hebben ze ook met een moer aan het verenstalen clipje, en in dat geval kun je er een echte draadbout in draaien.

bedoel je deze?
full

Dat is inderdaad een tapbout. In feite kun je elke bout pakken, eventueel met een onderleg of carrosserie-ring eronder, maar je moet wel het 'moer-gedeelte' in het achterste kuipdeel hebben om de zaak vast te kunnen zetten.

Met dank aan de kleppenstelmanual voor de demontage topkuip foto's. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Yes, eerder al gesteld maar geen antwoord gekregen.
Bedankt voor je antwoord, zal eens bij fabory kijken.
Bedoel inderdaad die schroeven die jij op de foto hebt staan.
Maakt mij niet uit of het wel of niet origineel is, als het maar weer degelijk vast zit.
De vorige eigenaar heeft het "opgelost" met een tywrap, maar dat vind er persoonlijk niet uit zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan