Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrachtwagens hebben een nauwkeurige snelheidsmeter. Bij jouw 70 op de teller is
voor hem misschien 60 of 65km/hr. Daarbij een te volle planning en wat files onderweg.
Is natuurlijk geen vrijbrief voor dit gedrag en heb er zelf ook een grote hekel aan als voertuigen kort achterop zitten, zeker van het formaat 40tn.
Weet ook dat bedrijven gebeld worden als "chauffeurs" zich misdragen.
Toch grappig, rijd ik op de ring van Eindhoven, N weg van 80, 90 op de teller, word ik vrolijk ingehaald door chauffeurs. :X
 
Teller van mij heeft sowieso een afwijking, dat weet ik, maar ik kom weinig chauffeurs tegen die minder dan 85 rijden hoor.
 
Net naar huis gereden in de wind.. was al lastig zat.

Ik zie een blauwe en witte auto invoegen dus denk "Geef ze de ruimte want die zien mij niet" Vervolgens komt er een vrachtwagen van achter me opduwen met lichtsignalen. Deze vrachtwagen blijft vervolgens dicht op me rijden om 2 afslagen later al druk gebarend de hoofdweg weer te verlaten.

Naam van het bedrijf staat vol in beeld, succes ermee. Ik vind het belachelijk, je brengt mij en andere weggebruikers in gevaar. Als ik onderuit ga door welke reden dan ook dan lig ik er gewoon onder!


Ik reed de max snelheid (70 in een zone met veel flitsers), Ik hield voldoende afstand op mijn voorligger.
Opduwers altijd -1, sowieso. Maar maak je eigen leven makkelijk en veilig, en ga gewoon weg van zulke eikels. Haal effe dat blauwe auto'tje in en geef hem het probleem. Opgelost.
 
Onderweg verrast door de regen, plotseling giette het met bakken uit de lucht.
Daarna viel m'n motor uit door te laag stationairtoerental en heb ik verderop het schroefje wat afgesteld :)
 
Opduwers altijd -1, sowieso. Maar maak je eigen leven makkelijk en veilig, en ga gewoon weg van zulke eikels. Haal effe dat blauwe auto'tje in en geef hem het probleem. Opgelost.~[/quote]


Dat zeg je nu wel, maar ik had dat ook een keer.
Een auto rijdt vol door rood en ik spreek hem daarop aan bij het volgende verkeerslicht.
Hij deed dat altijd zo, was zijn antwoord.
Daarna bleef hij heel irritant langzaam voor mij rijden.
Dus bij de parkeerplaats ging ik de weg af om van hem af te zijn.
Hij draait bij de uitrit om, let op de achteropkomende auto, om mij te bedreigen als ik het filmpje op you-tube zou plaatsen.
Hij had de camera op mijn stuur gezien.
Dus weggaan werkt niet altijd.
 
Hij draait bij de uitrit om, let op de achteropkomende auto, om mij te bedreigen als ik het filmpje op you-tube zou plaatsen.
Ja sukkel!
Nou hij staat er (mooi) op hoor!
 
Dat zeg je nu wel, maar ik had dat ook een keer.
Een auto rijdt vol door rood en ik spreek hem daarop aan bij het volgende verkeerslicht.
Hij deed dat altijd zo, was zijn antwoord.
Daarna bleef hij heel irritant langzaam voor mij rijden.
Dus bij de parkeerplaats ging ik de weg af om van hem af te zijn.
Hij draait bij de uitrit om, let op de achteropkomende auto, om mij te bedreigen als ik het filmpje op you-tube zou plaatsen.
Hij had de camera op mijn stuur gezien.
Dus weggaan werkt niet altijd.

De wijze van aanspreken zal te wensen overlaten...
Sowieso kun je roodlicht rijders beter voor zijn, om er dicht achter te gaan zitten is niet handig, zeker niet op een motor.
 
De wijze van aanspreken zal te wensen overlaten...
Sowieso kun je roodlicht rijders beter voor zijn, om er dicht achter te gaan zitten is niet handig, zeker niet op een motor.



Ik vroeg hem: "Doe je dit altijd zo ?"
Watte ?, Nou door rood rijden, Ja, was zijn antwoord.

Waarom denk je dat ik die parkeerplaats op ging ?
Om van hem af te zijn.
 
Ik vroeg hem: "Doe je dit altijd zo ?"
Watte ?, Nou door rood rijden, Ja, was zijn antwoord.

Mooie openingszin..
Goedemorgen/middag, bent u zich bewust dat u door rood rijdt?
Maar buiten dat, met een spuit gas had je toch makkelijk voorlangs gepast.
 
Mooie openingszin..
Goedemorgen/middag, bent u zich bewust dat u door rood rijdt?
Maar buiten dat, met een spuit gas had je toch makkelijk voorlangs gepast.
En dan krijg je agressief gedrag zoals ik een tijd terug op de snelweg had.
Auto die constant op de linkerbaan zat terwijl rechts kilometerslang leeg was.
Elke keer als er 2km verderop een auto remde ging hij vol remmen van 130 naar 80.

Ik was het na enige tijd goed zat dus rechts langsgegaan en getoeterd (mijn fout, beter niet kunnen doen...).

Zijn reactie: op 10cm van mn achterwiel blijven rijden en toen hij de kans kreeg naar de rechterbaan gehoekt, naast me gaan rijden, raam open en vol in mijn richting geroggeld....
Daarna vol zijn stuur om naar links richting vangrail bij 130km/h.
Door vol te remmen ben ik op een paar cm langs zijn achterbumper geschoten....

Politie doet er overigens niks mee. Want: ik had getoeterd en het dus uitgelokt. Had ik dat niet gedaan had hij zich niet zo gedragen.
:r Om van te kotsen. Ik rij nog elke dag op dat stuk snelweg onderbewust kentekens te scannen of ik die gek weer tegenkom. Zo zie je wat zulke dingen met je doen.

Zelfde dag maar een camera gekocht voor op mn helm.

Hoe vervelend het ook is dat mensen zich nog altijd niet normaal kunnen gedragen... diep ademhalen en wegwezen als je de kans krijgt.
 
Hoe vervelend het ook is dat mensen zich nog altijd niet normaal kunnen gedragen... diep ademhalen en wegwezen als je de kans krijgt.
Dit is zeker de verstandige keuze, maar vooral als medeweggebruikers bewust rijden zoals ze doen is dat niet altijd gemakkelijk. En toch moeten we het doen, zeker als een van de meest kwetsbaren op de weg...

Opgefokt raken heb je als motorrijder alleen jezelf mee.
 
Laatst bewerkt:
Alles hangt af van hoe je iemand aanspreekt ,

Benader je iemand belerend of agressief, verwacht dit dan ook terug.

Benader je het politiek , is de kans vele malen kleiner dat je een negatieve reactie krijgt.


Zeg nou zelf, als iemand jou als een "kleine jongen" aanspreekt, zeg je dan "ja meneer"
Of meld je persoon dat ie de vinken tering kan krijgen ?



Kom het als chauffeur vaak tegen, mensen die nogal onhandig hun auto neerzetten of
op een andere manier de handel blokkeren.

Nu kan je ze wegjagen, maar meestal krijg je dan een discussie.. ( kost tijd.. moeite )

Of.. "meneer/mevrouw ( meestal vrouwen ) , dit is niet helemaal handig, m'n auto is te
lang om deze bocht zo te maken...
Zou u alstublieft even stukje achteruit willen / parkeer vak in willen gaan *noem maar op*

99 van de 100 doen wat je vraagt, en zeggen sorry voor hun onhandigheid.

Die ene die overblijft, is extreem zelden dat het escaleert.



Andersom ( als ik in de weg sta, moet soms even voor werkzaamheden ) , kan je me op 2 manieren benaderen.

Hee klootzak , je staat in de weg ( gebeurt vaak )

Reactie : ge gaat nu helemaal wachten vriend *grijns* , dan duurt een klusje van 2 minuten.. minimaal een kwartier..

optie 2..
"Meneer, ik wil er graag langs.."
Optie 1: Ik maak ruimte, indien mogelijk
Optie 2: Meneer, momentje, ben zo weg, er is gewoonweg even niet meer ruimte.
( en je schiet even op )


Alles is afhankelijk hoe je iemand benaderd, of , benaderd word.



Als een of andere hannes door z'n helm naar mij roept of iets normaal is * vast niet op vriendelijke toon * , krijgt ie een grote bek van me.
( je word aangesproken, zoals je iemand aanspreekt )
 
Dit is zeker de verstandige keuze, maar vooral als medeweggebruikers bewust rijden zoals ze doen is dat niet altijd gemakkelijk. En toch moeten we het doen, zeker als een van de meest kwetsbaren op de weg...

Opgefokt raken heb je als motorrijder alleen jezelf mee.

:^ :^ :^ 100%

Elke keer dat ik van dit soort conflicten hoor of zie (genoeg youtube videos) kan ik alleen maar denken dat op de motor met een automobilist gaan fucken is like bringing a knife to a gunfight. Maar het blijft af en toe lastig om geen verhaal te gaan halen.
 
Alles hangt af van hoe je iemand aanspreekt ,

Benader je iemand belerend of agressief, verwacht dit dan ook terug.

Benader je het politiek , is de kans vele malen kleiner dat je een negatieve reactie krijgt.


Zeg nou zelf, als iemand jou als een "kleine jongen" aanspreekt, zeg je dan "ja meneer"
Of meld je persoon dat ie de vinken tering kan krijgen ?



Kom het als chauffeur vaak tegen, mensen die nogal onhandig hun auto neerzetten of
op een andere manier de handel blokkeren.

Nu kan je ze wegjagen, maar meestal krijg je dan een discussie.. ( kost tijd.. moeite )

Of.. "meneer/mevrouw ( meestal vrouwen ) , dit is niet helemaal handig, m'n auto is te
lang om deze bocht zo te maken...
Zou u alstublieft even stukje achteruit willen / parkeer vak in willen gaan *noem maar op*

99 van de 100 doen wat je vraagt, en zeggen sorry voor hun onhandigheid.

Die ene die overblijft, is extreem zelden dat het escaleert.



Andersom ( als ik in de weg sta, moet soms even voor werkzaamheden ) , kan je me op 2 manieren benaderen.

Hee klootzak , je staat in de weg ( gebeurt vaak )

Reactie : ge gaat nu helemaal wachten vriend *grijns* , dan duurt een klusje van 2 minuten.. minimaal een kwartier..

optie 2..
"Meneer, ik wil er graag langs.."
Optie 1: Ik maak ruimte, indien mogelijk
Optie 2: Meneer, momentje, ben zo weg, er is gewoonweg even niet meer ruimte.
( en je schiet even op )


Alles is afhankelijk hoe je iemand benaderd, of , benaderd word.



Als een of andere hannes door z'n helm naar mij roept of iets normaal is * vast niet op vriendelijke toon * , krijgt ie een grote bek van me.
( je word aangesproken, zoals je iemand aanspreekt )


Wat een flauwekul _O-
 
Mwaoh, wat Stefan zegt klopt wel aardig hoor. De manier van aanspreken bepaalt inderdaad voor een groot deel hoe iemand reageert. Als je dat af doet als flauwekul haal je denk ik het voorbeeld en de achterliggende boodschap door elkaar.
 
Alles hangt af van hoe je iemand aanspreekt ,

Benader je iemand belerend of agressief, verwacht dit dan ook terug.

Benader je het politiek , is de kans vele malen kleiner dat je een negatieve reactie krijgt.


Zeg nou zelf, als iemand jou als een "kleine jongen" aanspreekt, zeg je dan "ja meneer"
Of meld je persoon dat ie de vinken tering kan krijgen ?



Kom het als chauffeur vaak tegen, mensen die nogal onhandig hun auto neerzetten of
op een andere manier de handel blokkeren.

Nu kan je ze wegjagen, maar meestal krijg je dan een discussie.. ( kost tijd.. moeite )

Of.. "meneer/mevrouw ( meestal vrouwen ) , dit is niet helemaal handig, m'n auto is te
lang om deze bocht zo te maken...
Zou u alstublieft even stukje achteruit willen / parkeer vak in willen gaan *noem maar op*

99 van de 100 doen wat je vraagt, en zeggen sorry voor hun onhandigheid.

Die ene die overblijft, is extreem zelden dat het escaleert.



Andersom ( als ik in de weg sta, moet soms even voor werkzaamheden ) , kan je me op 2 manieren benaderen.

Hee klootzak , je staat in de weg ( gebeurt vaak )

Reactie : ge gaat nu helemaal wachten vriend *grijns* , dan duurt een klusje van 2 minuten.. minimaal een kwartier..

optie 2..
"Meneer, ik wil er graag langs.."
Optie 1: Ik maak ruimte, indien mogelijk
Optie 2: Meneer, momentje, ben zo weg, er is gewoonweg even niet meer ruimte.
( en je schiet even op )


Alles is afhankelijk hoe je iemand benaderd, of , benaderd word.



Als een of andere hannes door z'n helm naar mij roept of iets normaal is * vast niet op vriendelijke toon * , krijgt ie een grote bek van me.
( je word aangesproken, zoals je iemand aanspreekt )

Ja...ja....zo kan die wel weer, iemand pleurt..uhhh, parkeert... z'n auto (zijn vaak bestelauto's / koeriers) daar waar het uitkomt, om geen meter te ver te hoeven lopen.

Mag het overige verkeer / weggebruikers, waaronder ook vaak moeders met kinderwagens, als zo'n aso z'n auto op de stoep zet, op vriendelijke wijze en begripvol vragen of jij je auto weg wilt halen of ruimte wil maken, anders kan je ook nog is een grote bek krijgen.

Er is maar één manier acceptabel voor het "even" fout parkeren, daar waar het niet mag, voor een auto / bestel / vrachtauto, om direct uit te laten stappen en of uit-in te laden van goederen...en dat is als de situatie dit veilig en ongehinderd toelaat, zo snel mogelijk en direct weer wegrijden.

Mocht de bestuurder dan toch ook nog worden aangesproken dat die in de weg staat, dan dient hij / zij maar één ding te doen en dat is als de sodemieter z'n auto daar weghalen, mag die van geluk spreken dat tie er ook niet nog is een bekeuring voor krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ja...ja....zo kan die wel weer, iemand pleurt..uhhh, parkeert... z'n auto (zijn vaak bestelauto's / koeriers) daar waar het uitkomt, om geen meter te ver te hoeven lopen.

Ja...ja....en als jou pakketje dan wordt gestolen omdat de bus net ff verderop uit het zicht staat heb je ook weer wat te zeiken.

Denk toch eens buiten je eigen ego....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan