Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dan. Eerste motor, onbekende motor en ook niet zoveel zin om gelijk m'n pasje in te leveren ofzo.

@SadBunny, had je toch maar een R1 moeten kopen.
InZane denk eerder dat het sarcasme is ;)

Je moet het allemaal niet zo serieus nemen hier :+



Verder veel plezierige en veilige kilometers :t
 
InZane denk eerder dat het sarcasme is ;)

Je moet het allemaal niet zo serieus nemen hier :+



Verder veel plezierige en veilige kilometers :t

Dat kan ik natuurlijk niet zien als er geen smiley achter staat, maar laten we er maar vanuit gaan.

Ik heb in ieder geval plezier van m'n oude fiets :)
 
Ik heb in ieder geval plezier van m'n oude fiets :)
Daar gaat het hem om :]

Ik ook van de mijne :Y

En als ik op de Filipijnen zit beleef ik zelfs aan een simpele 150cc naked bike hopen fun 8-)

Volgende keer hoop ik een boardcam te kunnen plaatsen, wat je daar allemaal meemaakt, zowel positief als negatief :]
 
Jammer dan. Eerste motor, onbekende motor en ook niet zoveel zin om gelijk m'n pasje in te leveren ofzo.

@SadBunny, had je toch maar een R1 moeten kopen.

idd nix van aantrekken ,lekker genieten van t ding :t .
degene met commentaar zjn meestal de grootste broekpoepers :+
 
Misschien heeft ie teveel mariokart gespeeld? Kon je geen schildje terug schieten? :+
Blij dat hij geen rooie schild pad bij zich had of erger de blauwe :+



Zo kreeg ik vorige week een verzier Lint naar me toe gegooid.
Een Duitser kwam er hard aan rijden werd hij boos om dat hij me in moest halen _O-
Reed zelf al 110 vond wel best.
Dus kreeg eerst een vinger (was niet eens een indrukwekkende vinger :+ ) van zijn vriendin en toen het vizier lint.

Nogal een aparte manier van versieren hebben die Duitsers :+ :+
 
Dat kan ik natuurlijk niet zien als er geen smiley achter staat, maar laten we er maar vanuit gaan.

Ik heb in ieder geval plezier van m'n oude fiets :)
Loop hier al een tijdje en dan herken je het wel ;)

En dat is het belangrijkste. :t
Je rijd voor jezelf niet voor een ander *D
 
Teken een rotonde is als een rechte weg dan wordt duidelijk dat je bij opgang van een rotonde geen richting hoeft aan te geven, bv 3/4 rond is de derde afslag rechts , dus richting aan geven.
Maar duidelijkheid is alles :ik geef altijd richting aan.
 
Vandaag lekker op de drukke en slome ring een lange betonwagen met haast op de rechter. Ik wacht tot ik ruimte heb om hem op de linker baan in een keer voorbij te gaan. Rijd hij zomaar weer ineens naast mij. Dus ik zak af en wacht op het volgende moment met meer ruimte. Ik haal hem in en creëer wat ruimte voor mijzelf. Kijk ik in mijn spiegel zit ie ineens vlak achter mij. Toen maar een paar onchristelijke inhaal en slalom acties uitgevoerd om van die dwaas af te raken.
 
Ik probeer om helemaal geen richting meer aan te geven. Ik heb werkelijk nog nooit een vierwieler een blik zien werpen op wat ik wil gaan doen. Sterker nog, ooit een keer de rotonde met zijn tweeën genomen. Ik reed mijn rondje en naast mij reed een personenwagen op. En dat was met een grote witte bestelbus. :/
Teken een rotonde is als een rechte weg dan wordt duidelijk dat je bij opgang van een rotonde geen richting hoeft aan te geven, bv 3/4 rond is de derde afslag rechts , dus richting aan geven.
Maar duidelijkheid is alles :ik geef altijd richting aan.
 
Reed vandaag achter een auto links op een dubbelbaans weg waar na ongeveer 300m geritst moest worden. Komt er een ambulance met toeters en bellen van achter die er dus langs moet, maar op dat moment nog een paar 100m achter ons is. Stampt de paniekvrouw in de auto voor me vol op de rem, en gaat midden op de weg stil staan met knipperlicht naar rechts aan om op die manier te "ritsen". :?

In moeten halen over de strook voor links af omdat ik anders geen kant meer op kon, en toen nog geen 20m verder gewoon rustig op een normale manier kunnen ritsen. Ambulance heeft uiteindelijk gelukkig weinig tijd verloren door die rare actie van mevrouw.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer om helemaal geen richting meer aan te geven. Ik heb werkelijk nog nooit een vierwieler een blik zien werpen op wat ik wil gaan doen.
Wat ik wel eens merk, als ik mijn pinker opzet om een zijstraat in te slaan, dat de auto die van daaruit de grote baan op wil, toch wacht. Hun wordt immers geleerd dat motorrijders hun pinkers (bijna) altijd vergeten uit te zetten :')
 
Wat ik wel eens merk, als ik mijn pinker opzet om een zijstraat in te slaan, dat de auto die van daaruit de grote baan op wil, toch wacht. Hun wordt immers geleerd dat motorrijders hun pinkers (bijna) altijd vergeten uit te zetten :')

O ja? Mij is dat nooit geleerd. Maar ik ben wel altijd blij als iemand het zekere voor het onzekere neemt in dit soort situaties; je zou 't maar moeten meemaken, je knippers vergeten uit te zetten en iemand die daardoor een manoeuvre inzet die jij niet meer kunt ontwijken. (Uiteraard moet je als motorrijder altijd zo rijden dat je ook zelf nog kunt reageren als zoiets gebeurt... Altijd kunnen stoppen over de afstand die je goed kunt overzien en zo.)
 
O ja? Mij is dat nooit geleerd. Maar ik ben wel altijd blij als iemand het zekere voor het onzekere neemt in dit soort situaties; je zou 't maar moeten meemaken, je knippers vergeten uit te zetten en iemand die daardoor een manoeuvre inzet die jij niet meer kunt ontwijken. (Uiteraard moet je als motorrijder altijd zo rijden dat je ook zelf nog kunt reageren als zoiets gebeurt... Altijd kunnen stoppen over de afstand die je goed kunt overzien en zo.)
Dat ook wel uiteraard.

Idd, en iemand die uit een zijstraat (of een uitrit van een huis of winkel) staat te wachten, je ziet het er meestal wel aan of ze jou wel of niet zien, en je ziet het dus dikwijls wel aankomen dat ze stomweg voor je in gaan rijden.
 
Gelede bus voor me gaat heel langzaam, en gaat rechtsaf. Een autootje komt van rechts, en ik zie een klassiek afdekprobleem. Als ik gas geef achter de bus langs, zit het autootje daar nog steeds, en dat rijdt net de weg op als ik er ook rij.
Ik zag het, dus gaf ik geen gas, en koekeloerde voorzichtig langs de bus, waar het autootje bleef. Gelukkig zag de bestuurder van het autootje het ook, en die wachtte keurig op me. Het is altijd mooi als beide partijen in een potentiele aanrijding het juiste doen om die aanrijding te voorkomen. Toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan